På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

$10

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Du har så jävla rätt TMC! vuxen 21-09-19 12:17
Som sagt, och gjort. Tekniker 21-09-18 11:18
Cris TMC Prod 21-09-18 11:07
aimboy - faktafel Cris 21-09-18 09:46
Lill pojk aimboy 21-09-17 23:45
Have it nice.... Nu.. Tekniker 21-09-17 23:36
chris aimboy 21-09-17 23:11
aimboy Cris 21-09-17 22:36
Re. Roibos TMC Prod 21-09-17 22:30
Rekommenderar Roibos 21-09-17 22:04
savant aimboy 21-09-17 18:54
$10 *Savant* 21-09-17 18:12
1/1
Allarity Therapeutics / $10 / Du har så jävla rätt TMC!
2021-09-19 12:17
Det var bättre förr!

För mycket glin och öresjägare på börsen sen Ava och nons inträde.

Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Allarity Therapeutics 2,71 -4,85% 1,7 59,41%
Allarity Therapeutics / $10 / Som sagt, och gjort.
2021-09-18 11:18
Skrivfel och grova påhopp på person från denna aimboy som hennen gömmer sig under just nu.
Mycket grova påhopp.
Nu får man hoppas denna hens påhopp kommer styrelsen och Steve tillhanda...
Redigerades 2021-09-18
2021-09-18 11:07
BAM!
Kungligt svar till den där pajasen
Allarity Therapeutics / $10 / aimboy - faktafel
2021-09-18 09:46
Jag bemöter ditt inlägg en sista gång.
Jag har läst och till och med förstått all dokumentation gällande flytten av bolaget, det står ingenstans i ”upphandlingsdokumentationen” att "Steve är en riktig gris", detta är faktafel 1: han är en människa.

Bolaget hamnade på OBS-listan på grund av följande:
”2019-03-21: STOCKHOLM (Direkt) Oncology Venture observationslistas på grund av större
osäkerhet om bolagets finansiella situation. Det framgår av ett marknadsmeddelande från First North sedan bolaget publicerat sin årsredovisning på onsdagen.”

Det kallar jag faktafel 2: det var den ekonomiska situationen och inte Steve som var orsaken.

Faktafel 3: du påstår att tranch-finansiering inte är tillåtet i Sverige, det är i högsta grad tillåtet och förekommer vanligtvis inom byggindustrin likväl som på börsen för att finansiera utvecklingsbolag.

Tranch = Tranchera/skiva/dela-upp.

Fördelen med denna typ av finansiering är att bolaget inte behöver betala ränta för mer än den del av ett större lån som man förtillfället behöver.

Fördelen för en aktieägare är att långivaren alltid ser till att låntagaren har möjlighet att fullfölja avtalet vilket förhindrar företaget att bli bankrutt.

Sedan finns det ju såklart nackdelar såsom utspädning av aktier beroende på hur avtalen ser ut, men detta borde man ju lämpligen vara insatt i om man har investerat i ett papper där detta låneupplägg finns.

Stycke 3 är svårare att bemöta med fakta då det är rena konspirationsteorier från din sida, här låter jag dig fortsätta att tro på att I3 och IEGG har ett samarbete även om jag personligen har svårt att tro att så är fallet. Jag tror att IEGG hade en egen agenda för att TO3 skulle tvångsinlösas, jag skrev redan då under pågående handel att ”IEGG kommer peta upp kursen till drygt 2sek”.

Tack för mig, återkommer om dina inlägg blir mer faktabaserade, ha en fin helg
Allarity Therapeutics / $10 / Lill pojk
2021-09-17 23:45
Du visste knappt om det tills jag dela till dig för 6 månader sedan.

Bolagal läser av forum- Även analytiker

Du är bara en lillpojk, din humor kan jag köpa till en vis del. ( Din kunksap har jag inga höjder för)
Redigerades 2021-09-17
Allarity Therapeutics / $10 / Have it nice.... Nu..
2021-09-17 23:36
Läser på flyget efter möte dina stirriga inlägg efter affärsmöte.
Varför inte Maila dina omdömen direkt till han.
Omdömen om person som alla läser...
Ha nu en skön kväll..
Sikta killen.... Läs på vilka länder som tillåter trancher.
Kunskap ger lite mer än rappakalja....
Redigerades 2021-09-17
2021-09-17 23:11
Läs exakt vad som står i upphandligen finns inget nytt i detta papper Sedan Steve tog över. Han är en riktig gris. Hade bra tycke om honom tidigare.

Bolaget kom till obslstan pga av honom. Allt är en stor tranch presis som det vart senste året, villket är tillåtet i usa men inte i sverige. Vem handlar i pappret? Vem handlar i pappret AVA-NON, sen blåser bolaget alla.

AVA-NON hade aldrig kunnat köpa upp kursen till 2 kr, det var så mycket av gamla trancher påvägen upp. Iegg Trada för 10 millar om dagen, uppgjort av 3 i fonden. Så tydligt allting...
2021-09-17 22:36
Jag har svårt att begripa vad du vill få ut med ditt inlägg, men I3 betalar ett fast pris för sina warrents (aktier) ju högre kursen är desto mer pengar tjänar dem så jag är inte med på ditt sätt att tänka.
Dessutom får de aldrig äga mer än 4,99% av bolaget vilket gör att de inte kan handla hur mycket som helst på öppna marknaden. Vad det gäller TO3 så var det väl självskrivet att dessa skulle lösas in, det var ju en förutsättning för att I3 överhuvudtaget skall finansiera övergången till US med 20musd.
Ju fler TO3 som lösts in desto fler aktier hade I3 tilldelats och utspädningen hade blivit större, så för oss aktieägare som höll oss på stam-sidan var ju detta beslut fantastiskt och utmärkt skött av AT.
Men du har rätt i att den större investeraren alltid får en fördel mot småspararen, men det är nog det enda i det där inlägget som har någon slags verklighetsförankring.
Allarity Therapeutics / $10 / Re. Roibos
2021-09-17 22:30
Känner samma. Visst ja äger denna o ligger några semestrar minus så de är klart man blir frustrerad. De får ja stå för o är mitt eget fel. Men ja undrar mest hur fan man ens kan sälja sig för under låt säga 2.90 eller 1.90 eller kanske 1.55. Förstår inte ens på de aktörerna som köper låt säga 14000 i 3 brädor för att strax efter sälja med +164kr minus 63kr i kurre. Snälla är 101kr per bolag så viktigt? Hur kan man anmäla dessa jävla robotarm va fan bättre för när man fick ringa till din mäklare.
Allarity Therapeutics / $10 / Rekommenderar
2021-09-17 22:04
Alla att sälja nu.. Då slipper jag er. Kan köpa era aktier billigt om ni vill?
2021-09-17 18:54
Om du är en affärsman till vilken fördel skulle du då vilja ha? Bolaget kan ju inte gå ut skriva 4 månader innan en Tranch blir tilldelad aktier av bolaget för att man ska bjuda en tranch på vinst?

Det är olagligt.- därför man fortfarande ligger på obslistan för att bolaget beter sig som dom gör, dom skiter i småsparare, bara bolaget får in sina pengar av instetut. samma sak gäller även när bolag gör riktad emmision.

Kursen kan vara 1 öre eller 100 kr, spelar ingen roll all fördel givetvis till investeraren som i detta fall är 3i fond. Det är bara kolla vad som hände med TO..samma sak här i grunden med allt detta.

Vem köpte upp kursen över 2 kr i 10 dagar. Tror du inte 3 i vill ha billga aktier... småspare är bara en fis i rymden mot ett par 100 millar. 3i vill göra stålar..

2021-09-17 18:12
Jag tror att de skulle vilja komma in på den amerikanska marknaden för cirka $10 per aktie. Så detta innebär att aktien ska fluktuera runt 1,70 tills dess.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -