På Avanza använder vi cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies

Redeye skriver positivt

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Patent sefreon 19-06-07 14:52
Patent _nin 19-06-07 13:30
Svårigheten för en exit sefreon 19-06-07 09:58
Redeye skriver positivt aktier33 19-05-29 20:08
1/1
2019-06-07 14:52 IP: aOLVdUEsn
Jag håller fullkomligt med dig och jag tror inte heller att det är tillåtet att använda existerande preparat utan att de i sin tur har testat och utvärderat.
Drott:en nämnde detta "problem" vid årsredovisningen och att det genom det varit svårt att sätta "rätt" pris på sin produkt. (rätt för att finna en köpare/partner) och att dessa kunde använde detta som argument vid samtal.
Tror också på någonslags exit för Val001, uppköp/partner, men jag tror det dröjer.
2019-06-07 13:30 IP: XShPxCWz9
Svaret på frågan Sefreon är patent. Idag har VAL001 patent i USA, Europa, Korea och Japan. Jag tror inte, rätt gärna om jag har fel, att sjukvården använder andra preparat med liknande substans vid behandling än just den kombinationen som blivit godkänd efter fas 3.

Finns mycket pengar att tjäna efter en lyckad fas 3 varav värdet nu gått upp då de slipper fas 2b. Drott:en verkar veta vad han gör så jag inväntar lugnt utvecklingen framöver.

Utifrån den låga kronkursen så finns även möjlighet till uppköp från utlandet. Värdet just nu på bolaget är 266mnkr. Undrar vad storägarna skulle gå med på.
Redigerades 2019-06-07
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Respiratorius 1,925 0,52% 1,69 13,91%
Respiratorius AB / Redeye skriver positivt / Svårigheten för en exit
2019-06-07 09:58 IP: aOLVdUEsn
Många sitter och väntar på en exit av Val001 på ett eller annat sätt.
Och företaget har fina studieresultat från fas 2 och letar aktivt efter en partner eller köpare.
Jag tror att företagets största problem är att den aktiva substansen redan finns i existerande mediciner, exempelvis medicin mot epilepsi. Och detta använder, så klart, en eventuell köpare som argument för en prissättning. Varför skulle de köpa projektet dyrt när substansen redan finns?
Utmaningen för Resp är att paketera ihop allt och påvisa värdet baserat från studier.
Respiratorius AB / Redeye skriver positivt / Redeye skriver positivt
2019-05-29 20:08 IP: SYoC1HRgL
Redeye skriver om Respen.. de ändrar ingenting i analysen efter rapporten. Å ena sidan skriver de att det rimliga för en slutlig deal krävs interimsresultat i fas 3:an (dock har ju både de svenska börsbolag som blivit uppköpta - Wilson och Nuevolution - inte kommit så långt och ändå fått flermiljardbud), men de skriver även att det finns god sannolikhet för att Resp kan hitta en partner som bekostar studien, mot att de får rättigheterna på en delmarknad, typ Indien eller Latinamerika. Ett sånt avtal är lättare att få till, och jag tror aktieägarna i Resp mycket gärna skulle acceptera även det. Tror aktien skulle sticka iväg som en jätteraket även vid sånt avtal, även fast det inte är uppköp.

Respiratorius väldigt låga värdering gör utgångsläget tacksamt. En partner som bekostar Fas3:an skulle skapa en extremt attraktivt värderad aktie, sett till dagens aktiekurs, men även det dubbla. Kolla vad börsens fas3-bolag värderas till.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Respiratorius 1,925 0,52% 1,68 14,58%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -