AnMa74

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
@mayfire Savo-Solar 20-07-05 23:14
Kvartalsrapporter? Savo-Solar 20-07-05 10:25
Hur många som äger aktier i Asarina har sett presentationen på Red eye? Asarina Pharma 20-07-04 01:35
Tråkigt för alla aktieägare som ligger kvar med pengar Italeaf 20-07-04 00:32
@korvgunnar. Påstod? AroCell AB 20-07-03 11:28
@investering. Kan du förklara? True Heading AB 20-07-02 23:54
@korvgunnar, uppvärdering AroCell AB 20-07-02 23:52
@ generation x, Men har du kollat sälj sidan? Eniro 20-07-02 12:44
tror på uppgång AroCell AB 20-07-02 12:41
Bara en tidsfråga Mavshack AB 20-07-02 11:01
@ Morgan Stanly Korrigering? Italeaf 20-07-01 14:01
Finanser Italeaf 20-06-24 00:07
@JAM, UNIRÄTTER Catena Media 20-06-23 06:52
När är deadline för att sälja unirätter? Catena Media 20-06-22 18:32
Hej alla Catena Media vänner! Catena Media 20-06-21 12:13
1/8 »
2020-07-05 23:14 IP: XK1i581nB
Tack! Emailade kommunikatör för företaget och fick snabbt svar att nästa halvårs rapport kommer 27:de augusti. Det kändes bra att få svar, seriöst företag som bryr sig om aktieägares frågor
Savo-Solar / Kvartalsrapporter? / Kvartalsrapporter?
2020-07-05 10:25 IP: XK1i581nB
Varför finns inga kvartalsrapporter för bolaget? Den senaste finansiella informationen jag kan hitta är 2019 årsrapport. Någon som vet varför? Självklart vill man se finanser för bolaget innan man köper in sig
Asarina Pharma / Hur många som äger aktier i Asarina har sett presentationen på Red eye? / Hur många som äger aktier i Asarina har sett presentationen på Red eye?
2020-07-04 01:35 IP: XK1i581nB
Jag bara undrar? senaste presentationen tydliggjorde VD att det finns tillräckligt med pengar i kassan att genomför 2 studier. 1. Tourette syndrom 2. en ny studie på menstrual migraine. Den nya studien på menstual migraine kommer att innefatta fler försökspersoner. Studien i fas B som genomfördes var egentligen inte misslyckad, problematiken var att placebo effekten var för hög. En ny studie med fler personer skulle ger då troligen mer korrekta resultat.

Kassan: företaget har som tidigare nämt en god plan för att kassan skall räcka att genomföra dessa 2 studier utan någon nyemission, kassan är stark och de har planerat en budget/dragit ner på personalkostnader etc för att möjliggöra detta.

Red Eye: Jag är personligen irriterad på Red eye agerande i Asarina. De lade en riktkurs på 65kr under fas 2 studien. Direkt denna studien "misslyckades" kom nästa dag en ny Red Eye analys på 8kr. Det är därför vi ligger där vi gör idag. Som flertalet andra förlorade jag mycket i fallet och hade inte planer att ligga kvar med min större investering fram till resultatet som släpptes 2 veckor tidigare än utsatt.

Asarina har legat på en genomsnittlig kurs på ca. 25kr sedan start och har en bra ledning och god skötsel av kapital. I dagsläget ser jag egentligen ingen säkrare investering då uppsida i Asarina är minst 200% och botten är nådd på 6kr. En mer riskfri investering finns egentligen inte. Den enda risken som finns är om ledningen skulle göra en ko-vändning och säga att pengarna inte finns för att genomföra studie. MEN om studien genomförs och lyckas så kommer vi se en kurs på typ 150kr för 1 studie och vi har 2.....Kortsiktigt bör vi ha en uppsida på 200% och långsiktigt är möjligheterna oändliga. Finns inte mycket att förlora i denna aktie. Vi som låg med i fallet har redan betalat det priset.
Italeaf / Tråkigt för alla aktieägare som ligger kvar med pengar / Tråkigt för alla aktieägare som ligger kvar med pengar
2020-07-04 00:32 IP: XK1i581nB
Jag ifrågasatta företagets finanser redan första dagarna som forumet öppnades. Om man går till företagets hemsida finns ingen kvartalsrapport sedan sommaren 2019, vilket jag tyckte var märkligt. Tråkigt, men inte förvånande....Tjänade ett par tusen men inte mer, trist för dem som gått in och köpt igen. Dåligt av disciplinnämnden att de tillät aktien att rusa utan att granska och handelsstoppad omedelbart. Inte särskilt svårt att se att företaget inte har redovisat sina resultat till aktieägare och Corona har inte funnits i över ett års tid.
AroCell AB / tror på uppgång / @korvgunnar. Påstod?
2020-07-03 11:28 IP: P/45rnTxT
Att tro är inte att påstå. Lär dig svenska, tack! Helt olika uttryck.
True Heading AB / Värdet på Gigger Group AB / @investering. Kan du förklara?
2020-07-02 23:54 IP: XK1i581nB
Jag är ny till True Heading kan du förklara varför du tror på en 300% uppgång? och varför?
AroCell AB / tror på uppgång / @korvgunnar, uppvärdering
2020-07-02 23:52 IP: XK1i581nB
Patentansökan i europa har beviljats om ansökan till FDA går igenom kommer aktiens värde ligga långt över de 5kr som Red Eye basecase analys har gett. Självklart är det så att en rekommendation från Redeye inte betyder att en uppgång sker omedelbart och det kan behövas några fler bra nyheter från Arocell för att nå 5kr nivå. Men den snabba uppgången har gjort att fler köpare har fått upp ögonen för Arocell. Jag tror på en stadig uppgång, efter att aktien rusat senast igår så kommer vi att se rekyl, men intresset för bolaget har ökat och den dagliga omsättningen är stor.
Eniro / TA / @ generation x, Men har du kollat sälj sidan?
2020-07-02 12:44 IP: XK1i581nB
Jag tror att vi har nått botten, ligger stora köp på 39ish men få vill sälja. Om nya köpare hittar hit kommer vi att dra uppåt igen.
AroCell AB / tror på uppgång / tror på uppgång
2020-07-02 12:41 IP: XK1i581nB
Botten känns stabil, tror att vi når 3,5 på måndag senast
Mavshack AB / Bara en tidsfråga / Bara en tidsfråga
2020-07-02 11:01 IP: XK1i581nB
Känns som om större aktörer pressar ner kursen för att handla billigt. Bara en tidsfråga innan kursuppgång och vem som orkar vänta. För egendel tar jag gärna en uppgång till 0,2 i nuläget.

MAJ MÅNADS KONSUMTION FÖLJER DEN STIGANDE TRENDEN MED 546% ÖKNING MOT FÖREGÅENDE ÅR

Det är fortsatt hög efterfrågan på streamat innehåll och mavshack.com är inget undantag. Bolaget ser ett en ökning med 358% (jan-maj) mot föregående år. Under 2019 var konsumtionen lägre i maj än under såväl mars som april månad, vilket troligtvis beror på hur mycket livesport som fanns att tillgå. Oavsett detta så ser Mavshack en fortsatt ökning, månad för månad under 2020 vilket visar på att marknaden börjar hitta till och uppskattar utbudet på mavshack.com.
Italeaf / är det pump & Dump? / @ Morgan Stanly Korrigering?
2020-07-01 14:01 IP: XK1i581nB
Aktien har ju gått upp över 1000% de senaste veckorna. Låg på 0,1 för 1 vecka sedan, den ligger då fortfarande mycket högt....var sugen att gå in MEN mycket riskabelt. Finns inte ens en kvartalsrapport att se sedan 2019 där vi kan se var bolaget ligger till finansiellt. Märkligt med denna uppgång då många andra som VISAT vinst fortfarande ligger på 50% minus efter corona fallet
Italeaf / Finanser / Finanser
2020-06-24 00:07 IP: XK1i581nB
Var hittar ni uppgifter om företagets finanser? På deras hemsida är senaste rapporten från Juni 2019 vilket tycks märkligt. Ingen årsrapport för 2019 finns att finna. Hur kan den här ha exploderat?
Catena Media / UR / @JAM, UNIRÄTTER
2020-06-23 06:52 IP: XK1i581nB
sista handelsdag för unirätter är den 24:e det vill säga imorgon
Catena Media / När är deadline för att sälja unirätter? / När är deadline för att sälja unirätter?
2020-06-22 18:32 IP: XK1i581nB
Vet att jag läst tidigare men hittar inte...
Catena Media / Hej alla Catena Media vänner! / Hej alla Catena Media vänner!
2020-06-21 12:13 IP: XK1i581nB
Fantastiskt bra forum, med många kunniga här, tack så mycket. Jag vet att vi ej diskuterar andra aktier än Catena Media rent generellt, men hade en fråga OM någon här likväl som jag äger Three Gates aktier? fick precis uppdatering gällande kvittningsemission i aktien där nyemission ligger på 0,75kr. Men ser ingenting gällande kompensering för utspädning till oss tidigare aktie ägare. Undrar då om någon i detta forum är insatt i Three Gates då forumet för företaget känns dött och man talar egentligen bara olika dator spel, men ingenting gällande kursen isig. Tacksam för svar, MVH Maja

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -