Betalar gärna 25% mer när insynspersoner visar tro på bolaget

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Insynsköp blofeld 19-09-15 21:41
Ok, så vd köp är inget att följa! tkarls 19-09-15 21:12
aktier blofeld 19-09-15 19:43
Men Spetz köpte ju aktier tkarls 19-09-15 18:02
Motvikt blofeld 19-09-15 13:13
Blofeld Isaks 19-09-15 11:51
Betalar gärna 25% mer när insynspersoner visar tro på bolaget blofeld 19-09-15 11:05
1/1
2019-09-15 21:41 IP: frRSOskTb
I regel är förstagångsköp av VD inget att bli exalterad över,då styrelse oftast kräver detta med förmånligt utlånade pengar.
Kommer upprepade köp av större volymer,ska man vara vaksam.
Självklart finns undantag
2019-09-15 21:12 IP: kpxcq5axR
Kan du utveckla exakt vilka insiders köp som är en signal till att gå in?
2019-09-15 19:43 IP: frRSOskTb
Hur skulle det se ut om en VD inte äger aktier?
VD måste äga aktier i skutan han styr.
Tror inte jag kommer på något företag där VD inte äger aktier.

Cuffen:
Hur vet du att Anders inte sålt sina aktier ?
2019-09-15 18:02 IP: kpxcq5axR
Vill minnas att Anders Spetz köpte ganska rejält med aktier när han var relativt ny för runt 12 kronor styck...

Jag menar bara att även personer med insyn gör inte alltid bra affärer för det.
2019-09-15 13:13 IP: frRSOskTb
Jag har varit med länge och gjorde mina köp då pga att spetz och Holm trollband mig fullständig med deras prognoser och presentationer.
Klart jag vill att kursen ska upp,men tänker inte köra samma stil som spetz och Holm och lura andra aktieägare.
Som motvikt till alla ni som skriker halleluja,tänker jag prata om riskerna med nexam.
Vi kan säkert få vänta 1-2 år till och emission lär komma(det kostar väldigt mycket att växa)
2019-09-15 11:51 IP: kiSpvO+Cm
Det ligger något i att vänta insynsköp. Men för din egen del, visst ägde du aktien tidigare? (uppenbart att du gjorde för ca 1 år sedan) Varför väntade du inte då på insiders?:) med optionsprogrammet är det fler som har incitament än för ett år sen. Du din skojare
Nexam Chemical Holding AB / Betalar gärna 25% mer när insynspersoner visar tro på bolaget / Betalar gärna 25% mer när insynspersoner visar tro på bolaget
2019-09-15 11:05 IP: frRSOskTb
En strategi som tar många år att lära sig är att invänta större insynsköp.
Man tror sig helt enkelt att man har större kunskap om bolaget än de som har insyn.
Många liksom jag inväntar insynsköp från flera personer för då betydligt större belopp än ”kaffepengar”,och då betalar jag hellre 25%mer aktien.
En strategi som många inte vill ta till sig och förstå.

Sen har vi dem som försvarar uteblivna insynsköp med att ”det är många som inte är intresserade av aktier och nöjer sig med sin lön”

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -