På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Analys

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Märkliga är att aktien har gått ner efter alla förvärv som gjorts amxpoker 21-05-15 10:51
Kul... Billy007 21-05-15 09:16
Det här kvartalet Jeppman97 21-05-14 16:48
Analys jatox 21-05-14 14:43
1/1
SpiffX / Analys / Märkliga är att aktien har gått ner efter alla förvärv som gjorts
2021-05-15 10:51
Det brukar vara tvärtom.
Uppvärdering i närtid borde bli minst 30% då kursen borde ligga på minst samma nivå som den var innan förvärven. Även då det blivit utspädning i aktierna.

Analyshuset kom med riktkurs runt 1kr , det borde komma en ny uppdatering från dem ang kursen.

Kvartal 3 borde nog Spiffbet lyckas med att gå breake even. Vi lär nog se en kraftig Uppvärdering i närtid. Det är min personliga analys.

Ingen köp eller sälj råd, gör egen analys😉
SpiffX / Analys / Kul...
2021-05-15 09:16
Att ni som är så insatta i bolaget är så himla nöjda!!! Det gör en annan än mer trygg.

Hur mycket tror ni att omsättningen kan hamna på för Q2, när även Manisol är med? 🙂
Redigerades 2021-05-15
SpiffX / Analys / Det här kvartalet
2021-05-14 16:48
var i heeelt rätt riktning. Jag trodde Spiffbet skulle nå upp till den här omsättningen tillsammans med Manisol. Nu visade det sig att det organiska har tagit fart och man når upp till dessa siffror redan nu, innan detta är konsoliderat. Det betyder alltså återigen att vi har ett stort mörkertal över första kvartalet där omsättningen egentligen är större. Ändå är ökningen från Q4 till Q1 på 60%. Mycket starkt.

Lite osäkerheter som vanligt tillhörande spelbranschen. På något varumärke kan jag tänka mig att det är ganska häftiga svängningar, dessutom så påverkar självklart regeringarna hela branschen just nu, men det är ju något som inte är unikt för Spiffbet.

Jag gillar också att mer fokus nu går på att köra det man har för det är faktiskt väldigt mycket just nu. Vi får ju vad förvärvsfronten kan ha att ge, men jag känner mig betydligt med komfortabel med att man från bolagets håll nu fokuserar betydligt mer internt.

Övriga synergier kommer slå igenom mer och mer ju större Spiffbet blir.

Allt som allt, jag är nöjd och kommer sitta kvar med mitt innehav (som för tillfället börjar röra sig nära - 20% i värde).
SpiffX / Analys / Analys
2021-05-14 14:43
Man ska komma ihåg "Rörelseförlusten minskade till 2,6 miljoner kronor", alltså resultatet har förbättrats före avskrivningar, speciellt när man räknar med omsättningsökningen.

Sen är Spiff redan på väg att köra om omsättningsestimatet som kom i Analysguiden.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -