Risker

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
En Klok man och Asarina StockTrader. 20-04-27 15:20
En klok jämförelse... Kulglass 20-04-27 15:05
Moderna fas1 rormontoren 20-04-27 14:15
Risker En klok man 20-04-27 14:05
1/1
ExpreS2ion Biotech / Risker / En Klok man och Asarina
2020-04-27 15:20 IP: vclYDXQzQ
Tror du på fullaste allvar att covid-19 projekt har 4-5 år till mål under en rådande pandemi...

Under dessa tider påskyndas handläggningstid, godkännanden för de olika faserna, samt att BP har intresse att köpa upp dessa projekt för att kunna accelerera dem ytterligare, (som nämnt tidigare har de redan fått bud som har varit svårt att motstå).

Du säger det ju till och med själv när du berättar att Inovio och Moderna är i Fas 1, och viruset kom ut i januari..

Det är snarare 1 - 1,5 år vi snackar om här och arbetet påbörjades i januari, kan alltså vara ute på marknaden om 9 till 15 månader.

Jag beklagar om du gjorde stora förluster i Asarina, sånt är aldrig roligt men bolagen är inte i närheten av i samma läge.

Jag valde att inte investera i Asarina eftersom att jag ansåg att de va uppblåst inför studieresultat för ett enda projekt..
Redigerades 2020-04-27
ExpreS2ion Biotech / Risker / En klok jämförelse...
2020-04-27 15:05 IP: ARp8TusaR
En klok man: Bra jämförelse med Asarina. Tyvärr tror jag det är många som köper in sig baserat på påhittade riktkurser och allmän hype i forum som detta. Befarar att det var så många brände sig på Asarina.

Btw är "Tekniker" inne och haussar igen. Vad blir det för riktkurs idag innan stängning? 20, 30 eller 50 kr? ;)
ExpreS2ion Biotech / Risker / Moderna fas1
2020-04-27 14:15 IP: l/+KTVesj
I fas1 är det ju fortfarande en bra bit kvar på vägen i bio svängarna. Menar såklart fas2 fas3 osv och kolla deras börsvärde, sen är väl bolaget undervärderat i sig analyser säger väl 16-30 kr innan Corona Expressen kom, sen får man såklart hoppas att folk inte bellånar hus och allt möhjligt och sätter in här, då alla forskningsbolag både kan gå upp och ner med rassande fart.
2020-04-27 14:05 IP: tmv+PlXN6
Det finns flera dimensioner av risker, låt mig exemplifiera:

----------------------------------------------Asarina -----------Expres2ion---------------------
1. Konkurrens (1 låg, 10 hög)-----------3---------------------10+
2. Kvar till mål* (tid - år)-------------------2---------------------4-5

*egen uppskattning, givet allt faller väl ut.

Slutsats: Asarina var faktiskt närmare en slutgiltig produkt samt hade mycket mindre konkurrens järmfört med Expres2ion.

Expres2ion är i PREKLINIK fas, Asarina misslyckades i Fas2b. Inovio & Moderna i USA har i jämförelse redan börjat injicera sitt vaccin i Fas 1. Ni måste sätta saker i proportion innan ni kastar pengar hej vilt.

Förstår ni nu att man skall vara försiktig då det i nuläget finns begränsat med framgång att prisa in i en preklinisk fas?
Redigerades 2020-04-27

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -