Optifreeze

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Re Lorc 20-05-02 09:11
Re: Andreas* HCSinvest 20-05-01 23:16
Hmm ja ni timing och Andreas* 20-04-30 20:36
Optifreeze Dir.GA 20-04-29 09:04
1/1
2020-05-02 09:11 IP: Q+RK9CNVA
Även jag var med på vägen upp till ATH når det begav sig. Hade lyckligtvis insikt nog att sälja av en större del där men gjorde sen misstaget att snitta ner mig på vägen ner. Hade man haft lite sans så borde man insett vad Recall-upplägget handlade om. En bra lärdom för framtiden!

Till skillnad från andra här så har jag ökat. Förtroendet är noll för företaget och det är bära eller brista nu. Samtidigt upplever åtminstone jag bolaget som mer moget nu än någonsin tidigare. Uppenbarligen har der funnits många problem som man har mörkat på vägen vilket sänker förtroendet men med dagens börsvärde upplever iallafall jag att det är värt en chansning.

Läget hade varit helt annorlunda om det inte vore för den extremt väl tajmade riktade NEn! Kassan är stabil för ett tag framöver givet att man får betalt för maskinerna man leasar/sålt. Finns absolut potential i juiceCEPT och även OliveCEPT. Men framförallt på optiCEPT sidan där försäljning av enheter och ägandet i opti kan ge ett lyft. Läget hade varit annorlunda om inte opti sett så starkt ut. Har även en hel del i det företaget.

På kort sikt ser jag iallafall potential från dagens nivå!
Arc Aroma Pure AB / Optifreeze / Re: Andreas*
2020-05-01 23:16 IP: tYqLWBX2v
Delar samma erfarenhet som du Andreas*. Köpte billiga aktier (åtminstone relativt vad de skulle handlas till några år senare) runt 6-7 kronor och inklusive nyemission någon krona eller två ytterligare. Var med i rallyt uppåt men kunde av olika anledningar inte sälja vid tidpunkten och realisera vinst. Hade också en stark förhoppning att bolaget skulle utvecklas och att kursen på sikt även skulle stabiliseras på en ny högre nivå. Sen dess har det gått utför kursmässigt även om bolaget tagit steg framåt. Dock finns det en hel del frågetecken att reda ut vad gäller ledningen men sammantaget är Arc mer bolag idag än när vi köpte. Dock är det tråkigt att det inte har lossnat försäljningsmässigt och med facit i hand har man ända sedan notering överdrivit försäljning och avtal. Minns bara biogaspiloter som skulle ge pengar in, det var Gotland och ett antal andra projekt men gemensamt var att det blev TYST. Så har det allt som oftast blivit, tyst.. Jag valde nyligen att kasta in handduken och sälja av allt. Den underliggande anledningen är att det gått lite väl trögt och jag borde sålt tidigare. Varningsklockorna har funnits där. Den utlösande faktorn var raset. Jag bedömer som jag tidigare nämnt i tråden att jag tror det kan bli svårt för Arc i rådande börsklimat och att det inte är säkert att aktien återhämtar sig när det inte finns något stabilt finansiellt att räkna på (jämför ett bolag som gör vinst och lämnar utdelning). Dessutom finns risk att Corona utlöser en lågkonjunktur och det gynnar inte Arc på något sätt. Jag sålde för drygt mitt GAV så slapp göra förlust. Om det lossnar kanske jag återvänder men känner en viss trötthet kring dylika bolag. Det är ju ett faktum att vilket vinstgivande bolag som helst på börsen gått bättre än AAP över tid trots några helt vansinniga uppgångar. Bolag som AAP ska inte vara på börsen, jag är övertygad att bolaget hade kommit längre som privatägt/uppköpt. På börsen är man om man behöver pengar och har en skarp affär, inte för att se och lära under 10 år.
Arc Aroma Pure AB / Optifreeze / Hmm ja ni timing och
2020-04-30 20:36 IP: 8o6apcG1v
Tid till definitivt genombrott för en i tekniken fantastisk produkt...
Köpte själv här när de kom till börsen för runt 6kr.
Å var med på resan hela vägen upp till 90kr.
Problemet är bara att jag ökat längs vägen i takt med framgångar. Tyvärr så har hela situationen med slutförhandlingar med industriell partner för tre år sen sabbat aktien totalt ihop med ett allt för segt försäljningsmässigt genombrottet.
Jag ligger idag kraftigt back i detta bolag då avtal uteblev och ingen förklaring gavs kring vad som skedde eller inte skedde. Back till följd av stora köp från 40kr och uppåt.
Jag vet ju vad produkterna ger kund, men de får steppa upp rejält med säljarbetet. Fast som alltid tar det oändligt med tid att förändra etablerade industrier. Även om CEPT är en klockren win win win eöver hela linjen för kunderna som snabbt Betalar sig.
Jag har målkurser som ligger långt över ATH vilket jag tyckte allt tydde vi var på väg mot när vi drog mot 90kr.
Men men jag har halva innehavet kvar för den resan om den blir av.
Jag tror på tekniken som sagt frågan är om AAP kan göra Business av densamma.
Vi får se vertikaler är många och potentialen enorm.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
ArcAroma 13,35 -0,37% 12,4 7,66%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -