På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Inom kort

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Biotech sektorn Abzorbit 21-04-14 21:52
Eller Fel Rban 21-04-14 17:22
JUPP PUFF 21-04-14 10:00
Lite hans grej Gawdzilla 21-04-14 09:58
Svängningar på börsen prologium 21-04-14 09:33
Kan du inte säga det en sista gång? FutureCapital 21-04-14 07:06
Rätt Orillo 21-04-13 22:50
Bara att ta bort honom från dina kontakter Danne-Ro 21-04-13 19:23
O troligt MeraStonks 21-04-13 19:19
Bolgeri R.P McMurphy 21-04-13 18:30
Glöm INTE att Orillo vill ha svängningar, R.PMcMurphy Bolgeri 21-04-13 18:15
Orillo R.P McMurphy 21-04-13 17:22
Inom kort Orillo 21-04-13 16:54
1/1
Guard Therapeutics / Inom kort / Biotech sektorn
2021-04-14 21:52
Brukar vara som starkast inför sommaren, och vi har en rejäl trigger med resultat från fas1b runt Juni månad.. har man varit med ett tag så sker alltid uppvärdering inför kommande triggers. Vi ligger redan lågt värderade och Guard levererar rejält, räknar ivf med 2,5-3k som lägst i juni. (Basecase 3kr+) inte många säljare kvar på denna kurs. Snart släpper det är min tro.. häromkring kan vi inte ligga och harva länge till.

MVH
2021-04-14 17:22
Orillo, du kan ha rätt ibland. Många gillar inte dina inlägg, och inte jag heller.

Men idag sålde jag ut merparten av mina aktier/fonder. Kan vara bra att vara likvid inför resultatet av fas I b i Guard. Aldrig fel att ta hem vinster på > 150 KSEK.

Jag tror nämligen likadant här som Orillo, en nedgång eller sättning kommer, när exakt går inte att säga. Och inte hur liten/stor den blir. Men man kan vara nöjd med en mindre vinst också och inte vara alltför vinstsugen.

Då är jag iaf förberedd inför resultatet av fas Ib. Investering eller inte är då frågan, eller först efter fas II?

Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Guard Therapeutics Intl. 1,512 -0,79% 1,55 -2,45%
2021-04-14 10:00
Får nog instämma. Gått lite väl bra i år och förra året, efter "Corona dippen". En korrigering ligger i korten. Orrimligt, som jag brukar skoja, att börsen gått upp 20% på närmast ett kvartal.
Guard Therapeutics / Inom kort / Lite hans grej
2021-04-14 09:58
Spamma forumen med sina meningslösa inlägg som någon börsjesus tills folk inte orkar läsa mer och säljer.
Guard Therapeutics / Inom kort / Svängningar på börsen
2021-04-14 09:33
Är inte då ovanligt dock så har guard haft sitt ras tidigare och det är nu detta bolaget som skall lyftas till det normala. 😎
Guard Therapeutics / Inom kort / Kan du inte säga det en sista gång?
2021-04-14 07:06
Du verkar så oerhört kunnig om världsekonomin och dess framtid. Men du har enligt senaste 1000 inlägg endast haft otur när ALDRIG dina välformulerade profetior har slagit in. Men jag tror på dig, och önskar dig samtidigt lycka till med dina positiva framtids-sagor.
2021-04-13 22:50
Rätt. Jag säger det en gång till. Inom kort så vaknar ni med att börsen gått ned 20% till 30%.

Guard gör som förra gången. Följer med trots att det är onödigt. Jag vill verkligen inte ha någon svajig kurs på Guard. Men då den svajar betydligt emellanåt så är det tradarens förbannade plikt att utnyttja detta. Mina första 3 år med detta bolag var totalt hopplöst. Idel nedgångar, dålig information, missar avlöste varandra och Emissioner söndrade insatsen. Det är inte mer än rätt att man kan ta tillbaka förlorad mark. Jag bryr mig väl inte om att det finns de som läser och inte begriper något. Idag var det svårt att trada. Köpa billigt gick inte annat små mängder. Men 5% av köpen var mina. Gav 1,515. Det spelar mindre roll på sikt. Men nu måste kursen upp på minste 1,56. I Juni så spelar Gavet inte någon roll, men just nu är det viktigt. Efter dippen så blir det många att satsa på.
Ni som tror att börsen kan gå upp i evighet och att Index kan gå hur högt som helst, får lava med den tron. Men regleringen har det börjat talas om även utanför detta Forumet. Exempelvis hos större placerare än jag.
Guard Therapeutics / Inom kort / Bara att ta bort honom från dina kontakter
2021-04-13 19:23
Det gjorde jag för länge sedan....dylika behöver inte få reta folk!! Och hans dravel är så jävla osannolikt skrämmande dåligt!!!!
2021-04-13 19:19
Tycker faktiskt det är rent ut sagt vidrigt hur Orillo håller på. Har också sett det mesta han skrivit här på Guard och hans kappa vänder snabbare än vinden.
Ena stunden slänger han ur sig en "analys" om hur aktien nu bara kan gå uppåt och nästa så är det hur den självklart skall falla.
Hade jag haft tid hade jag gjort ett collage av alla hans inlägg så att alla kan se hur han, enligt min åsikt, försöker påverka kursen.
Om han lyckas vet jag ej, med vidrigt likaså.
2021-04-13 18:30
Visst är det så. O har man lärt känna genom åren😏☺️. Men i detta här fallet så är jag rätt säker på att han menar Börsen i stort. Detta kan dock vara lite oklart för någon som kanske kikar in på forumet för första gången. Så extra tydlighet kan vara bra ur det perspektivet O
Trevlig Kväll
Guard Therapeutics / Inom kort / Glöm INTE att Orillo vill ha svängningar, R.PMcMurphy
2021-04-13 18:15
Vi bör ha i åtanke att Orillo gärna ser att Guard går upp, ner, och sedan upp igen, sedan ner.....
De flesta av hans inlägg rör just detta ämne - svängningar, i vilka han säljer och köper med små och/eller lite större vinster/förluster.
2021-04-13 17:22
Börsen i stort eller Guard? Svenskekonomi ska väll lyfta ordentligt i Höst?
2021-04-13 16:54
Inom kort så vaknar vi med en 20%-30% nedgång. Naturkrafterna vinner man inte över!

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -