På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Så uppenbart

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
X XRBM 21-05-18 09:23
Återhämtning Mr`D 21-05-18 08:04
Hur går dina tankar.. TestmanMan 21-05-18 01:35
Tack XRBM 21-05-17 18:26
Deflation? KungLinus 21-05-17 18:04
Hur går dina tankar.. XRBM 21-05-17 17:59
Så uppenbart EkkeC 21-05-17 17:42
1/1
2021-05-18 09:23
Jag tror absolut som du säger att försäljningen tryckte kursen neråt snabbare, sen tror jag även att aktien för eller senare skulle påverkas av rotationen som alla andra i samma sektor. Men för eller senare kommer det sluta och då kommer vi nog se en bra uppgång.
Evolution / Så uppenbart / Återhämtning
2021-05-18 08:04
Enig med dig. Tydligt att många tillväxtbolag fått mycket stryk senaste månaderna på grund av sektorrotation.

Att ägarna passar på att säkra hem en väldigt liten del av sitt innehav när kursen är på ATH inför sommaren och i samband med rapport är inget jag ser som negativt. De nämner själva att väldigt många institutioner etc. hört av sig till dem och intresserade av att ta position i bolaget.

Självklart kan ovan kombination innebära en kortare sättning i aktien men EVO är ett av Sveriges finaste bolag och ledningen har bevisat sig under många års tid. Om inte annat kommer nog aktien vara tillbaka på samma eller högre nivåer redan efter sommaren och även då ha mer tillväxt att presentera!
Evolution / Så uppenbart / Hur går dina tankar..
2021-05-18 01:35
sektorrotationen som sker i usa har ju pågått i över två månader nu (den började också med att 10 års räntan började öka). Jag tror att det finns en risk att evo fortsätter gå neråt ett tag till.

hade ägarna inte sålt av när kursen gått så starkt efter rapporten så tror jag att vi utan problem hade passerat 1800 nu. Den försäljningen gjorde folk nervösa och påskyndade sektorrationen rätt rejält.
2021-05-17 18:26
Stämmer! Tack för rättelsen :)
Evolution / Så uppenbart / Deflation?
2021-05-17 18:04
Du menar väl inflation?
Evolution / Så uppenbart / Hur går dina tankar..
2021-05-17 17:59
Vem trycker ner kursen och vill skrämma små sparare? Institutioner, banker eller robotar som Gustavsson hela tiden går igång på utan att förstå hur de faktiskt funkar?

Ingen försöker "skrämma" småspararna, det ända som sker är sektorrotation pga. deflationskräck pga 10 year yielden gick upp förra veckan. Så fort "deflationsrisken" är över kommer det gå bra igen för EVO och tech/gaming sektorn igen (nedgångarna är sprida i hela sektorn, inte enbart koncentrerad till EVO):

Tills dess så finns det en stor risk för mer nedgång, men det ska inte påverka en långsiktigt sparare.
Evolution / Så uppenbart / Så uppenbart
2021-05-17 17:42
Hur kursen trycks ner för att skrämma alla dessa små sparare och det fick ni sota för :).
Istället lyssnar ni på Franco R, tomten som gick förlust med 11kr/aktie och sålde ut sig innan trycket uppåt. Kommer bli ett fint tryck imonbitti!

Det är även denna gubbe ni lyssnar på som predikar om att kursen kommer dippa till 600-800kr så att han kan köpa in sig billigare och tjäna sin lilla slant.
Detta är inget annat än komiskt!

All fakta finns ute och Q1 rapporten säger en hel del, att en insider sälj får folk sälja såhär är löjligt.
Håll och se fram emot nåt riktigt fint nu.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -