Lördagskväll, soffakväll

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Lördagskväll, soffakväll Siddharta 19-10-19 20:58
1/1
Kancera AB / Lördagskväll, soffakväll / Lördagskväll, soffakväll
2019-10-19 20:58 IP: 7QSddah3i
Lucrum, tack för vintipset.

Jahapp!

Lördagens "obligation" (engelska) är nu avslutad. Lammfilén. Blev inte grillad idag tyvärr, min "grillmaster" var upptagen på annat håll (Min mycket begåvade och intelligenta 14-åriga son). Det vart ändå sjukt gott som vanligt. Tackar min lillasyster för svampen, då jag haft lite för mycket att göra på sista tiden för att gå ut i skogen och plocka min egen. Vill även förtydliga varför jag grillar med askved. "Slottet" jag bor på, (Ja jag bor på ett slott, och definitionen för att få kallas ett slott, är att en kung någon gång har besökt och övernattat där. Och det har det.) Slottsträdgården har ett stort inslag av ask. Och när jag grillar brukar jag plocka ved från trädgården. Där finns även lönn, äpple, päron, körsbär, syren, kastanj mm. Men det som jag förknippar med slottet ... Är just ask. Tillsammans med doften av jasmin, kaprifol och ramslök. Satan vad gott det luktar på våren. Fel forum, men skulle kunna starta ett nytt där jag tar upp dessa saker.

Och därför grillar jag med ask. Mjuk och rund smak som inte tar överhanden.

Vill fortsättningsvis klargöra vad matrecept har med aktier att göra... Ingenting!
Men det visar kanske lite att det finns en människa bakom varje signatur som kanske inte är genomond, utan bara försöker få avkastning på sitt kapital. Det tar sig lite lustiga former från och till.

Tänkte skriva ett inlägg som handlade mer om aktier...

Jag avstår.

Klistrar in en länk dock som jag fick förra veckan av en av mina "kompisar".

Där ligger man i lä. Tänk att umgås i de kretsarna... ;)

Fortsatt trevlig helg!

https://anchor.fm/penserpodden/episodes/Avsnitt-10   ---Hur-blir-man-vrldens-bsta-trader-e6n0h2
Redigerades 2019-10-19

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -