På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Uppskjutet beslut om Iglarlixi

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
re episektaren 16-08-21 18:17
Uppskjutet beslut om Iglarlixi Mcte 16-08-21 16:41
1/1
2016-08-21 18:17
Mycket tråkigt, var hoppfull när jag fick PM via mailen i fredags natt då jag trodde FDA skulle lämna beskedet. Mer säker på godkännande än innan efter att ha läst Sanofis PM men ändå negativt. Mindre tid att skifta över Lantus patienter innan biosimilar kommer till marknaden och mindre försprång mot Novo om ens något. Blir nog en rätt kraftig sättning imorgon.

Kan det vara krav från FDA för någon säkerhetsfunktion som ställer till det som var tvunget att lösas? Detta med pennan har redan försenat produkten tidigare men då gick Sanofi vidare med den versionen vi nu har.

En länk som behandlar Adlyxins säkerhet.

http://www.fiercepharma.com/pharma/sanofi-s-adlyxin-holds-a-slight-safety-edge-over-novo-s-victoza-report-finds
Zealand Pharma A/S / Uppskjutet beslut om Iglarlixi / Uppskjutet beslut om Iglarlixi
2016-08-21 16:41
Blev tyvärr uppskjutet till november p.g.a. more information of the pen device alltså om insulinpennan!?
Sanofi som betalat extra för en snabb handläggning måste vara besvikna då det faller på en teknisk sak-- märkligt tycker jag då det inte är själva medicinen???

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -