På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Så tror jag inte att man ska tolka det Techmech

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Kambi lär bli uppköpt så fort det blir grönt ljus från Kindred Polansky 21-09-16 12:12
Inte obegripligt Tomtefisken 21-09-16 09:52
Teknologin Techmech 21-09-16 09:13
Så tror jag inte att man ska tolka det Techmech Teknokraten1 21-09-16 08:55
1/1
Kambi Group / Så tror jag inte att man ska tolka det Techmech / Kambi lär bli uppköpt så fort det blir grönt ljus från Kindred
2021-09-16 12:12
Kambi lär bli uppköpt av en stor aktör från usa så fort Kindred släpper den.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Kambi Group Plc 208 2,26% 221,8 -6,22%
2021-09-16 09:52
Det är faktiskt inte helt orimligt att tolka det som positivt. Ser ett par vinklar:

- Betssons B2B-erbjudande försvinner från marknaden om Betsson köps
- Om Fanatics istället köper RSI som verkar vilja använda ESPN-varumärket och de fortsätter använda Kambi är det ju väldigt positivt
2021-09-16 09:13
Det står att man vill köpa RSI för marknadsaccess och Betsson för teknologin.

Ytterligare rykten efter artikeln säger att man möjligen bara köper Betsson. Ett varumärke har man redan men inte teknologin.

Så hur man kan tolka det här positivt för Kambi är obegripligt.
Kambi Group / Så tror jag inte att man ska tolka det Techmech / Så tror jag inte att man ska tolka det Techmech
2021-09-16 08:55
Ganska självklart att det pågår konsolideringar på en omogen och växande marknad. När man läser artikeln känns ju RSI som det solklara förstahandsvalet då de även har rätten till ESPN som är extremt starkt som varumärke i USA. Plus att de redan är aktiva på USA-marknaden vilket Betsson inte är..
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Kambi Group Plc 208 2,26% 218,8 -4,94%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -