På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Grejen är ju dock att vi får rätt hela tiden

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
TO3 Noobster 21-03-30 18:13
Vad vill ni uppnå? FreddeAB 21-03-29 21:15
GABA! slash 21-03-29 21:05
Kritik Stämpeln 21-03-29 13:33
re CosmoKramer 21-03-29 13:21
helt värdelöst ppeerroollaa 21-03-29 13:13
Gabather Noobster 21-03-29 12:55
Negroamarillo Stämpeln 21-03-29 11:53
Stämpeln Negroamarillo 21-03-29 11:44
Negroamarillo Stämpeln 21-03-29 11:23
The Stamp slash Wolf Negroamarillo 21-03-29 10:48
Grejen är ju dock att vi får rätt hela tiden Vargtassa 21-03-29 10:22
1/1
2021-03-30 18:13
Totalt nyttjades 4 641 Teckningsoptioner för teckning av 4 641 aktier, motsvarande en nyttjandegrad av 0,3 procent. Teckningskursen var 10 SEK/aktie och Bolaget tillförs 46 410 SEK.

Ehh What?!?

Någon som missat att det nästan går att få dubbelt antal vid vanlig köp? :P
2021-03-29 21:15
Jag har läst era kommentarer nu och kan inte förstå vad ni vill åstadkomma? Vill ni byta ut styrelsen så sker det inte via att skriva på Placera (som för övrigt är det sämsta forumet för att inhämta information).

Har ni synpunkter på/till styrelsen så ska det framföras till dem. Lyft det på stämman om inte annat. Då syns det också om fler delar er syn, vilket jag inte tror majoriteten gör i och med att de är kvar.

Håller med er om att TO var tråkigt men att spy ut det här skrämmer nog bara bort folk. Men det kanske är syftet? Snällt av er då
2021-03-29 21:05
Ja de är inte världsbäst på kommunikation. Om du har varit medveten om detta så länge, så kan man ju undra varför du inte gör något vettigt åt det istället för att sitta här och gnälla?

En eller kanske två gånger kan man nämna det här. Sen blir det bara tröttsamt.

Försök istället påverka det på ett vettigt sätt. Går det inte att påverka får man gå vidare eller acceptera, så enkelt är det.

Vi är i ett extremt undervärderat läge och ni gnäller på utspädning vid eventuella NE som verkligen inte är aktuell nu. Likvida medel sista december var 30918 tkr. Det räcker ett tag med den låga burnraten.

Om ni är rädda för en NE och utspädning pga låg kursnivå, så hjälper det knappast att gång på gång gnälla på bolaget. Er agenda blir ganska tydlig även om ni tror på bolaget och ser potentialen.

Jag ser bara ett håll detta ska gå.

Kram på er alla gabianer

2021-03-29 13:33
Min kritik mot styrelsen bygger på åratal av misskötsel och strutsbetende, vilket påbörjades långt före Corona. De har varit uruselt katastrofala på kommunikation och marknadsföring under lång, lång tid.

Man behöver inte hitta på nyheter, det går bra att marknadsföra ändå. De har inte ens ork att ordna en riktig, fungerande hemsida. Det bygger som sagt inget förtroende, man får bara en chans att göra ett första intryck.
2021-03-29 13:21
Mycket onödig kritik mot styrelsen. Kan det inte ha varit så att Gabather räknade med att EEG studien skulle varit klar med ett bra resultat innan lösen men det kom något som heter Corona som grusade/försenade deras planer. Man kan inte bara hitta på nyheter för att få upp kursen, det är olagligt...
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Gabather 5,25 2,54% 5,32 -1,32%
2021-03-29 13:13
Bra PM serveras och folk/robotar dumpar ut sina aktier för snabbt bli av med dom problemet är att det finns inga köpare bara en jävla massa säljer. Å vad säger det om allt?
Enda bra tecken är väl att man kan köpa mer om man nu tror på bolaget?
Så varför köper inte folk/robotar ledning? hmm i wonder
2021-03-29 12:55
Vet ej, men jag tycker inte alls att det duger när varje bra PM bara medför att kursen dumpar. Men vad vet jag! Kanske det är ett bra tecken?
2021-03-29 11:53
Då får vi helt enkelt vara överens om att vi inte är överens. Att du inte svarar på frågan om styrelsen får jag acceptera :)
2021-03-29 11:44
Vi är helt överens om en ENORM potential.
Har det varit något dåligt PM på sistone ?
Nej, allt går FRAMÅT i bolaget !
Det duger för mig.
2021-03-29 11:23
Gabather levererar ju faktiskt ganska bra forskningsmässigt, Patent, tox(lite försenat pga hundstudie krävdes), Fas1 har alla gått bra. och ja, bolaget har en enorm potential. Det har jag sagt flera gånger, men säger det igen så du inser att jag håller med. Jag har varit med sen 2017 så jag är ganska insatt i bolaget och sektorn, tro det eller ej.

Men ser du inga som helst problem med styrelsens beteende de senaste åren? Du tycker att det är helt normalt att bränna TO efter TO utan att ens försöka få in dem? Haussarligan skriker att det blir avtal efter EEG! Visst, det kan ske men en NE är betydligt mer troligt, och jag tror i slutet av året. Så då är den extremt låga värderingen ett stort problem. Utspädningen kommer bli ENORM här nere. Men det struntar som sagt styrelsen totalt i.

Som sagt, ser du inga problem alls med hur bolaget har skötts? Myntet har två sidor, och det skadar inte att se det negativa också. Faktum är att det är styrelsens fel att värderingen ligger här. Ett normalt bolag hade haft en kurs på minst 50 sek i det här stadiet.
2021-03-29 10:48
Fakta är att ni skriver om ett bolag med en ENORM potential, vill ni ha ett ett stabilt levererande biotech varje vecka har ni irrat bort er rejält i skogarna.
Redigerades 2021-03-29
Gabather / Grejen är ju dock att vi får rätt hela tiden / Grejen är ju dock att vi får rätt hela tiden
2021-03-29 10:22
och då är det högst relevant "dravel". Vill man ha sekter finns det forum för sådant också.

Att man misslyckats fullständigt med TO-inlösen är fakta, inget dravel. Att man gjort ungefär nada för att försöka få TO-inlösen att lyckas är också fakta.

Men man kanske inte bryr sig så mycket om just TO-inlösen då det finns andra former av lösningar (emissioner) eller tycker någon här att emissioner är något främmande för Gabather? Nä, också fakta, inget dravel.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -