PÄ Placera och Avanza anvÀnder vi cookies för att sÀkerstÀlla funktionalitet, personalisera innehÄll och annonser och för att analysera hur sajten anvÀnds. Genom att godkÀnna accepterar du att cookies anvÀnds. LÀs mer och hantera instÀllningar

Imorgon kickar Arizona igĂ„ng 👍

Senaste inlÀgg
Rubrik Av Publicerat
HĂ„ller med JC75 Tomtefisken 21-09-08 11:14
För mycket pengar + mÄnga vill sportsbetta i USA JC75 21-09-08 11:02
Kassa efter 2023 Tomtefisken 21-09-08 10:36
SpÀnnande resa framför oss nu! Go Kambi! Polansky 21-09-08 10:27
Imorgon kickar Arizona igĂ„ng 👍 JC75 21-09-08 09:27
1/1
2021-09-08 11:14
Ja, jag hÄller med. Jag satt mest och funderade pÄ vad faktiskt EV skulle vara vid utgÄngen av 2023 i ett sÄnt fall.
Kambi Group / Imorgon kickar Arizona igĂ„ng 👍 / För mycket pengar + mĂ„nga vill sportsbetta i USA
2021-09-08 11:02
@Tomtefisken

Mitt korta svar blir att Kambi kommer ha allt allt allt för mycket pengar i kassan om de bara lÀgger dem pÄ hög. Jag hoppas verkligen att de hellre sÀtter pengarna i spel och anvÀnder pengarna till utveckling, förvÀrv, utdelning, Äterköp av aktier etc etc.

Finns ingen mening att ha sÄ mycket pengar samlat pÄ hög i bolaget, med mitt sÀtt att se det.

Dessutom kommer mÄnga i USA vilja sportsbetta nÀr det kickar igÄng allt mer.

USA SPORTBETTING
Över 45 miljoner amerikaner planerar att vadslĂ„ under kommande NFL-sĂ€songen (Finwire)
2021-09-08 10:47
En rekordmÀngd amerikaner planerar att satsa pengar pÄ amerikanska fotbollsmatcher under den kommande NFL-sÀsongen, hela 45,2 miljoner. Det Àr 36 procent fler Àn fjolÄrets sÀsong och 18 procent av den totala befolkningen enligt en rapport frÄn amerikanska spelassociationen AGA.

Ökningen av satsningarna hĂ€nförs till expansionen av lagliga bettingalternativ dĂ„ fler och fler delstater reglerat sina marknader.

Ökningen kan tĂ€nkas pĂ„verka spelverksamheter med exponering i USA som Draftkings, Rush Street Interactive, Penn, Kambi med flera.

Tim Hansson
tim.hansson@finwire.se
NyhetsbyrÄn Finwire
Redigerades 2021-09-08
2021-09-08 10:36
NÄgon som gjort en uppskattning pÄ hur mycket pengar Kambi kan ha i kassan efter 2023 om de behÄller allt istÀllet för att sÀtta sprÀtt pÄ sitt cashflow?
Kambi Group / Imorgon kickar Arizona igĂ„ng 👍 / SpĂ€nnande resa framför oss nu! Go Kambi!
2021-09-08 10:27
Kommer bli spÀnnande att följa Kambis framfart i USA och Kanada nu! Mot 300!
VĂ€rdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Kambi Group Plc 218 2,83% 218,4 -0,18%
Kambi Group / Imorgon kickar Arizona igĂ„ng 👍 / Imorgon kickar Arizona igĂ„ng 👍
2021-09-08 09:27
I morgon kickar Arizona igÄng (ca 7,5 milj invÄnare). Kambi kommer, förutom Retail Sports Betting, vÀl Àven drifta sportbok för RSI, Unibet, Penn och Churchill Downs om jag minns rÀtt? Ska bli spÀnnande och profitabelt !

Har du synpunkter eller Äsikter om forumet? VÀnligen kontakta oss pÄ forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

VĂ€rldsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -