På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Spännande framtid

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Håller med Gold... Nilsbr 21-10-27 11:00
Vadå Dålig rapport pga mining Den är ju redan finansierad 🤞 Dragonpoop3r 21-10-27 10:58
Rapporten. Gold fever 21-10-27 10:51
Tror Nilsbr 21-10-27 09:54
Spännande framtid Gold fever 21-10-27 09:43
1/1
Arcane Crypto / Spännande framtid / Håller med Gold...
2021-10-27 11:00
Därför jag lite rädd att alla förväntar sig bra rapport. Men i själva verket bör den inte va de. Men förförande intressant vad VD säger för nästa år som är me intressant för mig. Med höga förväntningar gör att blir bara värre dipp som föra gången.
Redigerades 2021-10-27
Arcane Crypto / Spännande framtid / Vadå Dålig rapport pga mining Den är ju redan finansierad 🤞
2021-10-27 10:58
ARCANE CRYPTO
Arcane Crypto tar in över 60 miljoner kronor genom riktad nyemission (Finwire)
2021-08-30 09:11
Kryptobolaget Arcane Crypto har genomfört en riktad nyemission av units som tillför det cirka 61,6 i miljoner kronor före transaktionskostnader. Emission riktades till ”kvalificerade investerare” med ett beprövat intresse i bolaget och sektorn, står det i ett pressmeddelande.

Emissionen har omfattat drygt 300 miljoner units där varje unit består av en aktie och en option av serie 2021:5. Teckningskursen för varje unit är 0,203 kronor, vilket motsvarar priset per tecknad aktie.

Teckningsoptionerna går att utnyttja mellan 1 september 2021 och 28 februari 2022. Deras teckningskurs är satt till 0,2436 kronor. Om de utnyttjas till fullo får bolaget in ytterligare 73,3 miljoner kronor.

Bolaget tänker använda en stor del av emissionslikviden till att etablera en verksamhet inom mining av kryptovalutor. Bolaget har tidigare aviserat att man förhandlar om inköp av utrustning för ändamålet.

Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire
newsroom@finwire.se
Redigerades 2021-10-27
2021-10-27 10:51
Alla pratar om Q3 rapporten.
Klart den inte kommer vara nått wow extra med tanke på att dom nyss köpt miners och nu tjänar pengar per månad.

Så Q4 och alla rapporter nästa år kommer vara extremt intressanta.

Det viktiga jag tycker i rapporten är vad VD säger och då menar jag allt utöver miningen för den vet vi nu vad den är.

Skulle vi redan nu i Q3 visa positivt kassaflöde är jag jätteglad.

VD sa han trodde det skulle bli positivt till slutet av året men han kanske sa det för bitcoin låg lägre?

Rapporten är mycket intressant på många vis men om man tror att aktien kommer explodera uppåt så tror jag man tänker för kortsiktigt.

Jag är långsiktig här och köper mer så mycket jag kan.
Speciellt på dessa nivåer.

Tänk bara på allt som hänt kring Crypto de sista månaderna.
2022 tror jag vi kommer se stora förändringar på betalsystem och Visa kommer börja med det efter Mastercard nu gjort det.
Allt har sin gång.

Obs tänk på era investeringar att det är endast ni själva som ska bilda er egna tankar och funderingar kring era köp av aktier. Så med detta är det ej någon köp eller sälj rekommendation utan mina tankar kring bolaget.

Redigerades 2021-10-27
2021-10-27 09:54
Tror inte blir en bra rapport den här gången . Men efter 2022 tror mkt kommer falla på plats . Kommer avakt köpa mer. Tar när de blir dipp efter rapporten. Orkar inte ligga back igen ..
Redigerades 2021-10-27
Arcane Crypto / Spännande framtid / Spännande framtid
2021-10-27 09:43
Arcane tjänar mer och mer ju högre bitcoin når.

Sen kan man ju undra om dom för vinster placerar pengar i andra crypto för att öka på vinsterna.
En sak är då säkert när man läser vilka dom har anställda i dom olika bolagen så verkar dom vara mycket kunniga.

Kul.
Här ligger dom tryggt i depån samma gällande barnens konton.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -