På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

delårsrapport imorgon

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Tydligare nu Ravennor 20-08-10 17:47
Snälla sluta Lampis 20-08-10 14:28
Tvivel på prisnivån långsiktigt Ravennor 20-08-10 12:41
delårsrapport imorgon Mcte 20-08-10 09:34
1/1
2020-08-10 17:47
Infarktiga inlägg, hoppsan...
om vi tittar på silver har det under många år snittat kring 17 USD/tu, nu ligger det på nära 29. produktionskostnaden för många av gruvbolagen ligger på 13 USD, de har då ett TB på 4 USD/tu. Med 29 är då TB 16 USD, alltså fyra gånger högre, när priset på silver inte ens dubblats. Liknande hävstång har alla gruvbolag, även guld, platina o koppar mfl. Kurserna för silverproducenter har i sin tur ökat ännu mindre, kring 50 % upp. Är dagens priser uthålliga borde alltså aktiekurserna för silverproducenter flerdubblats. Det är detta jag menar med att en prisnedgång på minst 30 % är inprisat i dagens börskurser för flera av silverproducenterna, jag tycker själv att First majestic silver ser särskilt undervärderat ut. Den är också nummer två i storlek i Eric Strands fond auag silver bullit. Läget är liknande för bolag med tyngdpunkt på guld, men inte lika utpräglat, men LuGo borde också har mer att ge. Som sagt, är silverpriset inte en månadsslända är det fyndläge i flera av silverproducenterna.
2020-08-10 14:28
@Ravennor Jag får huvudvärk av att läsa såna vaga och otydliga och infarktiga inlägg. Omöjligt att få ut något av detta.
Redigerades 2020-08-10
Lundin Gold / delårsrapport imorgon / Tvivel på prisnivån långsiktigt
2020-08-10 12:41
Verkar som det finns tvivel på långsiktigheten för dagens prisnivå. Är ännu mer tydligt för silverproducenter. Inprisat, enligt mina överslag av värdering på gruvbolag är ned 10 % på guld och ned 30 % (!) för silver. Den som tror på mindre tapp går in i marknaden.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
First Majestic Silver Corp 11,45 0,62% 12,97 -11,72%
Lundin Gold / delårsrapport imorgon / delårsrapport imorgon
2020-08-10 09:34
guldet går upp hela tiden  -- LUG kurs står stilla trots detta ---säljare spec på eftermiddagarna
intressant att se om det finns info som är negativ imorgon???

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -