På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Vid förra NE

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
uffe82b samson 21-10-08 12:42
Vid förra NE uffe82b 21-10-08 11:20
1/1
2021-10-08 12:42
Pär T är nog ingen som står på bromsen utan gasar nog på för fullt. Och jag tror att CI växer så det knakar. Men det kostar. Så det skulle inte förvåna mig om han skulle behöva 350-500mkr för att finansiera expansionen.
Det kan vara svårt få ihop en så stor summa utan att var tvungen genomföra en NE som både riktar sig till institutioner och befintliga ägare.
Eller som jag tidigare spekulerat.......
Redigerades 2021-10-08
Cell Impact AB / Vid förra NE / Vid förra NE
2021-10-08 11:20
Så skrev dom så här: Emissionslikviden kommer att användas till att finansiera Cell Impacts fortsatta väg mot kommersialisering och utökningen av produktionskapaciteten i den nya fabriken i Karlskoga (Brickegården) för att bana väg för utökad serieproduktion. Tillsammans med befintlig kassa, förväntas emissionslikviden vara tillräcklig för att finansiera Bolagets affärsplan till början av 2022.

Lägger man till Hydros länk från Metall om att dom håller på att växa ur nuvarande lokal så ligger det nått i att det är mer bråttom att få in mer pengar. Sen skrev Cell att dom inte skulle redovisa alla order utan mer summera det i rapport och med tanke på hur det verkar växa så känns det som denna siffra kan överraska en hel del.

Kanske investerarna vill ha mer info via rapport för att kunna gå in med mer pengar, därför en tidigareläggning...

Men hur mycket kan dom isf behöva? Dubbla mot förra?

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -