En fråga

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
@Aktieackordet John61 19-12-08 15:10
Aktieackordet Alba 19-12-08 14:57
En fråga Aktieackordet 19-12-08 14:04
1/1
Immunicum AB / En fråga / @Aktieackordet
2019-12-08 15:10 IP: S0VHnQEQW
Jo, bolgates VD skriver i delårsrapporten man nu efter avslutet av studien MERECA "kan vi nu inleda arbetet med att ta ilixadencel mot en pivotal studie".
Det borde betyda att bolaget vill att en ny större studie ska starta som efterföljare till MERECA men det är både svårt och dyrt att genomföra en sådan studie.
Det är Pfizer som äger Sutent så Sutent är sas billigt för dom och dom har resurserna och vanan att driva stora studier så dom skulle kunna göra en sådan studie men det gör dom inte om dom inte bedömer att det är värt det. Sutent kan komma att bli omkört av andra effektivare behandlinga. Tror man att Sutent i kombination med Ilixadencel är ett bättre alternativ än dessa så ökar sannolikheten att Pfizer tar sig an uppgiften att utföra studien är min bild.
Jag tror att Ilixadencel skulle kunna köpas av Pfizer men Pfizer har nyligen köpt Array Biopharma för svindlande 100 miljarder kr så man har givetvis högt fokus på det.
https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/pfizer-koper-bioteknikbolag-for-over-100-miljarder-6962230

https://immunicum.se/investerare-se/pressmeddelanden/press/?xml_id=1941834
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Immunicum 9,91 -2,65% 10,64 -6,86%
Immunicum AB / En fråga / Aktieackordet
2019-12-08 14:57 IP: u9+m1wdBH
Nja. Jag tror att Pfizer/Merck KgAa med Avelumab väntar åtminstone till man kan se eventuella resultat i Fas Ib Iliad-studien innan man slår till (samma med Merck/Keytruda). Det är i kombo med CPI som det stora värdena ligger, så det är bra för oss aktieägare om man inte sluter avtal för tidigt.
Min gissning är att ett ev. avtal/uppköp kommer tidigast slutet på H2 2020.
Men innan dess kommer värderingen stiga markant, förutsatt att Mereca levererar, närmast nu i januari.
Redigerades 2019-12-08
Immunicum AB / En fråga / En fråga
2019-12-08 14:04 IP: PSR0f1h4s
Borde inte Pfizer (eller Merck) vara ganska angelägna om uppköp eller BP om utfallet i januari blir positivt?

Och då tänker jag ganska omgående i januari då andra läkemedel från andra bolag ännu inte testats i kombination med Ilixadencel och man fortfarande i början av 2020, snarast efter nästa uppdatering fortfarande kan lägga ett lägre bud som annars, längre fram istället kan bli mycket dyrare?

Redan nu borde Pfizer och Merck finnas med i förhandlingar efter uppdateringarna i september?

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -