På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Vargtassa

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Lugna ned dig Chordate Medical H. 21-06-16 18:10
Till skillnad Chordate Medical H. 21-06-16 17:28
Långa tio minuter detta Chordate Medical H. 21-06-16 16:02
Ett kungarike Chordate Medical H. 21-06-16 08:40
Haha Chordate Medical H. 21-06-15 16:20
Ja jag skrev Chordate Medical H. 21-06-15 16:09
Ja förlåt, räknade i all hast 100% Chordate Medical H. 21-06-15 16:05
Ja att håset fick ett tak Chordate Medical H. 21-06-15 15:50
Haha ni får ett nuvärde på 4,10 och då dumpar ni ned kursen Chordate Medical H. 21-06-15 14:47
Det kommer :) Avtalen strömmar in nu så bara en tidsfråga då uppvärderingen kommer Alteco Medical AB 21-06-15 10:06
Då är du helt enkelt inte läskunnig Chordate Medical H. 21-06-11 10:15
Har svarat på sådana där inlägg ett gäng gånger nu Chordate Medical H. 21-06-11 09:59
För det första Chordate Medical H. 21-06-11 09:56
Mmmm Chordate Medical H. 21-06-11 09:36
Safello Group 21-06-10 19:45
1/101 »
idag 18:10
sådan där aggressivitet är aldrig bra, vare sig för dig eller för andra.

2,40? Okej. Hur ska ni ha det, har jag sålt på 2,40 eller har jag sålt på 4:- eller har jag sålt på 5:-? Olika bud från forumets experter. Vad nu min handel har med någonting att göra över huvud taget? Vi snackar ju inte någon annans handel eller investeringar? Märkligt.

Du har nog missuppfattat mig, avsiktligt eller ej låter jag vara osagt. Jag har sedan igår påpekat att ANDRA, inte jag nu då, andra uppenbarligen tyckte den senaste analysens bas och bullvärde var för lågt. Därav utförsäljningen sedan den kom igår, kurs rakt ned.

Okej, fler analyser :) Härligt, ja får vi se ifall man blir mer nöjd med den och deras "riktkurser" då. De bör ta i som satan så får vi se.

50:- som nämndes tidigare (utan att någon protesterade) skulle innebära ett bv på över 5 miljarder. För att nå 5 miljarder måste onekligen omkostnader också tillkomma, så ett bv på över 5 miljarder skulle kräva ofantligt mycket. Vi har 125 lök nu i order, kanske ska bromsa in liiite, eller?

Lycka till själv

mvh

Clownen...
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Chordate Medical Holding 3,28 -8,12% 3,28 0%
idag 17:28
från många andra så ger jag varken köp eller säljråd, det är liksom inte mitt jobb. Allt jag kan göra är önska lycka till och se till att vara aktsam för överdrivet hås.
Chordate Medical H. / Långa tio minuter detta / Långa tio minuter detta
idag 16:02
eller så är det nå knas med spåkulorna?

ELLER så sitter man och gissar, spekulerar, precis som jag kan göra ibland. Dock brukar jag inte prata exakta tidsförlopp och kurstangeringar, men får ändå veta hur dum, elak och korkad jag är.

Man fick sin kära analys som man nött å stött i så länge och besvikelsen blev ett faktum, såg jag efter knappt två minuter av handel igår då den släpptes. Base på 4,10 dög inte, bull på 5,70:- dög inte.
Istället stampar kursen nu på 3,30:ish. "Långliggarna" visar ännu en gång på sitt tålamod.

Några sitter kvar och pratar om Saudi...och Kina, dessa härliga länder. Ja vi får väl se om det kommer något därifrån, hittills är det bara kompisarna från Italien som beställt en skvätt. Ungefär som att få 10 poäng av Norge i Schlagern...;)
idag 08:40
för era spåkulor, en sådan skulle man ha. Slipper man uppenbarligen vara så blygsam med sina kurs-"prognoser". Avis på er.
igår 16:20
"antal år"....vilket detektivarbete, kan ju innebära vad fan som helst. Hade dock blitt mer rätt ifall du skrivit ett par år, max. Så det var ju lite fel dårå då.

Min agenda är att tjäna pengar på börsen, jag spekulerar precis som alla andra. Finns så klart de som gifter sig med aktier, sån är inte jag.

Haha anmäla mig? gör det ni. Skulle vara komiskt att få se era underlag? Är en av få som försöker spegla verkligheten.
igår 16:09
orderS inte order. Mycket väl medveten om ordern från Italien, den har vi ju debatterat flitigt så sluta tramsa. 125 lök från kompisarna i Italien, behövs mer än så för att hålla upp ett värde på fler hundra millar.
Chordate Medical H. / Ja förlåt, räknade i all hast 100% / Ja förlåt, räknade i all hast 100%
igår 16:05
så det blev fel så klart, sorry.

Men håset fick ett tak i alla fall, så det är bra. För att nå bull behövs lite mer kött, får väl se ifall orders börjar trilla in då nu då CE märkning kom ett år tidigare än beräknat.

Syns på kursen att "eliten" här inne hade räknat med högre base än 4,10. Förmodligen raketfärdssiffror på 10 spänn eller nåt.
Redigerades igår 16:06
Chordate Medical H. / sååja! 4.10kr bas.Gött! / Ja att håset fick ett tak
igår 15:50
betyder det väl bland annat, alltid något.

Men man försöker ju ändå här...eller så är man katastrofal på enkel matematik?

50% uppsida härifrån till bull case? Okej...3,80 + 3,80 är mig veterligen 7,40:-, eller?

och Bull är enligt analysen som kom idag 5,70:-. Jävla skillnad på 7,40:- och 5,70:-....

Roliga är att ingen gnäller på sådant här, uppenbara överdrifter och hitte-på, men så länge det är hås så går det bra.
Chordate Medical H. / Haha ni får ett nuvärde på 4,10 och då dumpar ni ned kursen / Haha ni får ett nuvärde på 4,10 och då dumpar ni ned kursen
igår 14:47
säger väl allt om vilka som sitter och äger den här aktien?

Vad hade ni väntat er, 10:-? eller 20:-? och annat trams som folk spyr ut här inne på forumet? Mmm, jamen good luck med en sådan analys.

Nu fick ni ett riktigt högt basvärde, där kursen ska ligga nu, var glada för det.

4,10:- och den dumpas till 3,70:ish

Instabil? nähä
Alteco Medical AB / Det kommer :) Avtalen strömmar in nu så bara en tidsfråga då uppvärderingen kommer / Det kommer :) Avtalen strömmar in nu så bara en tidsfråga då uppvärderingen kommer
igår 10:06
ser det som ett kanontillfälle att handla ännu så länge jag idag efter det PM:et :)
Chordate Medical H. / Vargtassa / Då är du helt enkelt inte läskunnig
2021-06-11 10:15
gör om gör rätt och sluta hitta på. Sedan de lyckades få CE märkning på migrändelen, dessutom ett år innan planerat, har jag varit positiv.

Förresten, var någonstans i mina inlägg de senaste dagarna har jag egentligen kritiserat bolaget? Jag gjorde ett inlägg där jag förklarade varför kursen gick ned; folk tar hem vinst och jag försvarade dessa vinsthemtagningar iom att kursen rusat flera hundra procent. Knappast korkade människor som väljer ta hem vinst efter en sådan uppgång, som vissa skribenter här ville få det till.

Det var detta det handlade om från början, resten är som man säger historia. Läs gärna den igen och så återkommer du.
Redigerades 2021-06-11
Chordate Medical H. / Vargtassa / Har svarat på sådana där inlägg ett gäng gånger nu
2021-06-11 09:59
och om du läst mina inlägg så nämner jag också att jag tror det kommer gå bra för Chordate, det har lossnat lite för dem. Såg mycket mörkare ut tidigare. Det är ett intressant bolag. Men allt tar tid och allt kostar pengar. Kursen har rusat mycket snabbt och nu då vi har facit i hand så gick det lite för fort, eller? Sedan spekulerar jag i både upp och nedgångar. Det är mitt svar. Därför kollar jag in här då och då.

Chordate Medical H. / Mmmm / För det första
2021-06-11 09:56
vet jag inte vad du får fyra spänn ifrån. Du ifrågasatte varför kursen rasade hela dagen typ, menade på att folk var korkade som sålde. Det hade pågått sedan 6:-, ska du ta något medelvärde av det som såldes så är ju 5:- närmare sanningen.

"Så kallade tips"? Den enda som kallar det jag skrev för något jävla tips, det är du. Att du lider av vanföreställningar får stå för dig ,men snälla, sitt inte och hitta på. Däremot har aktien fallit snart 50% sedan dina egna jävla "tips", vad har du att säga till de som lyssnade på dig i så fall? "Sitt lugnt i båten"? haha, tragiskt är vad det är.

De som sålde på fyra spänn, fem spänn, sex spänn, visste EXAKT vad de sålde. De sålde och kammande hem vinst innan korthuset skulle rasa. Det har rasat några dagar nu, men fortfarande verkar inte det gå in?

Jävla nötande i min historik, ungefär som jag försöker dölja något eller skulle skämmas för den. Allas historik finns att se och läsa, ta en titt på din egen och tänk ett varv till. Usch.

Sitt du där och fyll på i "rean". Obegripligt att du och dina likar har pengar kvar som fyllt på så förbannat varenda dag denna vecka. Å oroliga är ni ju inte heller....nä, säkra i era investeringar.

Lycka till.
2021-06-11 09:36
de som sålde i förrgår med några hundra procent i vinst var dumma i huvudet och skulle ha skit. De som sitter kvar ett gäng kronor ned är hjältarna och de begåvade. Applåder till er.

Har blitt väldigt tyst kring vissa instabila och aggressiva signaturer, märkligt. Månne de sålt trots allt de predikade om?

Tsss...
2021-06-10 19:45
pyromanen sa "Det tar sig". Alltså "Det tar sig, sa pyromanen och släckte med fotogen".

Alternativt mordbrännaren.

Upp idag, kryptiskt värre.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -