Hur kan detta inte bli en succé?

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Enligt PM...... notvarp 20-05-13 11:43
Analysguiden Öster 20-05-13 11:00
Framtiden notvarp 20-05-12 09:08
Joakim som VD.... Öster 20-05-11 14:52
Om du tycker..... notvarp 20-05-08 10:24
Ägarstrategi? svenke 20-05-07 09:42
Ägarstrategi? notvarp 20-05-06 09:59
Vad behövs... Öster 20-05-04 21:21
Det är bara..... notvarp 20-05-04 11:16
Hur kan detta inte bli en succé? Spitznagel 20-04-25 23:21
1/1
2020-05-13 11:43 IP: ITGTxAaJX
......från dec.så var den en av två pilotanläggningar så det återstår alltså att lev.ytterligare en.
2020-05-13 11:00 IP: l1XBq513/
"Ledningen förväntar sig vidare att Kenya beställer en pilotanläggning under andra halvåret 2020..."

Skriver Analysguiden.

Men den till Kenya skickades väl iväg i slutet av december 2019?
Eller är det ytterligare ny pilotinstallation?

Däremot så kan man väl förvänta sig beställning av pilotinstallation från Peru och Mongoliet.
2020-05-12 09:08 IP: ITGTxAaJX
Min tanke angående VD-posten är lite framåtblickande och inte dagsläget - där det inte finns någonting som pekar på att han inte är rätt person.Men i takt med att bolaget växer så tror jag det
vore bra om ledningen funderar på om det inte är läge att se sig om efter en mer kvalificerad och
marknadsinriktad person på posten.Även en person som Joakim har sina begränsningar.

Om man väntar några år är "risken" att Joakim blir första och enda VD i o m att en försäljning av
bolaget är troligt.
Redigerades 2020-05-12
2020-05-11 14:52 IP: ZNWgl8Xp8
ska jag erkänna att jag var lite tveksam till.
Men efter att jag hört honom flera gånger och läst om hans tidigare erfarenhet som säljare i Ryssland för Logosol. Det är snårigt och svårt att göra affärer med Ryssar, men för en nykterist måste det vara ett helvete. Men Joakim lyckades.
Det brukar sällan vara bra med inovatörer på en VD post. Efter försäljningen av både till både Peru och Mongoliet så känner jag mig trygg med Joakim.
Frågan är väl istället, varför laga något som funkar?

2020-05-08 10:24 IP: ITGTxAaJX
......det är gnäll får du naturligtvis tycka det - jag uttrycker bara min åsikt om dagsläget i bolaget och
aktien.Jag föredrar en handel som inte styrs av låg omsättning och småsparare helt enkelt.
Uppvärdering kommer naturligtvis med tiden om prognos/målsättning infrias och därmed även
intresse från institutionella placerare.

För övrigt skulle jag önska att Joakim överlämnar VD-posten till någon mer marknadsinriktad person,han är trots allt en entreprenör med sina fördelar.
2020-05-07 09:42 IP: Z9qR0epqd
inget att gnälla över.
Kommer vi igång och tjänar pengar, då kommer uppvärderingen och institutionernas intresse. Så länge kapitalförsörjningen ordnar sig ändå behöver vi ingen som drar upp kursen till orimliga nivåer.
2020-05-06 09:59 IP: ITGTxAaJX
Så länge som ägarskaran i stort sett bara består av fam Byström och en massa småsparare kommer denna obetydliga och volatila handel fortgå som inte ger en värdering värd namnet.Vi behöver få in investerare och inte småsparare som inte har en tanke på att "investera" utan är nöjda med "smulor".

Joakim har pratat om att bredda ägandet - men det handlar om småsparare och inte större investerare.Jag vet inte vad jag ska tro om detta.Vill inte fam.Byström ha in större investerare i
bolaget?

Denna löjliga handel kommer tråkigt nog att fortsätta ett bra tag till och det är nog bara faktiska
resultat av avtalen som ger resultat på handeln i aktien.
2020-05-04 21:21 IP: P1Q9fH/Se
för att marknaden skall vakna?
Om jag räknar rätt nu så har väl
Absolicon har betalningar från fem produktionslinor som är påväg in. 40 till 50 miljoner per produktionslina. Alltså mellan 200 och 250 miljoner.
Sen tillkommer eftermarknaden. Vilket troligen kommer överstiga.
Folk säljer bort sig fullständigt. Att sälja nu, det är lite som att springa ett maraton och bryta när man kommer in för upploppet.
2020-05-04 11:16 IP: ITGTxAaJX
.....en tidsfråga innan poletten trillar ner hos marknaden som är obegripligt trög.

Inte bara värme - https://www.youtube.com/watch?v=Ty5Z93m0mIM
Absolicon Solar C. / Hur kan detta inte bli en succé? / Hur kan detta inte bli en succé?
2020-04-25 23:21 IP: IBcL2ZFxu
Bara finanserna finns på plats så ser jag inte hur detta skulle kunna gå fel.
Precis vad industrin behöver, kapade kostnader + att det bidrar till miljöarbetet i bolagen.
Win/win i dess renaste form.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -