På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

En fråga

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Vilka analyser? makker 21-09-21 14:02
SpotOn-1 Franco R. 21-09-21 08:14
Re:Franco SpotOn-1 21-09-21 07:38
Zebbastian Franco R. 21-09-20 20:33
makker Franco R. 21-09-20 20:28
Aldrig Zebbastian 21-09-20 20:26
En fråga makker 21-09-20 20:18
1/1
Evolution / En fråga / Vilka analyser?
2021-09-21 14:02
Väntar fortfarande. Har inte sett någon än.
Evolution / En fråga / SpotOn-1
2021-09-21 08:14
Godmorgon min vän. Jag ser framemot en saklig diskussion av Evolution-aktien.

Mina analyser skiljer sig från main-stream kårens analyser och detta har visar sig vara ett framgångsrecept för mig.

Exempelvis så fick vår starka Evo ned 27:- igår. Jag lade in en köporder som var långt under denna kurs men den gick inte igenom.

Idag är min bedömning att Starka Evo öppnar på plus men jag håller kvar min köporder som är groningar eftersom jag ändå tror den går igenom under dagen.

Mvh Franco R.
Evolution / En fråga / Re:Franco
2021-09-21 07:38
Det är skakigt nu ja,
Men kan du ge mig ETT hållbart argument till att DU ska ha mer rätt än de flertalet analytiker som säger att detta INTE är jämförbart med Lehmann? Tex nedanstående artikel, ett exempel av många.

https://www.privataaffarer.se/analytiker-fel-att-jamfora-evergrandes-kollaps-med-lehman/

Håll dig till fakta. Om du killgissar skall det framgå att det är din teori och inte en absolut sanning annars är det enbart ett försök att påverka skärra upp folk.

Sen har jag svårt att förstå om du i din enfald tror dig kunna påverka kursen (För dig alltid neråt) eller att du bara njuter av att ana att du får folk att sälja av i ren skräck. Jag tror dock att med alla de märkliga inlägg du gjort är det inte så stor risk, annat än ngn enstaka nykomling. Men det kan vara illa nog.

Är det en blå dag kliar det i dig och då lägger du ut små trevare för att skapa diskussioner, som exempel ditt inlägg förre veckan om varför man är lång och inte trejdar. Röda dagar tar du fram saltkaret för att hälla i allas sår.
I mina ögon framstår du lite som en retsam lillebror som älskar att reta upp folk för ditt eget höga nöjes skull. En synnerligen osmaklig attityd.

Har givetvis anmält ditt inlägg som inte syftar till nåt annat än att skapa panik. Var saklig så kommer sina inlägg sluta anmälas.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Evolution 1 531,4 0,26% 1 431,2 7%
Evolution / En fråga / Zebbastian
2021-09-20 20:33
Hej vännen och välkommen till en fin diskussion om vår emensamma favvo-aktie.

Äger du aktier idag eller planerar du bli aktieägare i detta eleganta bolag?
Evolution / En fråga / makker
2021-09-20 20:28
Härligt att du hör av dig kompis. Du vet väl att vi befinner oss i en extraordinär situation med en kraftig börsnedgång. Vi tangerar en börskrasch a la 1929 och 2008.

Du vet säkert att inga analyser håller. Allt går ner. Kina har slaktat börserna med Evergrande som kommer bli större en Lehmann-bluffen och ge svallvågor och krascher päbörser i hela världen.

Vad är din analysprogram spelbranschen nu när kraftiga börsnedgångar är nära förestående. Äger du aktier i detta fina bolag?
Evolution / En fråga / Aldrig
2021-09-20 20:26
Kompis finns ingen och om han mot förmodan skulle skapa en så är den inte värt tiden… inte min i alla fall..
Evolution / En fråga / En fråga
2021-09-20 20:18
Har bara en fråga Franco - när kommer analysen på ett halvdussin spelbolag?

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -