På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Steves 3 miljoner optioner

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Steve och optioner Cris 21-09-15 11:58
Steves 3 miljoner optioner Nattsvart 21-09-15 11:14
1/1
2021-09-15 11:58
Steve har ett aggregerat antal om 5824438st aktier som efter övergång till US blir 151728st
I den summan återfinns optioner om 1761938st som kan lösas in fram till den 15/9 2029 till priset av 2,20sek och lika många (1761938) som är låsta och kan växlas in beroende på anställningstid.
Att lösa dem nu är inte så fiffigt på det personliga planet, men det skulle ge en hint om hur starkt han tror på det företaget står för.

Enligt hemsidan har han enbart optioner och äger idag inga aktier, vet förvisso inte hur uppdaterad den informationen är.

(Information om antal är hämtad från S-1 dokumentationen)
Allarity Therapeutics / Steves 3 miljoner optioner / Steves 3 miljoner optioner
2021-09-15 11:14
Vad jag förstår (efter att ha sett de intervjuer Steve gjort sedan i våras) så säger han att hans starkaste incitament är att han sitter med 3 miljoner optioner. Jag kan inte utläsa att han faktiskt löste in dem - så hur skall man tolka det. Han har inga egna aktier och löste han inte in optionerna sitter han helt utanför position. För mig är detta ett riktigt svaghetstecken. Inte omöjligt att det kommer bli konsekvenser på denna svaga inlösen...

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -