På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Cris

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Tjorven136, Det framgår i flera PM samt på sec.gov Allarity Therapeutics 21-10-02 09:17
aimboy - faktafel Allarity Therapeutics 21-09-18 09:46
aimboy Allarity Therapeutics 21-09-17 22:36
Steve och optioner Allarity Therapeutics 21-09-15 11:58
King Allarity Therapeutics 21-09-14 17:40
stämmer 15e är sista dagen för TO2 Allarity Therapeutics 21-09-14 12:39
2 veckor (mer eller mindre) Allarity Therapeutics 21-09-14 10:11
Spiewak, kanske någon form av svar Allarity Therapeutics 21-09-12 12:54
Står längre ner Allarity Therapeutics 21-09-11 14:57
Den kan jag inte utantill Allarity Therapeutics 21-09-10 18:48
TO2 Allarity Therapeutics 21-09-10 18:08
H@ggeman Allarity Therapeutics 21-09-02 00:21
Åandrasidan Allarity Therapeutics 21-09-02 00:16
Vince TO3 Allarity Therapeutics 21-09-01 16:43
Det gör hen inte Eken Oasmia Pharmaceutical 21-08-31 13:00
« 2/5 »
Allarity Therapeutics / Extraordinary General Meeting / Tjorven136, Det framgår i flera PM samt på sec.gov
2021-10-02 09:17
Läs all dokumentation på sec.gov exempelvis S4:
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/0001860657/000121390021044035/fs42021_allaritytherapeutics.htm.

"Dear Shareholder:

On May 20, 2021, Allarity Therapeutics, Inc. (“Allarity Delaware”), a Delaware corporation and a direct and wholly owned subsidiary of Allarity Therapeutics A/S. (“Allarity A/S”), on behalf of itself and Allarity Acquisition Subsidiary, Inc. (“Acquisition Sub”), a wholly owned subsidiary of Allarity Delaware, entered into a Plan of Reorganization and Asset Purchase Agreement (as it may be amended from time to time, the “Reorganization Agreement”) with Allarity A/S. If the Reorganization Agreement and the transactions contemplated thereby are approved by Allarity A/S’s shareholders, Allarity Delaware will capitalize the Acquisition Sub with shares of Allarity Delaware common stock (the “Delaware Common Stock) in exchange for the common stock of the Acquisition Sub and Acquisition Sub will acquire substantially all of the assets and assume substantially all of the liabilities of Allarity A/S in exchange for the Delaware Common Stock issued pursuant to this information statement/prospectus and Allarity A/S will distribute the Delaware Common Stock received as the purchase price for Allarity A/S’s assets and assumption of liabilities to the holders of Allarity A/S ordinary shares (as defined below) first by a share exchange “buy-back” program where Allarity A/S ordinary shares will be exchanged for Delaware Common Stock on the basis of the exchange ratio described below and then pro rata as an extraordinary dividend and/or liquidating distribution to shareholders who have not exchanged their Allarity A/S ordinary shares for Delaware Common Stock. After the distribution of the Delaware Common Stock issued pursuant to this information statement/prospectus, Allarity A/S will dissolve and liquidate in accordance with Part 14 of Danish Companies Act (the “DCA”). "
Allarity Therapeutics / $10 / aimboy - faktafel
2021-09-18 09:46
Jag bemöter ditt inlägg en sista gång.
Jag har läst och till och med förstått all dokumentation gällande flytten av bolaget, det står ingenstans i ”upphandlingsdokumentationen” att "Steve är en riktig gris", detta är faktafel 1: han är en människa.

Bolaget hamnade på OBS-listan på grund av följande:
”2019-03-21: STOCKHOLM (Direkt) Oncology Venture observationslistas på grund av större
osäkerhet om bolagets finansiella situation. Det framgår av ett marknadsmeddelande från First North sedan bolaget publicerat sin årsredovisning på onsdagen.”

Det kallar jag faktafel 2: det var den ekonomiska situationen och inte Steve som var orsaken.

Faktafel 3: du påstår att tranch-finansiering inte är tillåtet i Sverige, det är i högsta grad tillåtet och förekommer vanligtvis inom byggindustrin likväl som på börsen för att finansiera utvecklingsbolag.

Tranch = Tranchera/skiva/dela-upp.

Fördelen med denna typ av finansiering är att bolaget inte behöver betala ränta för mer än den del av ett större lån som man förtillfället behöver.

Fördelen för en aktieägare är att långivaren alltid ser till att låntagaren har möjlighet att fullfölja avtalet vilket förhindrar företaget att bli bankrutt.

Sedan finns det ju såklart nackdelar såsom utspädning av aktier beroende på hur avtalen ser ut, men detta borde man ju lämpligen vara insatt i om man har investerat i ett papper där detta låneupplägg finns.

Stycke 3 är svårare att bemöta med fakta då det är rena konspirationsteorier från din sida, här låter jag dig fortsätta att tro på att I3 och IEGG har ett samarbete även om jag personligen har svårt att tro att så är fallet. Jag tror att IEGG hade en egen agenda för att TO3 skulle tvångsinlösas, jag skrev redan då under pågående handel att ”IEGG kommer peta upp kursen till drygt 2sek”.

Tack för mig, återkommer om dina inlägg blir mer faktabaserade, ha en fin helg
2021-09-17 22:36
Jag har svårt att begripa vad du vill få ut med ditt inlägg, men I3 betalar ett fast pris för sina warrents (aktier) ju högre kursen är desto mer pengar tjänar dem så jag är inte med på ditt sätt att tänka.
Dessutom får de aldrig äga mer än 4,99% av bolaget vilket gör att de inte kan handla hur mycket som helst på öppna marknaden. Vad det gäller TO3 så var det väl självskrivet att dessa skulle lösas in, det var ju en förutsättning för att I3 överhuvudtaget skall finansiera övergången till US med 20musd.
Ju fler TO3 som lösts in desto fler aktier hade I3 tilldelats och utspädningen hade blivit större, så för oss aktieägare som höll oss på stam-sidan var ju detta beslut fantastiskt och utmärkt skött av AT.
Men du har rätt i att den större investeraren alltid får en fördel mot småspararen, men det är nog det enda i det där inlägget som har någon slags verklighetsförankring.
2021-09-15 11:58
Steve har ett aggregerat antal om 5824438st aktier som efter övergång till US blir 151728st
I den summan återfinns optioner om 1761938st som kan lösas in fram till den 15/9 2029 till priset av 2,20sek och lika många (1761938) som är låsta och kan växlas in beroende på anställningstid.
Att lösa dem nu är inte så fiffigt på det personliga planet, men det skulle ge en hint om hur starkt han tror på det företaget står för.

Enligt hemsidan har han enbart optioner och äger idag inga aktier, vet förvisso inte hur uppdaterad den informationen är.

(Information om antal är hämtad från S-1 dokumentationen)
2021-09-14 17:40
Om dina beräkningar avser aktiemängden på sidan 2 i S-1 dokumentet så är dessa den samlade mängden aktier I3 max kan få ut via "PIPE" avtalet och har inget med befinliga stamaktier i bolaget att göra, den beräkningen får vi återkomma till när vi vet hur TO3 slutade.

Sedan finns det idag drygt 390milj aktier registrerade och inte 643milj, denna summa innehåller warrents och optioner exempelvis TO2 vilka aldrig kommer att utväxlas skulle jag gissa.
Allarity Therapeutics / Forum och Discorden / stämmer 15e är sista dagen för TO2
2021-09-14 12:39
TO2 periods are:

April 1, 2020 – April 15, 2020
September 1, 2020 – September 15, 2020
February 1, 2021 – February 15, 2021
May 1, 2021 – May 15, 2021
September 1, 2021 – September 15, 2021
Allarity Therapeutics / S-1 / 2 veckor (mer eller mindre)
2021-09-14 10:11
SEC skall besvara (kommentera) en S-1 anmälan inom 30dagar, sedan beror det ju på hur mycket företaget måste förklara/ändra, detta pågår tills dess att SEC är nöjd med anmälan,

The review of the S-1 Registration continues until the SEC staff is satisfied with the disclosure provided by the issuer. Once that happens the SEC will declare the S-1 effective. The S-1 must be declared effective before the issuer or any selling shareholder can sell securities registered in the securities offering
Allarity Therapeutics / Allarity to2 / Spiewak, kanske någon form av svar
2021-09-12 12:54
Det korta svaret är: Ja, det går samt Nej, bolaget får inte egenmäktigt besluta om en sådan flytt då det i detta fall är en ändring av bolagsordningen.

Du kanske hittar svar på dina funderingar här (har inte själv detaljstuderat lagen)

https://www.govinfo.gov/content/pkg/CFR-2014-title26-vol5/pdf/CFR-2014-title26-vol5-sec1-424-1.pdf

I all SEC (S-4) dokumentation (som jag läst) framgår det att alla TO skall vara förverkade innan flytten till USA sker.

”holders of TO2, Financial Consultant, and TO3 warrants will be provided the opportunity to exercise their warrants prior to the effective date of the Recapitalization Share Exchange”

Samt att man även inser att TO2 inte är av intresse:

“However, we do not anticipate that the TO2 or Financial Consultant warrants will be exercised due to a combination of factors, including their expiration dates and the fact that their exercise prices of SEK 6.00 and SEK 3.30 are higher than the anticipated market price prior to the effective date of the Recapitalization Share Exchange.”
Allarity Therapeutics / Förstår / Står längre ner
2021-09-11 14:57
senast 15/9 till 6sek
Allarity Therapeutics / Allarity to2 / Den kan jag inte utantill
2021-09-10 18:48
Tyvärr kan jag inte svaret på detta utantill, men jag skall se vad jag kan hitta.
Tekniskt tror jag det är problem att ta med svenska optioner till USA där reglerna är annorlunda för hur dessa instrument skall hanteras, men utan att veta exakt törs jag inte svara, återkommer om jag hittar fakta i ämnet.
2021-09-10 18:08
De som köpte en stadig post TO2 idag har förmodligen inte läst följande, eller så hoppas de på mirakel:

"The final exercise period for holders of TO2 warrants, with an exercise price of SEK6.00, will be between September 1 and September 15, 2021, at which time the TO2 warrants expire. Consequently, for a TO2 warrant holder to participate in the Recapitalization Share Exchange’s share buy-back program, or to receive shares of Allarity Delaware Common Stock as an extraordinary or liquidating dividend (subject to applicable withholding requirements), the warrant holder must exercise their TO2 warrants."
2021-09-02 00:21
Har du köpt TO3 lär du agera, sälja eller lösa in före 13/9. Har du köpt stamaktier kan du luta dig tillbaka och bara åka med. Återköpsprogrammet och flytten till US sköter sig självt.
2021-09-02 00:16
Läs PM, TO3 håller på att tångsinlösas.
2021-09-01 16:43
Följande gäller:

It is important to note that, in correspondence with the warrant terms, the TO 3 Warrants which are not exercised at the latest September 13, 2021, or sold at the latest September 9, 2021, will become null and void without compensation or payment of any kind to the warrant holders. For the warrants not to lose their value, the holder must actively subscribe for new shares by exercise of the warrants or sell the warrants.
Oasmia Pharmaceutical / Går hål i påsen / Det gör hen inte Eken
2021-08-31 13:00
Kolla Blankningsregistret på Finansinspektionen https://www.fi.se › vara-register › blankningsregistret
Oasmia är inte ens med på top 50-listan då enbart 0,5% och högre redovisas.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -