På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

PAS?

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Ägande WTG @ truevalue Stenhuggarn 21-10-19 15:54
Re: PAS truevalue 21-10-12 11:49
PAS? adamant 21-10-12 11:18
1/1
ValueTree / PAS? / Ägande WTG @ truevalue
2021-10-19 15:54
Får du ägarsiffrorna från Holdnings eller var ser du dem? Har letat på hemsidan under IR men inte lyckats och har inte Holdings tillgång. Går det att se en uppdaterad lista med förändringar? Tänker att detta är ett så litet bolag där större ägare förmodligen har en klart bättre insyn i bolaget än andra. Sen får man väl som om det är större ägare som säljer till varanndra och vem av dem i så fall man tror har mest rätt......
ValueTree / PAS? / Re: PAS
2021-10-12 11:49
Eriksson är min gissning. Han har minskat successivt under året, från 6,4% (21/1), 5,33% (4/3), 5,07% (21/4) till 3,14% (15/7). Noterbart också att han köpte på 7 kronor respektive 6,66 kr vintern 2019. Bra utfall på det. Majoriteten av hans innehav kommer dock från tidigare i tid än så.

Heverius har minskat i år från 4,9% (4/3) till 4,62% (21/4) och 4,2% (15/7).

Jag räknar med ett svagt Q3, men det är som du säger litet. Resultatet där är "obetydligt" i längden. Hoppas däremot verkligen de har lagt ordentligt med krut på att få hem varor och byggt upp lager till Q4.

För min del får de gärna "offra" Q3 (transport/ledtider), för att säkra utbud av relevanta varor till november-december. Det är där året avgörs och grunden läggs till nästa år.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Wonderful Times Group 21,4 -5,31% 18 18,89%
ValueTree / PAS? / PAS?
2021-10-12 11:18
Någon som har en kvalificerad gissning på vem som döljer sig bakom säljande PAS? Selin och Eriksson (f.d. tyrelseledamot) tycks ha minskat sina innehav ordentligt utifrån de få listor jag får fram. Selin kan knappast ha mycket kvar, men Eriksson har en del enligt 10-i-topp-listan efter Q2.

Ägarförteckningen i övrigt är verkligen enormt stark och man är lyckligt lottad att ha dessa ägare med sig. Är glad över att ha fått öka idag på tilltalande värdering trots ett svagare Q2 än vi hade räknat med. Q3 blir spännande, kommer problemen med leveranserna och avsaknaden av statligt stöd å den negativa sidan, eller den starka orderboken, minskade avskrivningar och öppnade fysisk försäljning väga tyngst för ett svagt eller starkt kvartal? Eller kan något annat ha påverkat kvartalet drastiskt åt något håll?

Q3 i all ära, det är ju som vanligt Q4 som är det man ser fram emot mest. Det och första lanseringen med Warner. Jag håller tummarna för Scooby Doo, de yngre kidsen fullständigt älskar den hunden ;)

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -