Tragisk värld

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Schwarzy Bringpain 20-06-02 20:36
Tragisk värld schwarzy 20-06-02 18:43
1/1
2020-06-02 20:36 IP: PGcFSbFuT
Problemet är att alla kan se det du ser: Död ekonomi, död konsumtion och EPS+ utdelningar finns inte kommande 2 åren eller längre om Pandemin fortsätter. Marknadens jobb är att lura majoriteten hela tiden. Guld kommer inte gå upp över 2000 nu när alla kan se att det redan nu borde stå i 3000 det blir för enkelt. Precis som att du ser att vi är på ATH på börserna utan världsekonomi och EPS att då bara behöva blanka allt x15 och så blir du rik? Kommer inte ske på det sättet utan svett och tålamod. Put-call ration är rekordlåg dvs extremt lågt blankade positioner i USA nu precis som innan kraschen i Mars. Guldet gör nu en vurpa för att göra det svårt att haka på guldbullen och jag hoppas att det blir stor så jag kan fylla på ordentligt för mycket högre ska vi. Jag håller naturligtvis med dig ang dina synpunkter börser och guld mm och jag vet att du är en av dom tålmodigaste aktieägarna av guldgrävare här inne och du kommer få rätt i år ;).
SEMAFO Inc / Tragisk värld / Tragisk värld
2020-06-02 18:43 IP: QFr8RGT+M
Allt är precis som vanligt.

Företagens forward earnings har kraschat pga Covid-19, arbetslösheten ligger på 25%, konsumenterna är ursvaga, spänningarna mellan Kina och USA tar nya nivåer, oroligheterna i USA påminner om inbördeskrig och vad händer...? Ja, Nasdaq är nära ATH, börsen går upp varenda dag, och guldet slaktas av JPM så fort dollarn visar svaghet. De kriminella banksterna i USA gör allt de kan för att hänsynslöst öka klyftor mellan rika och fattiga och sedan går Powell ut i medier och vågar påstå att deras penningpolitik inte blåser upp assets bubblor och inte ökar klyftorna. Han kunde helt enkelt sagt "ni är en bunt idioter som lyssnar på mig" för det är kontentan på sådana ryggradslösa uttalanden från Powell som 2012 skrev till Feds chairman om att den stora balance sheet som Fed hade var ett stort problem och som nu dubblar den på några månader och hävdar att det inte är ett problem. Ändå finns det folk som fortfarande lyssnar på alla lögner som Fed kan få ur sig. Helt otroligt.

Guldet gick upp igår. Semafo och Endeavour gick ner 3%.
Guldet är tillbaka på samma nivå som igår och Semafo kraschar 7%. Vips, 10% borta.
Verkligen dags att bli av svaga händer. När guldet nyser blir vissa aktieägare förkylda.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -