Birdi

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Bra artikel Kambi Group 19-12-04 10:09
Börspodden idag Kambi Group 19-11-27 15:55
Paranoia? Kambi Group 19-11-27 12:20
Rätt eller fel ? Kambi Group 19-11-26 16:31
New Hamshire Kambi Group 19-11-26 13:42
SWOT analys ? Kambi Group 19-11-22 14:53
Besserwisser Kambi Group 19-11-22 13:01
Tack Kambi Group 19-11-22 10:52
Ägare Kambi Group 19-11-22 10:19
Risker ? Kambi Group 19-11-22 10:17
Kambis press negativ ? Kambi Group 19-11-19 13:31
Tvivlande Kambi Group 19-11-18 11:00
Statistik NJ Kambi Group 19-11-18 10:36
Länken Kambi Group 19-10-31 16:33
Penn/Draftking Kambi Group 19-10-31 16:06
1/2 »
2019-12-04 10:09 IP: /wV+a18UT
tycker jag. Tack för länken !
Kambi Group / New Hampshire / Börspodden idag
2019-11-27 15:55 IP: xyOISdLg2
Det vore suveränt om det blev så.
Börspodden pratar om Kambi i dagens avsnitt på ett mestadels positivt sätt. Börjar 24:25 in i podden.
2019-11-27 12:20 IP: xyOISdLg2
Igen, håller tummarna för att du har rätt. Igen, tror att det är hälsosamt att försöka analysera de hot eller inbillade hot som man tycker finnas.
I detta fall skulle jag kunna fantisera om att den som DK lierar sig med levererar en ganska hygglig sportsbok till en billigare slant eller % och då finns det en konkurrent.
Tittade igenom Intralots hemsida igår och det skrämde inte upp mig ytterligare, den kändes ganska rörig och ofokuserad.
Den som lever får se.
Kambi Group / New Hampshire / Rätt eller fel ?
2019-11-26 16:31 IP: xyOISdLg2
Det är inte så att jag försöker sprida rykten genom denna tråd utan försöker bara läsa och förstå vad som står. Borde inte Kambi ha press releasat nåt om NH om det vore såsom du säger. Har dock mycket gärna fel och ska dom fixa nåt utan Kambi redan till Super Bowl får dom sno sig.
2019-11-26 13:42 IP: xyOISdLg2
Så här skriver NH Lottery på sin hemsida:
We are working directly with DraftKings to implement a sports betting system that both engages players, while also ensuring all appropriate safeguards are in place. The New Hampshire Lottery and DraftKings expect to launch mobile sports betting this January.”
Jag kan inte förstå det på annat sätt än att Kambi inte är partnering med Draftkings i NH.
2019-11-22 14:53 IP: xyOISdLg2
För mig definierar jag konkurrenter som de som ensam eller tillsammans med partners kan ge slutkunden (spelaren) en bättre upplevelse än vad Kambi ihop med sina partners ger. Kunden går tillbaka till den som ger den bästa spelupplevelsen.
Som jag förstår så tycker du att vi är bäst på det just nu. Vad ser du för svagheter hos Kambi eller hot emot den utvecklingen av bolaget som vi hoppas på ?
2019-11-22 13:01 IP: /wV+a18UT
Tar inte illa upp, ställer man inte amatörfrågor är det svårt att ta sig upp ifrån det träsket. Hoppas du har rätt. Jag tror dock att en del av konkurrenterna på andra sidan har både bra kunskap och djupa fickor. Vad gäller "live-betting" finns det någon statistik hur mycket som är live ? Det är nog en ganska lång väg att utbilda kunderna speciellt som man är ute efter inte är proffs utan vanligt folk (amatörer) som överhuvudtaget inte är vana att "betta", Det är helt säkert en svår bit att få ihop rent tekniskt.Håller helt och hållet med om att kommunikationen vad gäller NH lämnar övrigt att önska.
2019-11-22 10:52 IP: /wV+a18UT
för rättelsen, ibland blir det fort och fel. Vad gäller NH får vi väl snart se, I övreigt skulle det vara intressant att se efter IRL hur sportsböckerna i praktiken funkar i USA. Input någon ?
Kambi Group / GSI / Ägare
2019-11-22 10:19 IP: /wV+a18UT
Tack för uppföljningen, ska bli väldigt intressant och se vilka som har köpt de 10%n. När behöver Fidelity flagga upp för ytterligare ägareandelar ?
Kambi Group / GSI / Risker ?
2019-11-22 10:17 IP: /wV+a18UT
Jag kan ju inte annat än att hålla med om att möjligheterna är väldigt stora. Sen kan jag väl tycka att jämföra Betsson med de amerikanska/internationella konkurrenterna inte är riktigt rätt. Draftkings och deras hot att lämna Kambi är ju uttjatat men jag fattar inte riktigt hur DK går vidare i NH med med utveckling av egen sportsbok måste det ju vara en risk för samarbetet mellan Draftkings och Kambi i övriga stater. Amerikanerna i allmänhet är ju vassa i att ta sig an marknader så man ska nog inte underskatta vad de olika konstellationer av bolag kan göra och i grund och botten är ju inte produkterna ut till kunderna dvs oddsen inte så olika.
Kambi Group / Kambis kurs 2019 / Kambis press negativ ?
2019-11-19 13:31 IP: xyOISdLg2
Av någon outgrundlig anledning har jag känslan att amerikansk gambling press är anti-Kambi. Har inte läst många Kambi-positiva artiklar av det jag har kommit över de senaste 6 månaderna. Mest är det att Fan-Duel kommer att dominera, osv.
Om det är någon på forumet som har första hands erfarenhet av att spela online "over there" på forumet så skulle det vara intressant att höra analys av de olika produkterna och läget.
2019-11-18 11:00 IP: /wV+a18UT
Du gör ett hästjobb, tack för all tid du lägger ner på Kambis case. En lite tvivlande ifrågasättande hållning är nog hälsosamt, men jag tycker dina sammanställning känns rimliga på kort/medellång sikt. Om det är något jag sätter ? för i USA är hur Kambi kommer att klara sig långsiktigt mot konkurrensen, vad händer tex med FoxBet/BetMGM, klarar Kambi att behålla Draftkings, hur kommer NFL/NBA/MLB/NHL att agera fortsättningsvis och var är Kambi i den mixen. Amerikaner är duktiga på att vinna marknad där det finns pengar att hämta och det är inte lätt att hålla sin plats i hierarchin därborta. Det finns ju andra marknader förstås men just nu känns den amerikanska som den mest utvecklingsbara.
Kambi Group / Statistik / Statistik NJ
2019-11-18 10:36 IP: /wV+a18UT
playnj.com/sports-betting/revenue.
2019-10-31 16:33 IP: xyOISdLg2
funkar inte, kan man komma åt källan på något annat sätt. Tack !
2019-10-31 16:06 IP: xyOISdLg2
jo, det är väl så , men just nu så är det USA och där dominerar Fanduel o Draftkings just nu så väldigt bra att ha den draghjälpen och tror inte att aktiekursen skulle må bra om Draftkings försvann ut åt sidan. America first , som nån säger.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -