Bedömning Q4

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Tror kommer att vara högre än 135kr. Luisne 20-01-20 12:46
Ja, nästa uppsvep kryss 20-01-20 10:22
Bedömning Q4 TTrader 20-01-18 16:15
1/1
G5 Entertainment / Bedömning Q4 / Tror kommer att vara högre än 135kr.
2020-01-20 12:46 IP: 8AQzxLoKL
Väntår på signal nu.
G5 Entertainment / Bedömning Q4 / Ja, nästa uppsvep
2020-01-20 10:22 IP: 1EakQVZsE
.... 135 ? eller

Känns inte som det finns nån nedsida just nu ... men säker kan man aldrig vara förstås, tyvärr!!

Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
G5 Entertainment 191 1,33% 121,2 57,59%
G5 Entertainment / Bedömning Q4 / Bedömning Q4
2020-01-18 16:15 IP: i016LdWWf
Min bedömning efter snittberäkning av USA, Japan, Kina, Sydkorea samt Tyskland för Ipad respektive Iphone att vi har en tilväxt på några procent. Lägg därtill en starkare säsong under Q4 vilket adderar ett par procentenheter samt en växande marknad som helhet. Detta summerat tror jag att vi landar ganska nära Introduced bedömningar kring 325 Mkr. Tyngdpunkten ligger på tillväxt i USA där Hidden city lyckats vända trenden för första kvartalet på länge och växer med någon procentenhet både på ipad och Iphone. Med bidrag från JoR skapar detta bra fotfäste för framtida tillväxt av egna spel. Min bedömning är att vi kommer att närma oss 45% av intäkter via egna spel under Q4 samt under Q1 nå så högt som 50% egna spel på intäktsmassan.

Resultatet påverkas såklart av hur hårt de pressat användarförvärven. Fokus verkar ligga på att driva trafiken via uppdateringar, tävlingar i kombination med sociala medier och nyttja sin redan stora kundklubb. Detta minskar trycket på köpt trafik. Resultatet är svårbedömt men Vlad var tydlig i intervjun på DI efter föregående kvartalsrapport att de ska gå med vinst under Q4. Om vinsten sen är 10 Mkr eller 40 Mkr återstår att se och är i dagsläget väldigt svårt att säga och mindre viktigt när bolaget satsar på att återgå till tillväxt..

Kollar man på Hidden City verkar det som att man under Q4 och framförallt under Q1 håller nere användarförvärven. För min del är det nu viktigare att de satsar stora delar av sitt kassaflöde på marknadsföring mot den nya spelbasen som växer snabbt. Jewels of Rome, The Hidden Treasure, Match town makeover, Wordplay, Jewels of Mahjong, Solitaire Tour. Ganska imponerande lista med spel de presterat under egentligen ett halvår! Skulle G5 sedan klara att leverera fem spel till under 2020 är G5s framtid otroligt intressant.

Satsa fullt ut på dessa spel och låt egenproducerade spel växa. Då kommer vi att se en magnifik lönsamhet kommande kvartal när bruttomarginalen successivt ökar.

Saknar Vid Sidlinjen gnäll om att han fortsatt inte ser "trenden". Jag ser trenden i nya spel och har tillförsikt inför 2020 som långsiktig aktieägare.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -