Du Tv vd intervju

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
jojo per_fect2 20-01-22 15:20
Re:Uppvärdering Executive 20-01-22 15:09
executive per_fect2 20-01-22 14:58
Rapport kände vi till men uppvärdering i morgon blir en enorm nästa trigger Executive 20-01-22 14:55
jag har också gått emot per_fect2 20-01-22 14:53
Fakta uppvärdering 1+1 Executive 20-01-22 14:39
Grymt, intervju hos Di Abzorbit 20-01-22 14:15
Partner innan sommaren Freddyboy 20-01-22 13:31
Di Tv vd intervju marre621 20-01-22 13:10
1/1
2020-01-22 15:20 IP: 9HXTnbDJ1
om enskilda människor fick bestämma vad aktiekurser borde vara värda och att aktien faktiskt är värd det också går lite emot hela idén med aktiehandel.
Jag tror att förtroendet fortfarande är skadat och aktien kommer vara undervärderad tills ulf och grabbarna lyckas få till ett avtal med alla vetabättresnubbar i bigph. Ja jag tycker att de är loosers och jag skulle inte investera i något företag av den kalibern, riktiga nollor faktiskt. Men de får gärna skriva avtal med diamyd och ge en kraftig upfront. Det gör inget, det är ungefär vad de duger till.
2020-01-22 15:09 IP: qSjGdY2/Z
Ja titta bara denna vecka på Eurobattery där riktkurs angavs under 12mån period.
Låt oss leka om Penser sätter en riktkurs också under 12mån inkl att man vet med säkerhet att avtal med BP är klart skulle riktkursen vara 200-300kr. Men innan ens ett avtal är presenterat är det troligt att kursen idag borde vara 1/4 av det.
Eurobattery är en kul liknelse som är ensamma på sin marknad liksom vad Diamyd också är.

Bästa Hälsningar!
2020-01-22 14:58 IP: 9HXTnbDJ1
tror du det? den förra analysen gav inget direkt genomslag. deras riktkurs uppnåddes aldrig och den jobbade sig aldrig upp mot den. Den skvalpade unt mellan 6,5 och 9 . större delen av tiden i låga 7.

Ah nu redigerade du, det ändrar inte så mycket dock. Jag tror inte att pensers analys får något genomslag. här är det hårda PM som skapar kursrörelser. Inte TA inte analyser.
Redigerades 2020-01-22
Diamyd Medical AB / Du Tv vd intervju / Rapport kände vi till men uppvärdering i morgon blir en enorm nästa trigger
2020-01-22 14:55 IP: qSjGdY2/Z
Komplettering på förra inlägg.
Till alla med resenärer kan ni se att analys släpps efter varje rapport.
Mycket spännande nu tills den släpps i morgon. Jämför med nyhetsflödet så ser ni
att det stämmer.

https://epaccess.penser.se/bolag/diamyd-medical/analys/
Redigerades 2020-01-22
Diamyd Medical AB / Du Tv vd intervju / jag har också gått emot
2020-01-22 14:53 IP: 9HXTnbDJ1
men det var inte många aktier som blev omsatta under 18kr. Det var en avanzaidiot som ville ur. så enkelt är det med det. Ingen tror väl att sibs inlägg har någon relevans på kursen. Sib-typen finns på alla forum i alla aktier. Det är trist att de en gång av 10 får rätt, i sibs fall behöver vi nog inte oroa oss. han tror ju att kursen ska rasa till 12kr. och det begriper nog till och med avanzaiterna att det inte kommer ske.
Diamyd Medical AB / Du Tv vd intervju / Fakta uppvärdering 1+1
2020-01-22 14:39 IP: qSjGdY2/Z
Jag har medvetet gått emot SIB på detta forum då han lurar småsparare och hans inlägg när någon stackare sålde neråt 17 kr idag. Säkert passade han på att köpa mer då. Jag är medveten att jag fått kritk för att haussa men någon måste stå emot som lurar folk. Nu över till fakta och data.

Diamyd har köpt en uppdragsanalys av Penser vilket står på denna sida och bör släppas i morgon.
https://www.diamyd.com/se/Investors.aspx

Uppdragsanalys ger regelbundenhet

En regelmässig bevakning av bolaget kan därför hjälpa både företagsledning, media och potentiella investerare att förstå bolagets verksamhet och finansiella utveckling. En av uppdragsanalysen viktigaste bidrag är att hjälpa oinvigda att förstå bolagets affärsförutsättningar. Då kan även exceptionella händelser utvärderas i den informerades ljus. Att få en professionell analytiker att löpande utvärdera företaget är därför den bästa vägen att gå för att även kunna hantera informationen kring exceptionella händelser.

Objektivitet?

De flesta reagerar negativt på att bolaget betalar en analytiker för bevakningen. Då kan ju analysen aldrig bli objektiv. Helt rätt, men det är inget som skiljer den från annan analys. I samma stund en analytiker bestämt sig för att bevaka ett bolag, en kapitalförvaltare bestämt sig för att köpa en aktie eller en journalist bestämt sig för att skriva om ett bolag försvinner en del av objektiviteten. Analytikern och förvaltaren är positivt färgade och vill se en bra utveckling och en aktie som stiger. Journalisten är däremot nästan alltid en kritisk granskare, vilket skapar en förkärlek för att hitta oförrätter och felaktigheter.

Positivt färgad

I detta sammanhang kan konstateras att uppdragsanalysen är positivt färgad, men om den blir falsk, tappar analytikern och analysfirman snabbt i förtroende. Alla som löpande följer bolag vet också att det är synnerligen svårt att regelmässigt luras med en analys. Regelbundenheten skapar säkerhet och ökar möjligheten för läsaren att följa bolagets trend. Det är framförallt detta som uppdragsanalysen försöker hjälpa till med.

Värderingen från 2019-01-24 släpptes alltså dagen efter rapport och på uppdrag så bör ny analys och uppvärdering komma i morgon.
För ett år sedan fanns inte alla data på plats och kursen stod i 7 kr och en blygsam uppvärdering gjordes till 18,40 kr. Alltså ca 125% uppsida.
Nu ligger vi och skvalpar runt 21,50kr vilket är nära den riktkursen som sattes för 1 år sedan och en blygsam uppvärdering borde ligga runt 50-60 kr när Penser analysen släpps i morgon.
PM släpptes innan öppningen förra året, kan bli trångt in senare ikväll...!

Redigerades 2020-01-22
Diamyd Medical AB / Du Tv vd intervju / Grymt, intervju hos Di
2020-01-22 14:15 IP: Rre9ThrQB
Mycket spännande att höra! Mer och mer uppmärksamhet på Diamyd.

https://www.di.se/ditv/borsmorgon/diabetesbolaget-ett-genombrott-for-oss/

MVH
Diamyd Medical AB / Du Tv vd intervju / Partner innan sommaren
2020-01-22 13:31 IP: QsRZfDkY5
Enligt Ulf så är målet att ha en partner innan resultatet av Diagnode-2 presenteras under Q3. Det tolkar jag som att ett avtal kommer troligen innan sommaren. Kan ju iofs komma på sensommaren eller tidig höst också.
Redigerades 2020-01-22
Diamyd Medical AB / Du Tv vd intervju / Di Tv vd intervju
2020-01-22 13:10 IP: Q2evohpNT
Efter lyssnade på vd på di tv alla frågetecken är borta, detta är solklart att diamyd kommer bli året raket.
Redigerades 2020-01-22

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -