Mitt scenario

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Eller bryter vi kronan :) MedOrgChemist 20-02-02 22:20
Nice Sompa 20-02-02 19:43
Re MedOrg Lorc 20-02-02 08:22
Håller med... MedOrgChemist 20-02-01 12:56
Re Lorc 20-02-01 12:01
Go morgon MedOrgChemist 20-02-01 08:15
Medorgcemist edda 20-02-01 03:21
Har Claes..... notvarp 20-01-31 23:55
Nope MedOrgChemist 20-01-31 23:18
Samtal räcker inte gadus 20-01-31 23:08
Några detaljer MedOrgChemist 20-01-31 22:46
Re MedOrg Lorc 20-01-31 22:09
Mitt påstående edda 20-01-31 20:44
Mitt scenario MedOrgChemist 20-01-31 19:55
1/1
Emotra AB / Mitt scenario / Eller bryter vi kronan :)
2020-02-02 22:20 IP: wktvoSsbQ
Mogna skriverier här :)

2020-02-02 19:43 IP: 45BIJAWBk
Tur man sålde med en ordentlig vinst då på 75 öre.
Emotra AB / Mitt scenario / Re MedOrg
2020-02-02 08:22 IP: Q+RK9CNVA
"Att det kan ta lång tid att lansera en helt ny metod inom sjukvården köper jag alla dagar i veckan och detta har ju faktiskt också Emotra kommenterat och är alltså inget dom sopar under mattan."

Du verkar ha missförstått min poäng. De hade kunnat haft tio år till men hade ändå inte kunnat lansera produkten då det vetenskapliga underlaget är för svagt. Fler studier behövs. Återigen, är du villig att finansiera denna omstart inom en ny indikation med nyemissionskapital för de ytterligare studier som kommer att krävas? Har alla nyinkomna i aktien denna insikt?

Självklart är hubben större än Gbg, min poäng var den att Gbg-anknutna bolag sannolikt har en liten gräddfil då man ofta vurmar över lokala bolag.

Tror inte vi kommer längre än så här. Som sagt, uppmanar alla att göra sin due diligence i detta bolag.
Emotra AB / Mitt scenario / Håller med...
2020-02-01 12:56 IP: wktvoSsbQ
...i princip allt här och också kring din fråga. Enda skillnaden är att jag tycker det verkar som att marknaden faktiskt ”börjar bli redo att tro på Emotra” då över tio miljoner i omsättning i fredags är galet mycket för detta företag. Med tanke på uppgången i torsdags var ju fredagen rekyl faktiskt ganska mild. Det tillhör inte vanligheterna att man kan skriva något sådant med de röda siffror vi såg i fredags...

Om jag bara raderar dina värdeord ”enormt mycket” så håller jag med till 100%. Men somsagt jag äger ju aktier och är högst partisk. Att det kan ta lång tid att lansera en helt ny metod inom sjukvården köper jag alla dagar i veckan och detta har ju faktiskt också Emotra kommenterat och är alltså inget dom sopar under mattan. Företaget har ju därför minimerat sin burn rate efter denna insikt. Smart.

PS: Biohuben har världen som spelplan, ej blott göteborg ;)
Redigerades 2020-02-01
2020-02-01 12:01 IP: Q+RK9CNVA
Nej, precis, det finns inte mycket att läsa och det är precis det som är problemet. Under dessa tre år har man, med otillräcklig data som bas, försökt att lansera EDOR i sjukvården utan att ha lyckats. Av förklarliga skäl. Under denna tid har inte några ytterligare större studier genomförts utan man verkar snarast ha nagelfart den data man har på jakt efter en ny indikation vilket man nu enligt företaget har funnit.

Frågan är framförallt om marknaden är villig att lägga in mer pengar i jakt på denna nya indikation, detta då flera år av studier skulle behövas innan man ens skulle kunna närma sig marknaden. Är du själv beredd att lägga in alla de pengar som krävs?

Angående lokalbytet så är det såklart inte vilket företag som helst som uppfyller kriterierna. Så självklart är det ingen vanlig hyreslokal. Men tänk vilka kriterier företaget uppfyller, det är ett medtechbolag, det är börsnoterat och det har Göteborgsanknytning. Bara detta skulle säkert göra företaget välkommet att flytta in givet att man gör bra ifrån sig på en intervju. Precis som tidigare har postats härinne så har nyligen AZ bioventure hub ökat sin storlek så det är klart att de är positiva till att fler medtechbolag flyttar in.

Man ska läsa enormt mycket mellan raderna om man får detta till att AZ är intresserade över Emotras produkt eller vilja investera och köpa produkten.
Emotra AB / Mitt scenario / Go morgon
2020-02-01 08:15 IP: wktvoSsbQ
Yepp. Är nöjd med svaret. Självklart så har inte gamla aktieägare fått någonsomhelst utdelning hittills och du har rätt i det du skriver med undantag av detaljen jag kommenterade (dvs ingen kan vera hur långt dom kommit på 3 år då det egentligen inte finns mycket att läsa). Skillnaden mellan vår inställning är blott att jag tror det finns ett gömt och icke kommunicerat värde i bolaget och det gör ej du. Till skillnad från din så tror jag AZ:as urvalsprocess godkännande är viktigt. Smaken är som baken. Delad och ibland även bred.
Emotra AB / Mitt scenario / Medorgcemist
2020-02-01 03:21 IP: cWO/WKPTs
Är du nöjd med svaret? Du frågade mig vad jag bygger mina påståenden ifrån?

Tycker du själv emotra har stått upp för vad de "lovat" aktie ägarna genom åren? 50 miljoner och här är vi nu, kan inte säga att nån kan vara nöjd såhär långt iallafall, eller?
Emotra AB / Mitt scenario / Har Claes.....
2020-01-31 23:55 IP: qZLO3k5j5
.....lyckats i något bolag han verkat i? Jag var med på Medi Team-tiden och det var en förskräcklig resa där han var övertygad om produktens förträfflighet men som blev ett fiasko.Dock ledde detta
misslyckande mig in i Hansa som blev en framgång.
2020-01-31 23:18 IP: wktvoSsbQ
Klart att samtal inte räcker. Där är vi helt överens. Har blott fått ett positivt intryck vid möte. Mensomsagt, detta räcker ej. Time will tell.

Nu helg. Trevlig helg,
Emotra AB / Mitt scenario / Samtal räcker inte
2020-01-31 23:08 IP: /V/8ZQC1P
Samtalade du med Claes Holmberg under Mediteamtiden också ?

Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Emotra 0,51 0% 0,5 2%
Emotra AB / Mitt scenario / Några detaljer
2020-01-31 22:46 IP: wktvoSsbQ
Har också följt med i många år nu. Även samtalat med Claes några gånger. Somsagt, detta är inte bara byte av lokaler. Andemeningen med ”bevis” som har tagit tid är väl det som är fokus nu, fast man kallar det samarbete. Att ha AZas address i korrespondens (dvs som affiliation) måste definitivt vara en fördel både i kommunikationen med journalens Chief editor samt med kliniker ute i Europa. Detta får tiden utvisa. Att biotech kostar är ingen nyhet. Frågan är väl om och när det kommer skatteåterbäring samt hur mycket. Trevlig helg!

Emotra AB / Mitt scenario / Re MedOrg
2020-01-31 22:09 IP: Q+RK9CNVA
Får instämma med Edda här. Har följt bolaget sedan 2017 när jag upplevde att det Emotra presenterade inte överensstämde med sedvanlig forskningspraxis. Kan vara klokt av alla nya i bolaget att se över Emotras kommunikation med marknaden i samband med nyemissionen i maj 2017. Man gick då självsäkert ut med att EDOR "högst sannolikt" hade bidragit till att man kunnat sänka suicidgraden med 90%.

Jag tror alla förstår orimligheten i detta påstående. Speciellt när studiedesignen i sig inte tillåter att en sådan tes kan föras i bevis vetenskapligt då kontrollgrupp saknades.

Wolfenstein mfl har under lång tid varit aktiva här och belyst detta till mycket kritik från somliga. Det är inte svårt att konstatera att kritiken varit berättigad. Som Edda skriver, ännu ingen publikation på 3 år. Detta skvallrar väl om vad det vetenskapliga fältet tycker om studierna och slutsatserna som dras. Sarchiapone lyser också med sin frånvaro.

Nu ska alltså företaget flytta och förefaller satsa allt på en ny indikation. Jag tror alla förstår att företaget är väldigt långt från marknaden och flertalet studier kommer att krävas. Hur ska dessa bekostas?

Företaget handlas seriöst upp på att de ska flytta till nya lokaler och har lämnat in ett manuskript? Det hela är så absurt så man baxnar!

Uppmanar som sagt alla nya att gå tillbaka i tiden, studera företagets tidigare kommunikation och inte ryckas med i alla haussiga inlägg som skrivs här. För de får ju tyvärr stanna kvar medan Wolvensteins, som är en av de mest insatta i företaget, inlägg tas bort. Bedrövligt hanterat av Placera enligt mig!

Det var allt för mig. Och tro mig, jag vill inte in, bara skriva av mig lite. Trevlig helg och lycka till!
Emotra AB / Mitt scenario / Mitt påstående
2020-01-31 20:44 IP: cWO/WKPTs
Vad jag bygger det på? Ja du, du kan ju kolla vad emotra lyckats med hittills förutom att bränna en 50 miljoner av aktieägarnas pengar. Dom har haft så gott som noll i intäkter det kan du och alla andra se. Dom har inte lyckats få sin mirakelapparat edor godkänd någonstans. Det om något måste ju alla dra åt sig öronen på?

Jag har varit med i Emotra sedan 2015 och det är alltid samma visa. Vi är nära affär, vi har bra kontakter, vi är nära att skicka in manuskriptet osv. Emotra är duktiga på att snacka men väldigt liten verkstad. Inget seriöst sjukhus, klinik kommer köpa edor så länge det inte finns vetenskapligt bevis för att den fungerar. Det fattar väl alla?
Emotra AB / Mitt scenario / Mitt scenario
2020-01-31 19:55 IP: wktvoSsbQ
Emotra fick tillträde till AZ genom en urvalsprocess. Punkt. Detta bör bevisa kvalitet och att bolaget är seriöst. Pote kommer ju dessutom från Vitrolife...

Gillar den medvetna strategin att burnraten skall vara låg då företaget insåg att det tar tid med marknadsacceptans. Min spekulation är därför - i och med AZ - att bolaget snabbt kan anta en normal biotech värdering från en i princip nollnivå, att företaget sedan presenterar en lyckad affär och att man sedan ordnar med likviditet. Inträffar ovanstående scenario så blir det ”instant multibagger”. Motsatsen skulle vara PM om emission kl 8:55 på måndag. Detta skulle vara en för företaget sämre strategi enligt undertecknad (som ökade idag och alltså är partisk). Time will tell. Trevlig helg.

PS Edda: Varesig du eller jag kan egentligen veta ”hur nära affär Emotra är”. Vad bygger ditt påstående på? I all välmening.

Mvh MedOrgChemist
Redigerades 2020-01-31

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -