På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Rban

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Patent? Guard Therapeutics 20-12-11 12:05
Presentation.. Guard Therapeutics 20-12-11 02:07
Nergången fortsätter Guard Therapeutics 20-12-03 17:00
Översåld av en anledning SAS 20-11-07 13:03
Översåld av en anledning SAS 20-11-07 13:03
Tyvärr är det spikrakt ner SAS 20-11-06 18:18
inte troligt SAS 20-10-30 22:01
Pompeji/ billigt med 0,68 kr... Oscar Properties Holding AB 20-10-14 22:56
Konkurrenter forts. Guard Therapeutics 20-10-13 11:53
Konkurrenterna då? Guard Therapeutics 20-10-13 09:19
Mycket bra info. Guard Therapeutics 20-10-11 14:13
Statistik fråga Guard Therapeutics 20-10-10 12:00
Starkt motstånd Guard Therapeutics 20-10-09 00:19
Ja Guard Therapeutics 20-10-08 08:06
Billigt Guard Therapeutics 20-10-07 13:52
1/19 »
2020-12-11 12:05 IP: F8Hi2ERjE
Vad skiljer patent i USA förra året mot patent nu?
Är det någon betydelsefull skillnad?
2020-12-11 02:07 IP: F8Hi2ERjE
Presentation ok. Tyvärr inget nytt egentligen utom ytterligare fördröjning av fas I b, man måste tydligen svara på en massa frågor som ställs av läkemedelsverket i Tyskland.

Inte som vi trodde att det skulle vara lätt att få godkänt att starta fas Ib utifrån dom tre studierna man redan gjort, verkar dessutom som om man inte analyserat klart dessa studier ännu!! När det är klart skulle man kommunicera resultaten...

Så först efter nyår kan man kanske få ok att starta fas I b. Undras vad som måste klargöras innan det blir startbesked?

Tydligen är iaf något oklart med ansökan som gör att man inte fått startbesked ännu...

Glömde kolla på live sändning, gjorde det sent då jag kom ihåg det först mitt i natten, därav det sena skrivandet.

Hade hoppats på bättre besked och var därför beredd på återköp i aktien, men nu avvaktar jag en tid till. Men det är ju jag det, andra kanske vill chansa och köpa innan besked lämnas av det Tyska läkemedels verket. I värsta fall blir det backning på något område eller så lyckas man få startbesked....men som sagt först efter nyår verkar det som nu.

Som O skrev så kan ju tyvärr sedan fas I b visa på sämre resultat än vad vi hoppas på.
Det troligaste är ändå att vi efter fas Ib får ett väldigt bra besked tror jag.

Spännande aktie är det, svårt att veta om den skall fortsätta sjunka som Teknisk analys visar, eller börja krypa uppåt igen på förhoppningar?
Redigerades 2020-12-11
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Guard Therapeutics Intl. 1,63 8,67% 1,24 31,45%
Guard Therapeutics / Huva! / Nergången fortsätter
2020-12-03 17:00 IP: F8Hi2ERjE
Det vet Orillo, kursen skall ner, gör bara motsatt till vad O gör. Bolaget var inte värt mer än en 80 öres kola typ enligt vår ständigt förvirrande O...som nu desperat försöker trada till sig en vinst på GTI.

Lita inte ett skit på O är mitt tips.

Tekniskt fortsätter tyvärr nedgången.

Och det är väldigt Suspekt att det inte är godkänt redan, trots corona?? Något verkar vara fel, Arnhult i valberedningen signalerar brist på tålamod, förändring på g??

PS äger inga aktier i bolaget, men följer utvecklingen noga som tidigare ägare i bolaget. Och har ingen Köporder liggandes för närvarande heller. DS
Guard Therapeutics Intl. 1,63 8,67% 1,21 34,71%
SAS / Lufthansa / Översåld av en anledning
2020-11-07 13:03 IP: F8Hi2ERjE
Råttorna brukar lämna ett sjunkande skepp för att överleva, aktieägare i SAS borde följa efter råttorna!

Även om det nu är ett störtdykande plan som precis fyllt på bränsletankarna, men istället nu fått motorhaveri på båda motorerna istället för ett skepp.

Finns det någon chans att plana ut planet någon nivå ovanför marken, på den snabba färden ner, eller slutar det med krasch??
Redigerades 2020-11-07
SAS 1,727 -0,69% 0,8 115,88%
SAS / Lufthansa / Översåld av en anledning
2020-11-07 13:03 IP: F8Hi2ERjE
Råttorna brukar lämna ett sjunkande skepp för att överleva, aktieägare i SAS borde följa efter råttorna!
Redigerades 2020-11-07
SAS / Intressant läsning / Tyvärr är det spikrakt ner
2020-11-06 18:18 IP: F8Hi2ERjE
Tyvärr spikrakt ner mot nya bottennivåer.
Inte en chans att kursen håller emot det enorma sälj trycket nu. Ner mot 40 öre som andra spår är en trolig utveckling, finns dessutom inget stöd som hejdar nedgången enligt teknisk analys nu, så även lägre nivåer är att vänta. Inga intäkter, stängda gränser, inga resenärerer, bara kostnader i en alltför stor kostnads kostym, kostnaderna måste kapas, men inget åtgärdspaket från företagsledningen ännu.
Det ser oerhört mörkt ut för SAS nu, lufthansa måste ha mer stödpengar snart enligt ny info. Blankarna vädrar mycket blod nu, så dödsstöten sätts snart in av dom.

Jag skulle vilja säga att nu är det Starkt sälj
som gäller. Gå ur aktien och minimera Era förluster snarast är min rekommendation nu.
Och köp något som går upp istället, i princip allt utom SAS......
SAS / Snart värdelösa? / inte troligt
2020-10-30 22:01 IP: F8Hi2ERjE
Inte troligt att aktien blir Värdelös, det blir aktien först vid konkurs.

Just nu är det blankarna som styr och säljer ut sina aktier för att pressa ner kursen i både stamaktier och bta (sista dagen var idag?! för bta, from 3-5 Nov blir dom nya stamaktier)

Varken Svenska staten eller Danska staten kommer att låta det bli konkurs. Då får det bli omstrukturering och nya statliga pengar och Wallenbergs stiftelsen som räddar sina investeringar igen...

Vi får se vad det blir för sparpaket som görs nu av företags ledningen. Mycket hänger på att stöpa om bolaget rätt och göra det snabbt nu. I så fall är allt under 2 kr billigt.

Om inte ett lyckat sparpaket läggs snart, så blir det istället nya lågnivåer vi får se....
Redigerades 2020-10-30
Oscar Properties Holding AB / 1kr borde vi nå snart :) / Pompeji/ billigt med 0,68 kr...
2020-10-14 22:56 IP: F8Hi2ERjE
Man får inte bara aktier för 0,19 kr....

Du måste åtminstone köpa 1 st först för ca 0,68 kr just nu + courtage!

För att sedan betala till företaget 9*0,19 kr=1,71 kr för att utnyttja dina teckningsrätter. Om man inte redan har köpt tidigare.

Säg att du köper 1000 st a" 0,68 kr + courtage (?) 69 kr = 689+69=758 kr

Utnyttjar du sedan FE så blir det 9000*0,19=1710 kr till bolaget. Du har då efter FE totalt 10.000 aktier köpta för 2.468 kr. Dvs GV blir 0,2468 kr/ aktie.

Billigt eller inte? Tja, någon kan väl räkna ut vad eget kapital och även substansvärdet efter FE blir. Där omkring borde företaget värderas förutsatt att OE"s "paketlösning" realiseras. Värdering kring substansvärdet +/- 10 % är väl ok kan jag tycka.

Då är nog 0,68 kr för köp just nu ganska ok, tom billigt skulle jag våga påstå...
Oscar Properties Holding 0,222 -1,77% 0,68 -67,43%
Guard Therapeutics / Senaste redeye / Konkurrenter forts.
2020-10-13 11:53 IP: F8Hi2ERjE
Nu är det bra kommentar av både Orillo och andra.

Klart att tre st konkurrenter som ligger före i utvecklingen är stora hot mot Guard. Notera också att Astellas är en av konkurrenterna...

Samtidigt har man flera patent som skydd och även fler multipla verkingsmekanismer med kandidaten vilket är en fördel.

Sammantaget kan andra komma före, men förhoppningsvis är Rosgard bättre (vilket vi inte vet ännu, inte ens om den ger någon effekt alls - vi tror/hoppas på detta iaf)

Så ÄVEN med konkurrenter som hinner före kan Rosgard kapa åt sig marknadsandelar, om jag kommer ihåg rätt baserar sig Redeye"s beräkningar på att man ändå får en typ 33% marknadsandel totalt, vilket också är högst osäkert i nuläget...

Som synes är allt inte bara en väg rakt fram utan hinder och fallgropar för Guard.

Risktagandet är alltså högt i en placering i Guard, med möjlighet för både krach resp succe", med en kurs allt ifrån 0,90 kr till 4,5 kr enl Redeye.

Man skall bara vara medveten om vilket risktagandet man gör, och ja man kan bli rikt belönad i chansningen, men också få se sina insatser gå upp i rök.

Nu var det paus från aktier, glömde bara stänga av Redeye"s info.

Återigen lycka till med Era placeringar.
Redigerades 2020-10-13
Guard Therapeutics / Senaste redeye / Konkurrenterna då?
2020-10-13 09:19 IP: F8Hi2ERjE
Måste bara lägga in en brasklapp....

"Strong Competitors in Later Stages
In Redeye"s view, three competitors present a real threat to the potential market share of
ROSgard.

ASP1517, developed by Astellas,

QPI-1002, developed by Quark Pharmaceuticals

and ANG-3777, developed by Angion.

These are all in late-stage development; we give a short update on their development stages in the update."

Får info fortfarande, har inte stängt av helt ännu.
Redigerades 2020-10-13
2020-10-11 14:13 IP: F8Hi2ERjE
Äntligen lite mer seriösa inlägg. Tack för infon peobl, McMurphy och CashQueen

Trodde det var svårt att nå marknaden, och alltså även efter ok fas Ib kan det bli svårt rent generellt..

Men som sagt kandidaten baserar sig på ett kroppseget protein, så det innebär bra mycket större chans att gå vidare utan allvarliga biverkningar i senare faser.

Sedan skall ju ev biverkningar vägas av mot nyttan av läkemedlet, och eftersom det räddar liv, så tolereras högre grad av biverkningar.

Sammantaget blir det MYCKET större chans än de generella 9,7 %, hur mycket mer kan vi bara gissa oss till....

Väldigt bra info som visar och belyser osäkerheten i utvecklingen mot marknaden rent generellt.

Sedan har jag informerat om min utförsäljning, så alla vet om detta. Men jag tradar inte med små poster som vissa tror pga mitt skriveri.

Utan jag försöker få in mer än bara "jag tror si eller så" i diskussionen.

I just Guard blev jag lite osäker på fortsättningen, och bestämde mig för att minska på risknivån rent generellt, då jag hade för många och för mycket riskfyllda aktier i portföljen.

Därför sålde jag ut alla aktier inkl Guard och bytte till fonder istället. Bl.a en tråkig investmentbolagsfond.

Vilken scenförändring! Känns konstigt att inte behöva bevaka enskilda aktier längre...

Tar därför nu en paus från Guard och andra aktier ett tag.

Lycka till med Era investeringar i fortsättningen.
Redigerades 2020-10-11
2020-10-10 12:00 IP: F8Hi2ERjE
1. Hur många % är det som lyckas ta sig vidare från pre-kliniker till fas I.

2. Hur många % från fas I till fas II

3. Hur många % från fas II till fas III

4 Hur många kommer från fas III till marknaden och börjar sälja läkemedlet, och hur lång tid har det tagit från början av fas I till start av försäljningen.

5. Och hur stor del av försäljningen kommer in till ursprungliga bolaget som intäkt.

Någon som känner till detta, och kan ge tillförlitlig info.
2020-10-09 00:19 IP: F8Hi2ERjE
finns nu på 1,50 kr som troligen stoppar all vidare uppgång. Ingen kursrusning ännu iaf tror jag, ser ut som vi istället får ny nedgång mot stödet 1,38 kr. Vid brott genom den nivån är nästa stöd i nedgången vid 1,15 kr.

Så O kanske fångar den på nivån 1,20 kr.

Skulle motståndet upp på 1,50 kr däremot brytas, så finns iaf chansen till uppgång mot nästa motståndsnivå på 1,66 kr!
Och bryts även den då rusar vi upp mot 2,30 kr!

Allt enl min Kristallkula...
Ner mot 1,15 eller upp mot 1,66?

Vad händer härnäst tro? Mycket beror på hur tyst det är den närmaste månaden och hur lång tid det tar till att man får godkänt av de restriktiva och formella Tyska myndigheterna?! Har ju fullt upp med spridningen av Corona nu, och prioriterar därför nedstängning av allt och alla....

2020-10-08 08:06 IP: F8Hi2ERjE
spelar naturligtvis stor roll. Men då bolaget är i stort behov av pengar för fas II, eftersom man INTE vill ha samarbetspartner redan (!) då, så måste man förlita sig på befintliga investerare för detta. Enligt mitt scenario blir det minst en emission till för fas II, om positiva resultat i fas I b. Men befintliga finansiärer har tillräckligt med pengar så de klarar detta utan oss små aktieägare.

Så det behöver inte vara någon bransch kunnig investerare i dagsläget. Guard klarar sig med dom befintliga. Stålberg ligger lite lågt än så länge, kan nog tänkas vilja gå upp i ägarandel snart. Inväntar nog resultatet av fas Ib i likhet med mig.

Och som sagt Tobias har investerat en liten del av sin månadslön i Guard. Inga stora poster ännu med den inkomst han har. Ändå trevligt att notera att han ändå riskerar en del av de pengar han fått av oss i Guard.
Glöm inte varifrån hans pengar i lön kommer, jo från oss. Nästan lite sjukt om man tänker efter.... dom pengar vi riskerar i Guard via emission dom riskeras en gång till av VDn.

Och Tobias vet nu med stor sannolikhet att kandidaten kommer att fungera. Därför vill han köra UTAN samarbetspartner i fas II. Det Blir ju större värdeökning på satsade pengar utan samarbetspartner....

Redigerades 2020-10-08
2020-10-07 13:52 IP: BLgHTEViK
för de stora att köpa om man håller inne med bra info.

Men såg att Rutger A garanterar emission i Klövern, 3.000.000.000 kr.!! själv.

Så han bryr sig nog inte om Guard som investering iaf, konstigt bara att han placerade en medarbetare i Guards styrelsen? Eller var det för att ge någon extra betalt från oss aktieägare tro?

Och omsättning nu är ju pinsamt låg. Finns varken köpare eller säljare nu. Det är tradarna inkl. Orillo mot roboten som kämpar om ören nu....

Hur sjutton kunna sälja en post om 200.000 aktier, eller köpa dito? Man får väl gå genom mäklar förmedling till dagens slutkurs isf...
Redigerades 2020-10-07

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -