På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Varför ned?

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
re episektaren 14-11-25 13:27
Zealand Metusaleh 14-11-25 10:40
re baudolino episektaren 14-11-18 18:04
Varför ned? baudolino 14-11-18 16:00
1/1
2014-11-25 13:27
Kul att se ett nytt namn här inne vi som skrivit till varandra här inne har även haft lite Zealand dialog på Genmab och bavarian forumen där vi vistats ganska ensamma senaste åren.

Jag delar uppfattning om risk/reward, att de även är öppna med att royaltyn är två siffrig samt hur stor del av den de får dela med plattfromsbolag etc är också bra då går det att räkna på det. Lyssnade igenom Lixilan delarna från Sanofis update från 20 november igår. Det är helt klart här den stora värdeökningen ligger detta årtionde, Lyxumia ensamt har mer begränsad potential helt klart om nu inte Elixa eller något annat blir en oväntad succé och de härleder det till hur Lyxumia positioneras.

Intäkterna för Lixilan kommer påverkas av många faktorer genom Lantus lite svåröverskådliga framtid, generika, konkurrenter, betalare samt hur många Sanofi kan konvertera till nästa generations insulin mm. Prognoser kommer vara intressanta men mycket osäkra.

Det andra som händer i bolaget är mycket spännande och i förhållande till kursen fortfarande mycket intressant. Fina samarbeten och två intressanta egna program. Danagaptide kan på egen hand flerdubbla börsvärdet som jag ser det om data blir mycket goda och en partner anslutet till attraktiva villkor men risken känns enorm här. Nya programmet i kliniken har snabb utvecklingsplan till låga kostnader sen är det svårt för mig att uppskatta det kommersiella värdet fullt ut. Projektet hos Helsinn har bara ensiffrig royalty men det är ett centralt program för dem och intäkterna kan bli betydande. Tidiga pipelinen har kontinuerligt skapat värden och första BI programmet samt Lilly programmet kan vara i klinik nästa år.

Tycker det är mycket spännande även om våren kanske inte blir så nyhetsrik, uppvärderingar kan dock starta tidigt så hade inte vågat vara utanför.
Redigerades 2014-11-25
2014-11-25 10:40
Hej, är även jag inne här. Bästa risk/reward (som förstås är väldigt personlig) jag sett på många år.

Vore kul att försöka få igång detta forum. Pappret förtjänar det.

De analyser jag har tillgång till på Danske och Nordea är ljumma just nu för man tycker nyhetsflödet ser tråkigt ut fram till ELIXA CV studien kommer framåt sommaren (Danske har target price på 95 och Nordea på 68.) Så är det kanske också men det är omöjligt att tajma en omvärdering så det är bara att sitta still.

Jag tror en ganska viktig detalj blir när årskiftet är över och analysfirmorna lägger in 2017 i sina modeller. Just nu visar de bara fram till 2016 och 2017 borde se mycket bättre ut med bl.a. Lyxumia i USA och förhoppnings även LixiLan på gång. Andra halvåret 2015 borde bli extremt intressant ur ett nyhetsperspektiv och börsen brukar ju fatta sånt ca ett halvår i förväg så jag tror det börjar röra på sig i Q1.

2014-11-18 18:04
Kul att du är inne i pappret. Bra fråga varför det minskat så pass på ökande börs inget större i alla fall.

Läste igenom presentationsmaterialet som uppdateras med jämna mellanrum. Reagerade på lite datum som flyttats fram vad jag kan minnas Danagaptide fullrekryterad H2 och resultat q4, rekryteringen kan avstannat här. Tycker även att vissa pilar som de har visat tidigare är lite längre bak men knappt märkbart.

Deras nya kliniska program hade jag gärna sett något mer kommersiellt förankrat till i presentationsmaterialet. Zealand är nog den investeringen jag har i nuläget som jag ser störst kurspotential i på ett års sikt men risken känns också högst.
2014-11-18 16:00
Och jag som just hade tankat upp lite mer Zealand inför 2015. Mest småspekulanter som säljer verkar det som. Någon som fattar varför? Julklappspengar?

MVH

Baudolino

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -