På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Sjöberg

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
re PM BioInvent 21-01-21 11:07
Sprillans ny patentansökan för en PD-1 och en FcgRIIB-antikropp BioInvent 21-01-21 10:58
Pling pling pling BioInvent 21-01-21 09:15
Re tester helblod Glycorex 21-01-20 13:04
Jag ger dig rätt Glycorex 21-01-20 10:13
re proffs Glycorex 21-01-20 09:56
Re studie aXichem AB 21-01-20 09:46
Protokoll avlidna Glycorex 21-01-20 08:18
re Bronx NY Glycorex 21-01-19 17:27
Re studien Glycorex 21-01-19 15:29
Statistik USA Glycorex 21-01-19 09:02
Re pankreastrx Glycorex 21-01-18 14:09
Förståeligt Glycorex 21-01-18 10:57
Aktielån igen BioInvent 21-01-18 09:27
Aktierna utlånade under november BioInvent 21-01-18 09:16
1/576 »
idag 11:07 IP: E8P3PG6ke
Patentet är ännu inte godkänt.
BioInvent / Sprillans ny patentansökan för en PD-1 och en FcgRIIB-antikropp / Sprillans ny patentansökan för en PD-1 och en FcgRIIB-antikropp
idag 10:58 IP: E8P3PG6ke
En bidragande orsak till uppgången idag?

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2021009358&tab=PCTDESCRIPTION&_cid=P10-KK6O4K-16409-1

Rotar man lite till ser det ut som att en FcgRIIB med knycklad svans (BI-1607?) fungerar med CTLA-4 antikroppar och även, liksom BI-1206, har verkan mot NHL (fast jag tror den är ngt. sämre).
"These findings prompted us to investigate the ability of FcyRIIB-blocking antibod ies to enhance anti-CTLA-4 antibodies’ activity. Two different types of FcyRIIB-blocking antibody have previously been generated and disclosed by some of the present inven tors ( Roghanian, A., et al (2015) Cancer Cell 27(4): 473-488); a human lgG1 that is pro ficient in binding both activating and inhibitory human FcyRs, and an Fc-engineered vari ant that shows severely impaired binding to FcyRs through its Fc domain. These two dif ferent types of anti-FcyRIIB antibody were shown to be equally antagonistic in blocking CD20 internalization and FcyRIIB signaling in B cells and both improved anti-CD20 mAb mediated B cell depletion in animals transgenic animals expressing human FcyRIIB and human CD20."
BioInvent / Pling pling pling / Pling pling pling
idag 09:15 IP: E8P3PG6ke
Tror att det ramlat ner en del polletter här och där. TA gör säkert sitt till.

Om kursen går så här stadigt och bra utan nyheter - vad händer då om det kommer riktigt bra besked 28/1?
Glycorex / Fråga Helblod / Re tester helblod
igår 13:04 IP: E8P3PG6ke
Mina spekulationer.
Vi vet att man skall använad antingen UBP-kolonnen eller en ngt. förändrad varian av den. Dvs grundteknologin finns i UBP-kolonnen. För UBP-kolonnen finns det mängder med data som var grund för CE-märkningen av kolonnen. Så man börjar inte från början.

Man vill sannolikt kontrollera att det går att få fram universellt helblod och att kolonnen fungerar praktiskt i den miljö där den är tänkt att fungera. Djurförsök? Studier på människa?

Medicinska studier går sällan snabbt. Byxor och hängslen och data på allt tänkbart och otänkbart.

Bara man andas ngt. mer konkret om att studierna i USA, kommer det glädja oss aktieägare
Redigerades igår 13:05
igår 10:13 IP: E8P3PG6ke
Det är alltid lätt att i efterhand räkna ut var man skulle ha haft sina pengar investerade och när man skulle köpt och sålt.
GTAB är inte min bästa investering och inte den sämsta heller.

Nu får du berätta vilka bolag som kommer att gå bra framöver och om jag skall sälja mina GTAB för att investera i dem, eftersom du tydligen vet hur aktier skall utvecklas.

igår 09:56 IP: E8P3PG6ke
Tur att det finns proffs som Titan som kan ge oss gamla amatöraktieägare goda råd.
Förstår bara inte hur jag gjort. Ligger med jättevinst i aktien trots att jag varit med länge.
Kan det bero på att jag köpte när Titanium sade avvakta/sälj?
igår 09:46 IP: E8P3PG6ke
Är det studien som undersöker PC:s inverkan på metabolismen/förbränningen du syftar på?

Vad gäller den sades det förljande i senaste rapporten.

"Samarbete med kanadensiska Iovate och den kliniska studie vi genomför vid Center for Applied Health Sciences i Ohio, USA, i syfte att kartlägga effekten av aXivite, påverkas av Covid-19 och det går långsamt att rekrytera patienter till den avslutande delen av studien och sista testpersonen är ännu inte inkluderad. Målsättningen har hela tiden varit att ha studien avslutad i år, och det finns fortfarande en chans, dock tror jag inte att den fullständiga analysen av data från studien kommer att vara avslutad förrän i början av nästa år."

Efter att rapporten släpptes har det inte minskat med covid - snarare tvärtom. Med lite flax resultat under q1. Annars q2?
Glycorex / Avlidna donatorer/organ / Protokoll avlidna
igår 08:18 IP: E8P3PG6ke
Ett sådant protokoll kan jag inte tänka mig att Glycorex tar fram. Det skulle kräva kliniska studier.
Bättre att låta en klinik ta fram ett sådant. Någon klinik kommer att göra det, om den ser en stor nytta med att använda Glycosorb-ABO.

Glycosorb-ABO är använd vid trx från avlidna för t.ex. hjärtan och lungor.
Det visar att metoden fungerar.
En begränsning är att vid trx från avlidna är att det ofta bråttom. För patienter med höga halter blodgruppsantikroppar kan det vara svårt att hinna få ned mängden blodgruppsantikroppar innan organet passerat "bäst före" tidpunkt. (Man arbetar med olika metoder för att få organen att "hålla längre" utanför kroppen)

Fr magis inlägg 08:06
" I synnerhet för patienter med vävnadsantikroppar, för vilka hänsyn måste tas
till donatorns vävnadstyp, skulle ett sådant program kunna vara till fördel"

Vad som åsyftas är att om patienten har HLA-antikroppar mot en viss HLA-typ kan det försvåra/omöjliggöra att hitta ett organ bland levande givare (anhöriga).

Redigerades igår 08:23
Glycorex / NY bronx / re Bronx NY
2021-01-19 17:27 IP: E8P3PG6ke
Man skriver plasmaferes. Det kan innebära plasmabyte.

Det intressanta är att man har ett alternativ till njurbytesprogrammet för att få en passande njure.

Detframgår inte vilka halter blodgruppsantikroppar som patienterna har. Antar att de är ganska låga då de gick att komma ned i halter som tillät trx efter 4 plasmaferesbehandlingar (som är mindre efektiva än Glycosorb-ABO)
2021-01-19 15:29 IP: E8P3PG6ke
Helt allmänt var det få patienter som fick en njure mha titthålskirurgi. Det medför att slumpen spelar in i hög grad för resultaten.
Helt allmänt ser det bra ut. De som opererades mha titthål var klart överviktiga, vilket är en risk för div. komplikationer.

Antar att titthålskirurgi vid trx kommer att öka mer allmänt.

Noterade att man körde både plasmaferes och specifik immunadsorbtion på kliniken.
Redigerades 2021-01-19
2021-01-19 09:02 IP: E8P3PG6ke
Någon ynka % minskning under 2020.

https://optn.transplant.hrsa.gov/data/view-data-reports/national-data/#

Jag trodde transplantationer skulle ha drabbats hårdare. Att man i princip transplanterar för fullt, innebär antagligen att planeringen av studierna med Glycosorb i USA går framåt med bra fart.
Redigerades 2021-01-19
2021-01-18 14:09 IP: E8P3PG6ke
Det går att transplantera delar av en pankreas, donerad från en levande givare, men den typen av transplantationer är sällsynta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pancreas_transplantation

Det är inte ovanligt att de som har diabetes får problem med njurarna. Smart att samtidigt fixa både en ny njure och en ny pankreas(bukspottkörtel) så att diabetesen försvinner/mildras.
Redigerades 2021-01-18
Glycorex / Transplantationer Q4 / Förståeligt
2021-01-18 10:57 IP: E8P3PG6ke
Covid slog till under q2 vilket resulterade i ett svagt kvartal. När nu Covid kommit i en ny våg är det inte märkligt om en del investerare tror att q4 blir lika dåligt som q2. (When in doubt - stay out.)

Så lär det inte bli. Jag är tacksam för att JFJ visade på en hyfsad volym transplanterade under q4.
Q2 var panik. Man tryckte på stoppknappen.
Därefter har man lärt sig att hantera situationen och vågar transplatnera igen.
Sannolikt ett OK q4 - om än inte fantastiskt. Tror q1 blir liknande q4.

BioInvent / Aktielån igen / Aktielån igen
2021-01-18 09:27 IP: E8P3PG6ke
FI registrerar blankning över 0,5% av det totala antalet aktier. Eftersom ingen blankning syns på FI:s blankningssida är det färre än 200 000 aktier som är utlånade.

Fortfarande finns det oklarheter. Är aktiern återköpta/återlämnade? (Hoppas de fortfarande behålls)
Redigerades 2021-01-18
BioInvent / MSE / Aktierna utlånade under november
2021-01-18 09:16 IP: E8P3PG6ke
Svar från Avanza

"Betalningen sker efter att aktierna har lånats ut. I framtiden så är tanken att utbetalningarna ska ske ca tre veckor efter den månad som aktierna lånades ut under, men nu i början så har inbokningarna bokats in senare än så. Denna inbokning som du hänvisar till gäller nämligen för aktier som var utlånade under november månad. Generellt sett i hur vi kommer att landa så kommer du i slutet på exemepelvis februari att få betalt för aktier som varit utlånade under januari.

Önskar dig en fin dag!

Med vänliga hälsningar
Louise
Avanza Private Banking"

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -