Guldet kommeratt gå upp till 5000 ddddollar per uns

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
re STCC bedinge 20-05-29 22:41
. Dressmann 20-05-29 22:28
Lite utanför sammanslagnings ämnet STCC 20-05-29 19:51
Guldet kommeratt gå upp till 5,000 dollar per uns Fjasarn 20-05-29 18:17
1/1
2020-05-29 22:41 IP: 9Nl6LRfK8

Jag tror att förtroendet till Kina har fått en rejäl törn m a a Coronan. Kina har redan omnämnt radikalt försämrade siffror i ekonomin. Sedan kommer säkerligen Västvärlden att ställa sig avogt mot allt kinesiskt. Jag menar att det skulle taga emot att beställa en artikel per postorder från Kina efter Coronapersen!

M a a vad som försiggår i USA idag med enormt penningutflöde och drastiskt minskad produktion av varor och tjänster måste påverka dollarn framöver. Det går inte att manipulera systemet i längden.

Jag är övertygad om att vi inom snar framtid har en försvagad dollar och ett skyhögt Guldpris och Silverpris. Åtminstone mina investeringar rusar rejält uppåt!
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Semafo 4,56 0,88% 30,3 -84,95%
2020-05-29 22:28 IP: xxCoAlKtQ
Oj oj oj vilket avslut över 2 miljoner aktier på sista 5 minuter höjdes aktien till 4.74.

En fråga. Den svenska kursen måste väl följa Canada till sammanslagning ?
SEMAFO Inc / Guldet kommeratt gå upp till 5000 ddddollar per uns / Lite utanför sammanslagnings ämnet
2020-05-29 19:51 IP: pT/fOtK6J
Funderar på när guld som investering blev en foliehatt-klassad manöver? Jag har länge trott på guld, både från marknad och geopolitiska bakgrunder, men även från ett historiskt perspektiv. Att guldet, som så länge vi har handlat, skulle plötsligt vara värdelöst som valuta och bara vara bra för smycken känns konstigt. Visst, annan valuta kostar kanske inte att lagra, men å andra sidan är annan valuta genererad av en dator eller tryckt på bomullspapper. När dollarn frikopplade dig så vände det ner för guldet. Och nu är dollarn den som står starkast mot guldet. Är dollarn dammen och när den brister så får guldet globalt marknadsvärde eller går då kina in som styrande valuta-värde sättare?

SEMAFO Inc / Guldet kommeratt gå upp till 5000 ddddollar per uns / Guldet kommeratt gå upp till 5,000 dollar per uns
2020-05-29 18:17 IP: WoNl/whH2
https://www.youtube.com/watch?v=hJarzRYItiA
Gold investors are going to have some fun as prices run to $5,000 this decade – Incrementum AG
Redigerades 2020-05-29

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -