På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Det här långtestet med NKC

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
lenny uffe82b 21-10-08 07:56
,,re, uffe,, lenny2 21-10-08 07:41
Lenny uffe82b 21-10-07 21:52
,,tycker nog,, lenny2 21-10-07 21:34
Lenny uffe82b 21-10-07 21:10
,,re,, lenny2 21-10-07 20:38
Lenny uffe82b 21-10-07 20:14
,,re, uffe,, lenny2 21-10-07 19:44
Lika där uffe82b 21-10-07 18:46
14 mil valsat rostfritt stål .. detta är int klokt .., 40 kr aktie.. Hydrogen 21-10-07 18:26
,,en ledande global biltillverkare,, lenny2 21-10-07 18:21
Det här långtestet med NKC uffe82b 21-10-07 17:53
1/1
2021-10-08 07:56
Men det gällde ju om biltillverkaren som jag skrev föll bort eller inte som du påpeka och PM.et säger ju inget om det så där kan jag inte hålla med dig (än) men vi hoppas ju, jag har ju även Cell sen flera år tillbaka i portföljen...
2021-10-08 07:41
,,för mig räcker det där rätt långt, kanske inte för dig.

Fick i vart fall en liten "tumme", får vara glad för det lilla ;-)

För övrigt var NKC aldrig någon kund utan bara en mellanhand. NKC är en underleverantör, men det visste du ju redan.
2021-10-07 21:52
Du kanske kommer ihåg att även NKC beställde verktyg men enligt vad jag förstår så blev det aldrig levererat, kanske är det samma verktyg i det PM du la fram?

Det är bra att du rättar mig för det är bättre att rätt info läggs fram istället för att det glider iväg.

Kunde vara intressant att summera ihop hur många verktyg som är framtagna och försöka se hur många kunder de egentligen är lite mer skarpa s a s... Va det inte 2 olika som beställt för högvolym som avsikt?
2021-10-07 21:34
,,du kunde varit liiite tacksam ändå.. ;-)
2021-10-07 21:10
Tyvärr framgår det inte om det är samma biltillverkare som står bakom eller någon annan inom fordon etc som hoppat på tåget.

Kanske får vi mer info framöver.
2021-10-07 20:14
Varför ta i så hela tiden?

Men ok fel ordval valt, skriver så här istället (vi har inte sett något av dignitet efter att Cell gått ut med att dom inte går vidare med NKC i det arbetet) och jag påstår inte att dom är ute ur leken men nått va det som inte passade vid tillfället som det ser ut.

Samtidigt så finns heller ingen info att dom är kvar men kan du gräva fram nått som säger annat så är jag tacksam för det.

Jag hoppas dom är kvar iallafall.
Redigerades 2021-10-07
2021-10-07 19:44
,,är du deppad eller nåt? "varför denne föll bort" påstår du. Vad vet du om det? Det är ju inte precis så att det vimlar av vätgasbilar världen runt (ännu), det är mest batterier som gäller just nu.

Är kunden den som man har god anledning att tro, så kommer det gå åt en och annan platta när de ska skala upp. Att personbilarna är ett par år bort har vi vetat hela tiden.

Det som däremot rullas ut just nu i denna stund är gaffeltruckar iUSA och mindre distributionsbilar är på god väg.
2021-10-07 18:46
Skulle denne biltillverkare gå in med kapital så skulle det säkert bli extrastämma, dom trycker in stålar allmänt för att föda Cell.

Som tidigare har jag ställt frågan varför denne föll bort med tanke på dom positiva resultaten och det enda jag kan komma på är att maskineri inte var tillräckligt moget vid denna tidpunkt. Efter detta så har Cell trimmat stansen, byggt upp svetsning mm för att få ihop plattor med högre kapacitet, dock ej fullt automatiserat (än) vissa ser det inte som direkt nödvändigt i dagsläget men vem vill ha personal som handmatar volymer efter stans i sina fabriker???

Vi fick heller ingen uppföljning med det större projektet med fler svenska aktörer inom bränsleceller, varför? Löser dom det själva nu isf?

Varför nämnde Cell att man eventuellt kunde ha en maskin från antingen IC eller Hauser hos sig, hör det ihop med projektet som inte blev av?

Blir än mer spännande att se vad som händer under hösten.

Cell Impact AB / Det här långtestet med NKC / 14 mil valsat rostfritt stål .. detta är int klokt .., 40 kr aktie..
2021-10-07 18:26
ojjojo
Med vänlig hälsning,
Hydrogen
Cell Impact AB / Det här långtestet med NKC / ,,en ledande global biltillverkare,,
2021-10-07 18:21
Resultatet kom i Augusti förra året.

Långtidstest åt "en ledande global biltillverkare"

https://webtools.bequoted.com/news/post?key=positivt-slutresultat-av-hogvolymtest-78796&channel=1369&ecss=https://www.cellimpact.com/wp-content/themes/cell-impact/css/cpm-style.css?ver=1.0.1

,,är ju också bland de "misstänkta" såklart.
Cell Impact AB / Det här långtestet med NKC / Det här långtestet med NKC
2021-10-07 17:53
Gjordes med vanlig rostfri plåt, hade varit mer intressant om de va förbellagd och vi fått reda på resultatet...

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -