JoR-uppdatering

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Girighet? Vid sidlinjen 19-08-16 21:24
Re Uppdateringen av JR Grekoro 19-08-16 10:00
Uppdateringen av JR Merrin 19-08-16 08:49
Intressant Vid sidlinjen 19-08-13 22:54
JoR-uppdatering Grekoro 19-08-13 22:24
1/1
2019-08-16 21:24 IP: 4V+bZrtmf
Det handlar väl inte om girighet? Det är ju affärsmodellen de har att ha gratis spel med in-game köp precis som de flesta mobilspel. Investerar man i G5 vet man att de söker balansen som gör att de tjänar maximalt på sina spel.

I dagsläget får de folk att lägga 1,2 miljarder om året på deras spel. Galet men sant.
Redigerades 2019-08-16
G5 Entertainment / JoR-uppdatering / Re Uppdateringen av JR
2019-08-16 10:00 IP: Jku9qEbJN
Håller med, Merrin!

Ändringen av statyn från ca 300-400 energi om dagen (åtminstone jag hann oftast med tre-fyra aktiveringar/dygn) till 40-60 var verkligen sniket och fick mig nästan att ge upp spelandet. Skönt att de insåg detta och backade bara någon dag senare.

Men, varken du eller jag är väl den typiske spelaren heller. Jag hade aldrig spelat om det inte vore för att jag är aktieägare. Man får hoppas att de har koll på vad de gör och att de inte skrämmer bort de högspenderande damerna, men jag håller med om att det fortfarande känns gränsfall på för snålt med energipåfyllningen..

G5 Entertainment / JoR-uppdatering / Uppdateringen av JR
2019-08-16 08:49 IP: nFOoM9LVM
Uppdateringen var ett rejält skämt och återigen kom den totala girigheten från G5 fram.
Det var försämring på alla plan. Energistatyn gick från c:a 80 energienheter var fjärde timme till 40/dygn. Belöningen av energi om man klarade en bana mer än halverades.
Detta då banorna redan är såpass svåra att det behövs flera försök att klara dem (utan booster) och att det kostar såpass mycket energi att start att man bara fick tre försök/dygn.

Noterar idag att de backat. Tur det. Det finns liksom gränser på hur dumma människor är.
Att de t.ex inbillar sig att någon betalar 250 kronor för några få påhittade verktyg tyder tyvärr på storhetsvansinne. Så löjligt rika är vi inte här i gamla Svedala

Förhoppningsvis var androiduppdateringen ett test innan de sabbade med ios.

Återigen. Är spelet bra så kommer folk till slut att betala för att de tycker det är värt det. Sedan får G5 försöka maximera intäkterna på sitt sätt.
Men åtminstone jag tycker det är väldigt onödigt att se samma erbjudande att köpa verktyg till ett löjeväckande högt pris efter varje bana man spelar.
Då är jag ändå aktieägare och har en högre smärttröskel
2019-08-13 22:54 IP: norumJelY
Tack för info. Nu gäller det...
G5 Entertainment / JoR-uppdatering / JoR-uppdatering
2019-08-13 22:24 IP: 8s7qgQtgs
Första större uppdateringen av JoR kom igår till Android, antar att den kommer till applestore närsomhelst. Utöver GUI-putsning har de tillfört en ny byggnad, ett hundratal nya banor samt 90 nya uppdrag. Även om jag ogillar den nya comic sans-fonten är övriga visuella förändringar helt klart positiva. En stor försämring för snåljåpar som mig själv är dock att de kraftigt(!) minskat mängden gratisenergi man får via energistatyen. Återstår att se om detta får folk att tröttna snabbare eller om de istället köper mer energi. För min egen del minskat det spelsuget en hel del, tyvärr, men så är jag inte målgruppen heller.

Antar hursomhelst att de i och med detta kommer kräma på med litet mer marknadsföring nu.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -