På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Säkrat finansiering och ledningen är också aktieägare

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Klack Freddyboy 21-03-31 20:07
Spoke Hill ? Klack 21-03-31 19:54
8. Spook Hill 21-03-31 18:49
7. Spook Hill 21-03-31 18:42
5. Spook Hill 21-03-31 18:40
4. Spook Hill 21-03-31 18:37
3. LADA Spook Hill 21-03-31 18:36
bull123 Spook Hill 21-03-31 18:34
Stämmer med förtida marknadsgodkännande Bull123 21-03-31 17:53
2. Spook Hill 21-03-31 17:51
1. Spook Hill 21-03-31 17:44
Diamyd: några observationer Spook Hill 21-03-31 17:41
Diamyd: några observationer Spook Hill 21-03-31 17:39
Hm ppeerroollaa 21-03-31 17:01
klart.. JWG83 21-03-31 15:52
1/2 »
2021-03-31 20:07
Det är nog snarare du som inte har koll på vem Spook Hill är ;)
2021-03-31 19:54
Du värkar desperat !
Vad är du ute efter ?
Allt kommer att visa sig i sinum tid !
Sitt lugnt i Båten om du tror på Diamyd !
Jag hoppade av för 1 månad sedan och hoppar på om det kommer något positivt !
2021-03-31 18:49
...tror fortfarande att det blir ett helt annat pris på diamydvaccinet om det verkar väldigt bra på en mindre grupp. Nåväl det var några snabba kommentarer på ett tidigare inlägg. Uppskattar mycket kommentarer från er "gamla" diamydägare. ps. Jag var inte köpare i den riktade emissionen.
2021-03-31 18:42
Remygen. jag har fortfarande ingen aning om vart detta spår kan leda.
2021-03-31 18:40
...fortsatt lätt övertygad om att huvudägarna vill ha ett conditional approval och att det är lättare för Diamyd att gå den vägen om man inte har en partner.
2021-03-31 18:37
...tror fortfarande att AEM sålde pga skatteskäl.
2021-03-31 18:36
Väldigt intressant fortfarande. Är studien försenad?
2021-03-31 18:34
Tack. Skall försöka återkoppla till mina punkter i februari.
Diamyd Medical AB / Säkrat finansiering och ledningen är också aktieägare / Stämmer med förtida marknadsgodkännande
2021-03-31 17:53
Tror också på dina observationer Spook Hill. Tänkte precis skriva om punkt 1 att det visst ligger högt upp på listan med utvärdering av ett förtida marknadsgodkännande men du hann visst kommentera innan.
2021-03-31 17:51
Lyckades pricka in 25, men med mycket marginal. Vid dagens kurs är ter sig rabatten inte speciellt stor. Tror som några här att några tagare i emissionen säljer ut med hygglig vinst. Jag hade väntat mig ett "bättre gäng" av tagare, såsom Rhenman och Health invest.
2021-03-31 17:44
Verkar som om bolaget fortfarande överväger att ansöka om tidigt godkännande.
2021-03-31 17:41
1. Tidigt godkännande för diamyd-vaccinet. Jag tror att man inte talar om det längre av två skäl. Anläggningen i Umeå är ännu inte redo att producera vaccinet; Bolaget är medveten om att ett tidigt godkännande skulle negativt påverka längden av patenträttigheter, då "klockan" börjar ticka ned vid tidigt godkännande.
2. Partner eller specialinvestrare. Jag tror att Diamyd kommer att vilja behålla Europa för egen del. Man vill därför i första hand ha en investerare som satsar runt 100 miljoner i en riktad emission. Som jag skrivit tidigare kan denna emission möjligen ske på kurs 25 +-fem kronor. Essen möller vill antagligen inte att någon tar över 10 procent i bolaget. Så för att parafrasera Leonard Cohen: First we take Europe, than we take the USA.
3. Vi får en analys av tidigare preventions- och kanske även LADA studier som visar på skillnader gällande HLA-gruppering.
4. Jag är inte oroad av Essen-Möllers försäljning då jag utgår från att han liksom många av oss andra gör fyllnadsinbetalningar till skatteverket vid den tidpunkten. Men varför köper inte andra insiders nu vid kurs 26, när de köpte före jul till kurser runt 30?
5. Huvudägarna i Diamyd börjar komma lite till åren. Jag utgår från att de vill komma i mål med Diamyd, men tror inte att ett uppköp är helt främmande för dem, om priset och köparen är den rätta. Männens ålder får mig att hoppas och tro att man söker villkorat godkännande, men man måste ta höjd för att Emea har haft synpunkter på detta. Kan ha varit negativa, eller i alla fall fått Diamyd vid en tidpunkt bestämt att inte nämna det längre.

7. Remygen är en riktik dark horse för mig. GABA:s lånsamma release kan ju faktiskt vara nyckeln och det faktum att det finns musmodell som visar effekt mot lungproblem i Covid-sjuka är oerhört intressant. (Men det låter som om Kaufman talar om GABA generellt, into om Remygen i abstractet).

8. Jag tror att många "hängt upp sig på" att Diamyd verkar på en mindre grupp och nu blivit "specialty medicine" enligt Ulf. Jag har inte sett några spekulationer om priset på Diamyd på länge. Tror inte att någon sådan fanns i det senaste PDF:et. För mig, som ekonom, snarare än biolog/kemist, betyder bättre effekt på en liten grupp än mindre bra effekt på en mer allmän grupp, att priset på ett läkemedel kan sättas högre. Och med de cancermediciner som kostar 100 000-tals kronor och förlänger en åldrings liv med något år, ser jag att en medicin, som kan förlänga en ynglings förväntade livslängd med 17 år (om nu siffrorna av förväntad livslängd för en typ1-drabbad stämmer, så skulle i alla fall jag skulle vara villig att betala flera hundra tusen för från egna plånboken, skatten eller försäkring. Jag tänker bl a på den dyra vård vård min drygt 90-åriga pappa fick efter en cacerdiagnos. Naturligtvis hade min pappa, om han hade haft ett barnbarn med Diabetes typ 1 och det fanns ett läkemedel som stoppade eller minskade dess förstörande av kroppen hellre sett att pengarna gick till barnbarnet.
Nåväl några korta osammanhängande funderingar...
2021-03-31 17:39
Jag skall leta upp mitt senaste inlägg och försöka mig på en kommentar omkring det jag skrev senast.
2021-03-31 17:01
Hade jag suttit med gav bra bit under 10kr hade jag varit super glad antagligen sålt för längesen också..
2021-03-31 15:52
Klart hela processen inte tar en vecka.
Det borde väl vem som helst begripa.

Men frågan är väl mer vem har raggat dessa investerare? Diamyd själva?G&W Fondkommission?
Kanske båda?
Jag säger inte direkt att Ulf gjort ett dåligt jobb här men dom kanske anlitat fel Fondkommissionär som har för dåligt kontaktnät med investerare?

Hur som helst jag skall inte gnälla mer här men kan konstatera att jag personligen tycker detta är riktigt dåligt genomfört. Jag vet att många inte håller med och att många här ser det som skitsamma när det ändå finns många triggers framöver. Visst så kan man se det men inte jag.

Sen verkar vi även ha olika mål med våra aktieköp. Vissa triggas av kursuppgångar(jag) och andra verkar tycka konstanta nedgångar så man kan "köpa mer" är det bästa som finns.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -