Nyhetsbrev???

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Från illa till värre Nexbim 19-10-01 12:41
Mitt fel Isaks 19-10-01 12:02
re jbjb82 19-10-01 11:59
Deal Isaks 19-10-01 11:36
Kommunikation en viktig del i kursvården Deal 19-10-01 11:25
Ang nyhetsbrev Isaks 19-10-01 10:38
Nyhetsbrev??? Deal 19-10-01 09:25
1/1
Nexam Chemical Holding AB / Nyhetsbrev??? / Från illa till värre
2019-10-01 12:41 IP: GAkeEOOwG
Som någon kanske kommer ihåg har jag retat mig åtskilligt på att nyhetsbreven kommit i sista minuten utlovad månad. När de nu inte ens kan hålla det är det så klart än värre. Mycket påverkar ett företag som de ej kan styra över som kan ställa till det, men saker de har helt i egen hand ska de sköta som utlovat.
2019-10-01 12:02 IP: kiSpvO+Cm
Jag hade för mig att det ej stod någon månad för nästa nyhetsbrev. Jag backar. Det kommer säkert snart alt annan info

Tidigare stod det i själva nyhetsbrevet. Därav min förvirring
Redigerades 2019-10-01
2019-10-01 11:59 IP: TLkHNCCfG
Från senaste nyhetsbrevets PM:

"Nexam Chemical har publicerat ett nyhetsbrev på bolagets hemsida www.nexamchemical.com.

Läs om hur Nexam Chemical skapar affärer i Kina, om de två nya styrelseledamöterna som valdes på årsstämman, om kundsamarbeten samt utvecklingen inom vindkraftsmarknaden och mycket mer.

Nästa nyhetsbrev planeras att publiceras i september 2019."

Förmodligen kommer det men några dagar senare än vad som i juni planerade. Med tanke på senaste veckornas nyheter och allt arbete som är kopplat till det är det nog mycket bråda dagar i Nexam och åtminstone jag är villig att, givet nuvarande bemanning, ge lite respit.

Bäst hade förstås varit att ha en dedikerad IR-resurs som kan sköta sådant parallellt med verksamheten växer och utvecklas i allt snabbare takt.

2019-10-01 11:36 IP: 7b5Vv/vCc
Det jag menar är att du får det att låta som det lovats. Vilketjah menar att det inte gjorts. Om du kikar på tidigare nyhetsbrev har det stått när nästa kommer, så har det ej gjort på sista.. då är det så..
Nexam Chemical Holding AB / Nyhetsbrev??? / Kommunikation en viktig del i kursvården
2019-10-01 11:25 IP: ewbkjD7wc
Isaks,
Nu förvånar du mig.

Jag tycker mig se att du följt bolaget under en tid, du borde väl känna till att det kommer nyhetsbrev i slutet av varje kvartal sedan några år tillbaka.

Vi är ju dessutom riktigt många på Forumet som efterlyst en bättre kommunikation med marknaden för Nexams ledning och Styrelse måste inse att kursen måste upp om t.ex. kapitalanskaffning krävs via en emission för fortsatt expansion.

Även du som aktieägare Isaks borde väl av en rad skäl vara intresserad av en stigande kurs?

Nu när Nexam börjar få momentum så bör bolaget ta till vara på detta och mer kontinuerligt berätta om hur expansionen och tillväxten fortskrider.

Jag har inga problem med att nyhetsbrevet utgår, men det bör i så fall ersättas med en mer kontinuerlig, frekvent kommunikation med marknaden. Här finns det förstås ett antal olika vägar att gå och det ena behöver inte utesluta det andra.

Jag har full förståelse för att ledningen har väldigt mycket att stå i för tillfället, men likväl är det en av ledningens viktigaste uppgifter i ett noterat bolag att kontinuerligt kommunicera med marknaden för att på så vis vårda kursen och verka för aktieägarvärde. Om inte nuvarande ledningen hinner med den här uppgiften (vilket jag kan förstå i nuläget), kan t.ex. en Investor Relations ansvarig anlitas på konsultbasis.
Redigerades 2019-10-01
2019-10-01 10:38 IP: 7b5Vv/vCc
Det är väl inte sagt att det måste komma nyhetsbrev nu. Släpp det. Vi har ju fått pm med info senaste veckorna
2019-10-01 09:25 IP: ewbkjD7wc
Borde det inte kommit ett nyhetsbrev senast igår?

Eller kommer det någon form av information närmaste dagarna som är än bättre?

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -