På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

,,ska man gissa något,,

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
uffe82b Ansgar 21-10-12 10:38
Medito uffe82b 21-10-11 09:12
Uffe82b Medito 21-10-10 20:17
Medito uffe82b 21-10-10 10:53
Medito... Omsättning 755 Hydrogen 21-10-08 23:17
Uffe Medito 21-10-08 22:37
Medito uffe82b 21-10-08 21:51
Ja Medito 21-10-08 21:15
Lenny uffe82b 21-10-08 21:06
,,jag hoppas,, lenny2 21-10-08 20:14
Lenny uffe82b 21-10-08 19:33
,,herre jösses uffe,, lenny2 21-10-08 18:49
Lenny uffe82b 21-10-08 17:25
Plug Power Torange 21-10-08 16:50
,,ska man gissa något,, lenny2 21-10-08 16:30
1/1
2021-10-12 10:38
Att glaset är halvfullt ses väl som väldigt positivt till skillnad mot halvtomt.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Cell Impact B 35,58 -1,71% 41 -13,22%
2021-10-11 09:12
Det blir lite synd när ni drar in IC hela tiden här, men jag får svara dig eftersom du frågar.

Jag har sen ett bra tag tillbaka förespråkat en robot i IC´s innehav att sen sälja hela biten komplett med maskin och iallafall så har vi nu robot kommande på plats för avsikt att hantera större serier av en eller liknande sorts plattor, vems är jäkligt intressant i sammanhanget.... Hur lång tid vet jag inte men jag gissar att även den trimmade maskinen kommer att vara del av allt och man kan belägga i befintlig som backup. Sen vet vi inte vilket startdatum som avses, kanske dyker det upp PM som bekräftar då det är något som borde handla om större belopp och borde redovisas...

Angående omsättning så visste du själv vad som avsågs, kollar du vad Hydro svarade så uppfattade han total omsättning i bolaget och det trodde även jag, därför hittade jag inget av dina siffror i någon rapport heller....

Cells automation har man säkert hållit på med ett tag och senaste pengar ska bla gå till detta, men jag har ganska länge även påtalat vikten av automation så självklart kommer det närmare och närmare och vi får se om det dyker upp info i rapporten.

Jag har även skrivit negativt i IC forum, bla hade vi olika uppfattningar om kurs runt 25 kr och att den borde komma ner, tror det va med Alitc t o m... Nu har vi 15 kr drygt och från denna nivå tycker jag det finns rejäl uppsida bla med tanke på NE som var på 25 kr och ökande volymer allmänt och marknad som kommer i fas. Många glömmer att Cell har bara plattor medans IC har 2 starka kort som kan bli stora och det är BC OCH radomer/antenner...

Att Cell växer ur som sägs redan nu vet vi inte exakt vad det beror på men när dom bestämde sig för lokalen så hade man koll på att man skulle ha 2-3 linor som skulle få plats men frågan kan även handla om att man kanske är trångbodda med personal, parkeringar, omklädningsrum, matsal, kontor mm, vi får som sagt se, info borde kommat vid rapport isf.
Och detta är ju inte negativt mer än att det kanske kostar lite mer än tänkt men samtidigt ett mer angeläget problem än att behöva vända på varenda peng när det är dåligt...

Mycket om IC men som sagt du frågade...
2021-10-10 20:17
1: Okej uffe82b trodde inte du var så känslig.
2: Jag var säker på att jag sett inlägg när du skriver att du minskat i cell till fördel för impact. Men nu har jag gått igenom ett par månader tillbaka och kan inte hitta det, bara Samsons inlägg. Sorry
3: absolut, siffrorna stämmer men det är på vilket sätt du ser det och lägger fram det i ett negativt ordalag. Till skillnad från när du skriver i coatings.
Hur lång tid tror du det tar att köpa en robot som plockar plattor och köra in den? Två månader ser jag som en lång tid.
4: Det jag menade med 600 000:- i omsättning. I fredags omsatte impact coating 44 000 aktier = 680 000:- vilket är en ganska låg omsättning, det blir farligt och lätt att manipulera, både uppåt och nedåt.

Ja och jag tror att brytpunkten är närmre än vad du, tror även om det nu är nästan 100 personer som arbetar på fabriken i Karlskoga, som för övrigt Cell impact håller på att växa ur innan ett år har gått.

Mvh
2021-10-10 10:53
1: Att du först skriver användarnamn på ett förnedrande sätt sänker dig till Hydros Nivå.
2: Att du sen påstår att jag sålt hälften i Cell för att köpa IC är rent påhitt, det va ju Samson som skrev det eller??
3: Att citera Cells siffror och info om att försäljning ökar och samtidigt förlusterna bla pga av mycket personal, 3-skift på semester och uppbyggnadsfas ska ses som att man är negativ och grinig och att man inte ska ta hänsyn till detta alls vid en bedömning av värdet på bolaget??
4: Hittar inte dessa siffror du pekar på så du får nog redovisa dom isf, tills dess ser jag det endast som ett sätt att försöka förnedra och förminska i sammanhanget.

Någonstans kommer en brytpunkt där lönsamheten drar iväg, det är bara frågan om när och jag tycker att när automationen kommer på plats så vänder det.
Men detta ses även det som negativt tydligen....
2021-10-08 22:37
Det är ju alltid så med dig, aldrig något positivt. Bara massa negativa spekulationer i cell... Så på vilket sätt tycker du det jag skrev var lågt?
Samson har verkligen livlig fantasi, men rätt underhållande att läsa.
Mvh

PS att IC har en omsättning idag på 600 00:- vad säger det dig? Enligt mig är det ganska riskabelt.
2021-10-08 21:51
De va lågt.
2021-10-08 21:15
både Uffe3b aka Uffe halvfullt glas, och Samson har ju halverat sina innehav i cell impact till fördel för coatings. Så vi får väl hoppas de kommer en order till innan den 22/10 så impact coating har några nya siffror att visa upp.
Mvh
2021-10-08 21:06
De får bli sista om IC.
Man kunde köpa för c:a 3 kr och sälja runt 40 som exempel. Antingen sitter man kvar och hoppas på mer som en del gjort och fick nu åka ner mot 15. Efter bla Clarks råd som jag till sist tog till mig så vågade jag sälja och köpa och lyckats hitta bra toppar och bottnar och kunnat köpa ett flertal andra aktier och nu ha mer än någonsin i IC som exempel, den är inte störst till varken antal eller pengar utan den har gjort att jag kunnat göra det jag velat och mer därtill.

Du har aldrig svarat om du köper eller säljer Cell så jag antar att du endast köper och åker med upp och ner, det är därför ni tror att alla andra gör så i tex IC.

Den tron jag har på Cell så kommer du bli ordentligt välfylld i kassan och bara öka men det är nog lite skumpigt i början bara, som nu... Det kommer bli bra men man får inte tappa stinget och tro för mycket för då tar allt emot när det backar osv...
2021-10-08 20:14
,,på riktigt det går bra för dig och dina IC.
2021-10-08 19:33
Varför blir du så arg? Det är ju Cell som skriver saker o ting, samt Hydros länk.
Vi hör att kursen ska upp till 60-100 kr mot idag och det innebär dubblad börsvärde, minst, försäljning är ju långt därifrån som motiverar den kursen, i dagsläget.

Vart skrev jag att biltillverkaren skulle ha köpt verktyg? De var frågan om denne var kvar eller? Cell skriver att dom hade flera projekt inom denne ram med NKC och nu har man gått vidare med detta står det, men du rätta mig med ordvalet om "fallit bort"....

Har jag trott att man kan köpa för 40 kr om det nu skulle komma ett PM med det du skriver?

Varför drar du/ni in IC hela tiden? Ni har ju ingen aning hur det går för andra, om dom köper och säljer etc, eller har du annan info som man själv inte vet om gällande hur det gått?

Att det ska visa + är det Clark som säger hela tiden och han har faktiskt haft mycket rätt när man borde tänka på lite mer värderingen mot vad man tror/tycker den borde vara.

Du glömmer även bort att jag även äger aktier i detta bolag, igen....

På sikt är det säkert som ni säger att kursen lätt drar iväg men den kan även bromsas av att Cell kanske tar in mycket pengar och späder ut aktien över tiden....

Men visst vi får vänta och se.

Om det dyker upp PM för IC där det visar sig att Cell även tillverkar plattor till samma kund, då är det nog många som skrattar högt, tänk på att det är nån/några som förser IC med plattor så pass att dom nu automatiserar med robot....

Cell Impact AB / ,,ska man gissa något,, / ,,herre jösses uffe,,
2021-10-08 18:49
,,ni som sitter i era förhoppningsbolag, och så ska det visa + innan ni satsar ;-)

Ni kommer aldrig tjäna några pengar någonsin.

Du Uffe som vill ha svart på vitt att en av världens största japanska biltillverkare beställt verktyg av Cell. Tror du på fullaste allvar du kan köpa aktien för 40 kronor när den dagen kommer.

Börjar bli aningen löjligt detta. Ogillar starkt Hydros spammande emellanåt, men lite rätt har han ibland.
2021-10-08 17:25
Angående Linan hos PP så är anledningen främst detta: Den här dubbla produktionstrukturen syftar till att minska risken i försörjningskedjan genom att bygga upp flera produktionsställen för flödesplattor baserade på Cell Impacts formingsteknik.

Sen självklart så stärker det banden mellan bolagen ytterligare....

I slutet på Juni förra året fick man in c:a 38 mille med Teckningsoptionerna, senare 175 mille i NE, order från Plugg med 42 mille samt lite andra ordrar och hade dom 94 mille kvar förra kvartalet och ska nu dra igång av resten av fabriken känns det som att det kan vara angeläget att stärka kassan, men vi får vänta och se vad som nämns i nästa rapport... lägg därtill Hydros länk om att dom kanske behöver ny lokal framöver....

Kanske är det som Clark säger att folk väntar på att det ska visa + innan dom vaknar och kursen drar?

2021-10-08 16:50
PlugPower expansion gynnar CI i vilket fall som helst:-))
Cell Impact AB / ,,ska man gissa något,, / ,,ska man gissa något,,
2021-10-08 16:30
,,så skulle jag tro det handlar om Plug, och att dessa vill stärka samarbetet ytterligare.
94 mille fanns i kassan kvartalet innan så pengar kan knappast vara något akut.

Just att Plug tillåts bygga upp en kompletterande tillverkningslina i USA med Cell Impacts teknik får i alla fall mig att tro att banden knyts närmare.

När alla nu kan se hur enormt expansiva Plug är och vi verkligen har svart på vitt att Cell är en av vagnarna på det tåget, känns det enbart märkligt att marknaden inte bara kastar sig efter aktierna.

Om japan sen kommer in i bilden kan man så länge bara se det som att uppsidan är svår att ens överblicka på lite sikt.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -