De som tror på uppgång vet knappt vad Emotra är för något

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Vd mail Lorc 20-02-07 15:16
Mer än bara hyra av lokal utan samarbete med AstraZeneca!!! Executive 20-02-07 12:04
Har fått svar från Vd Executive 20-02-07 11:16
Re Wolf Sundberg 20-02-07 11:00
Re Wolf Sundberg 20-02-07 10:59
Ni.får.se redan idag ! Tekniker 20-02-07 05:52
Tack Wolf gokboet 20-02-06 23:51
Obegripligt gokboet 20-02-06 23:28
Bra taktik CVanderbilt 20-02-06 20:47
Nedgång igen, sorry. Desto 20-02-06 17:50
teknikern wolvenstein 20-02-06 17:32
Ha nu en go kväll Tekniker 20-02-06 17:06
De som tror på uppgång vet knappt vad Emotra är för något wolvenstein 20-02-06 17:02
1/1
2020-02-07 15:16 IP: Q+RK9CNVA
Lade du på allvar till raketer i det citerade brevet från VD? Eller var det med i mailet? :-)

"möjligheterna till utbyte och samarbete med andra aktörer inom den organisationen. "

Precis, inom ramen för Bioventure hub och de andra företagen här. Han skriver fortsatt inget gällande specifikt samarbete med AZ.
Emotra AB / De som tror på uppgång vet knappt vad Emotra är för något / Mer än bara hyra av lokal utan samarbete med AstraZeneca!!!
2020-02-07 12:04 IP: qlCtn8ph4
VD har via mejl men även i nyhetsbrevet informerat att det rör sig mer än bara hyra av lokal.

Hej Xxxx

Tack för ditt mejl,

Kommunikationen i nyhetsbrevet är genomgången av mig, kommunikatören på BioVenture Hub och AstraZenecas mediateam. I den text som beskriver flytten så nämns tillgången till mer infrastruktur, nätverk och möjligheterna till utbyte och samarbete med andra aktörer inom den organisationen. Det betyder att vi efter den screening/urval som föregick, får tillgång till infrastruktur och nätverk när vi flyttar in, och att det finns möjligheter till utbyte och samarbeten – dvs mer än att hyra en kontorsplats.🚀🚀🚀

Jag har förstått att det förekommer spekulationer kring vad det betyder för Emotra, och mitt råd är att se vad som står i nyhetsbrevet.

Mvh,

Daniel

Redigerades 2020-02-07
2020-02-07 11:16 IP: ObuZYd1VK
Kommer inom kort!
2020-02-07 11:00 IP: itPqG5wN0
Du som kommentarer följande: "...ett rent bedrägeri med ett bolag som närmar sig konkurs dvs alla aktier kommer att bli värdelösa."

Jag har två ord för dig: Otillbörlig marknadspåverkan.

Anmäld.
2020-02-07 10:59 IP: itPqG5wN0
Dubbelpost
Redigerades 2020-02-07
2020-02-07 05:52 IP: DymUrwk/c
Lite andra tider nu,och nu den lossnar.Då har du bevis för.kapitalrunda eftersom du skriver så.Saker har lossnat nu och träffsäketen är hög med prep.

Förväntar mig ännu mer påhopp under dagen av vargen..

Redigerades 2020-02-07
2020-02-06 23:51 IP: p/08MgKyD
Din agenda må vara vad den är men du redogör åtminstone sakligt och korrekt både vad som tidigare hänt i bolaget och vad tror kommer att hända.
Allt baserad på mångårig erfarenhet av Emotra som bolag men även aktiemarknaden i stort.
Det är ju tydligt att Emotra är ett bolag med ytterst hög risk. Om man skall överleva nästa halvåret så måste begära mer pengar från de som nu är aktieägare, dvs kursen kommer att rasa.
Framtidsbolaget, Teknikern och många andra haussande signaturer kommer givetvis att ösa in pengar i bolaget då de är övertygade om bolagets strålande framtid. Missunna dem inte det nöjet. Bolaget kommer att behöva deras pengar för jag tror inte varken du eller jag eller VD, ordförande, forskaren eller andra storägare kommer att satsa särskilt mycket i denna förstående nyemissionen.
Fast varför bryr du dig över huvud taget. Låt lekstugegrabbarna härja bäst dom vill -tids nog kommer de att inse sina misstag och förstå att du bara ville hjälpa dem.(Fast det kommer de aldrig att erkänna.)
Det är ganska talande att det inte är en enda kvinna med här. Emotra vore annars ett bolag som skulle kunna attrahera kvinnor men de är alltför förståndiga för att lockas in i denna aktie.

2020-02-06 23:28 IP: p/08MgKyD
"Kika (punkt) gärna vad prep betyder på med......
Total rappakalja och obegriplig smörja. Vad är detta för nivå på forumsinlägg om man vill uppnå trovärdighet.
2020-02-06 20:47 IP: Chd++OUXY
Att köpa på sig aktier efter att andra grinat om sina förluster, önskar att det tillvägagångssättet funkade för mig också. För din information så grinade jag inte, skrev bara att jag hade glömt bort Emotra för att den hade varit död väldigt länge så var väldigt överraskad när jag såg handeln och den galna uppgången. Som sagt har jag redan tagit in , mentalt, den stora förlusten så allt blått välkomnas från min sida, det är som en bonus för mig.
2020-02-06 17:50 IP: wHfF5HC7+
Tjena. Är en av få som kan skryta gott från 29 jan med en jäkla vinst, kan bara beklaga er som köpt på sig på högre nivå och de som sålde för snabbt.
Köpte på mig när skribent CVandrrbilt tjurade för sin stora negativa avkastning.
Hoppas skribenten från 29 jan är nöjd nu.

En sådan urstark uppgång efter pm är inte en fråga om "OM" utan NÄR det sker igen men först en nedgång då trader är igång och många tar hem vinsten som finns.

Vi ses längre fram;)
Redigerades 2020-02-06
2020-02-06 17:32 IP: RSPzQ4uPw
eller så berättar du det
2020-02-06 17:06 IP: DymUrwk/c
Skönt att veta du har så rätt.

Kika.gärna vad prep beryder på med....
Emotra AB / De som tror på uppgång vet knappt vad Emotra är för något / De som tror på uppgång vet knappt vad Emotra är för något
2020-02-06 17:02 IP: RSPzQ4uPw
Noterar att vi är några som varit med ett tag och försöker förmedla en bild av Emotra över tid.
Sedan finns det de som försöker med det gamla spelet att alla som inte hissar bolaget har en hemlig agenda. Det är repris på 2013-2016 då den tidens haussare försökte bli av med såväl aktieanalytiker som läkare inom psykiatrin som var inne på forumet.

Finns tre tecken på att det saknas kunskap om dels vad Emotra är för bolag, dess historia, produkten Edor-A samt hur de marknadsför sig tidigare.
 --------------------------------------------------------------

1) Någon undrar om jag är en fd besviken anställd.

Den som följt bolaget vet att de enda anställda var en av grundarna. Sedan anställde de en VD. En marknadschef kom till Poté med uppgift att lansera Edor-A- Det gick inte då produkten inte är vetenskapligt bevisad så Poté fick bli VD och dåvarande VD´n blev Styrelseordföranden.

Så, det finns inga fd anställda vare sig nöjda eller missnöjda. Det går bra att försöka smutskasta skribenter om att de har en dold agenda men det fungerar inte att först kolla om det ens fanns en möjlighet att ha varit en fd anställd.
 --------------------------------------------------------------------

2) Emotra är värt jättemycket. Bara prep är det. Är prep lika med preparat?

Om det är preparat som avses så vet skribenten inget om vad Emotra har för produkt. Finns inga piller hos Emotra. De har ett elektriskt instrument. Se www.emotra.se
Det går att haussa bolaget men att ta reda på vad företaget säljer verkar vara överkurs.
----------------------------------------------------

3) Emotra har fått 5 minuter på sig att presentera bolaget i utlandet. Det haussas med mängder av inlägg av en specifik skribent som också skriver att nu sker det en uppvärdering. Noterar även länken som bifogats av en skribent att denna gång åker Emotra dit på bidrag från Vinnova för flygbiljetten.

Hade det varit intressant så hade skribenten kunnat googla och sett att Emotra varit med på mängder av investeringsträffar, dragningar av bolaget i både specifika forum riktade mot suicidial som allmänna forum. Syftet har varit att hitta investerare i vissa fall. I andra fall intressera kliniker. Detta har man gjort sedan 2013 så att 5 minuter denna gång kommer inte att förändra världen på det sätt som denna skribent som uppenbarligen är ny när det gäller bolaget tror.
 ----------------------------------------------------------------

För er som inte är haussare eller med i en pump and dump räd utan uppriktigt tror på en snabb uppgång i Emotra så borde det vara mer värdefullt att få historiken sammanfattad av veteraner på forumet, som inte har någon dold agenda, än att enbart ryckas med i ett upplägg som är alltför välkänt. Att Emotra skriver fluffiga PM som kan tolkas som möjligheter gör inte saken lättare för den aktieinvesterare som vill göra sig en rättvis bild av bolaget innan hen riskerar sina pengar.
-------------------------------------------------------
Ingen behöver tro på vad vi som skriver om Emotras framfart hitintills säger. Allt finns på www.emotra.se som PM, ekonomiska rapporter osv.
-------------------------------------------------------

Vad man inte kan hitta där däremot är de "framtida PM" som vissa skribenter skriver ska komma och arbetssätt som detta lilla bolag påstås jobba efter. Finns det inte på Emotras hemsida som information så är det enbart haussning då ingen av oss vet vad Emotra kommer att skriva härnäst och faller under otillbörlig marknadspåverkan.
--------------------------------------------------------

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -