På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Licensavtal

Senaste inlägg
Rubrik Av Publicerat
Vad är Asmodee...? Sethos 21-07-05 21:37
i Q4 ger det Ted. 21-07-02 16:55
Gott om tid på oss Sethos 21-07-01 14:19
Licensavtal Sethos 21-06-07 23:25
1/1
ValueTree / Licensavtal / Vad är Asmodee...?
2021-07-05 21:37
?
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Wonderful Times Group 19 -1,55% 21,4 -11,21%
ValueTree / Licensavtal / i Q4 ger det
2021-07-02 16:55
Warner ska påverka omsättningen positivt i Q4 sa de! Vet inte om de skrev de bara för att ge en hint om när de är igång eller om det var för att det kommer påverka relativt mycket varpå de bör säga det. Gissar dom främst gör brädspel med warner figurer (gissar vilt) och att många av deras kunder kanske tar hem första vändan för att testa då. Borde ge lite lägre marginal per produkt men dock på omsättning som inte funnits tidigare. Börjar de växa ska vi ha annan multipel! Q2 kommer kanske bli snäppet lägre trodde jag då de hade tomt lite här och där i 2 veckor samt hintar om högre frakter o insatsvaror i produktion. Dock verkar corona fortsätta ge boom på marknaden för ALF så jag undrar vart rullande vinst står i Q4 nästa år. Hoppas de kommer in på fler marknader med spelen nu under corona vilket kanske ger en högre snitt-nivå efter corona. Har vi en tillväxttro och annan multipel med nollränta till minst 2024 så kommer inte deras vinst gå att köpa för dagens värdering. Även om ALF ska tappa efter corona så tycker jag ledningen gör det bra och öppnar för ökade intäkter framöver och då blir det inte så lätt att sälja det man äger. Asmodee gör det ju ruskigt bra.
ValueTree / Licensavtal / Gott om tid på oss
2021-07-01 14:19
Då kan vi ju nästan konstatera att marknaden inte märkte/inte reagerade på Warneravtalet. Hade WTG varit ett hypat uppmärksammat bolag hade vi fått en rejäl uppgång på det. Det går ju att utnyttja till sin fördel..., , gott om tid att sakta fiska in aktier innan intäkterna kommer och också nämns i rapporter. Jag har ingen inside så vet inte hur länge det tar innan det finns produkter framme men att de kommer vet vi ju. Goda tider!
Wonderful Times Group 19 -1,55% 20 -5%
ValueTree / Licensavtal / Licensavtal
2021-06-07 23:25
Blev så glad av denna nyhet! Det bör understrykas som någon skrev här innan att börsvärdet är under 90 miljoner! Det innebär såklart att impacten av ett sådant här avtal blir så mycket större än för ett större företag. Det är starka varumärken de får använda och det kommer kunna ge rejäla tillskott till omsättning och vinst. Eftersom Wonderful är ett av de minst uppmärksammade bolagen på börsen så kommer detta sakta gå upp för marknaden. Kanske inte ens förrän intäkterna börjar komma. Köpte mer idag, snart lika stort som Evolution hos mig och det är mina 2 överlägset största innehav nu.
Wonderful Times Group 19 -1,55% 20,4 -6,86%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -