På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Wizook

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Avanza stor säljare. Cereno Scientific 20-11-26 16:25
USA har stor inflytande Stenocare 20-11-09 09:40
Cannabis rusar. Stenocare 20-11-09 09:18
Börs värdet ObsteCare 20-08-24 10:32
2.5 år på börsen ObsteCare 20-08-21 11:44
Avtal finns. Men försäljning icke. ObsteCare 20-08-21 09:08
Exakt ObsteCare 20-08-19 13:45
Tråkiga nyheter ObsteCare 20-08-19 09:05
Flest nya ägare senaste månaden ObsteCare 20-06-01 09:45
Forthemoney Redwood Pharma 20-05-22 14:10
Jaså Redwood Pharma 20-05-22 09:31
Vi är trogna ägare ObsteCare 20-05-20 13:58
Resultaten är en succé. Dom dumpar nog ej... Redwood Pharma 20-05-20 12:21
Kommentaren QuickBit 20-05-20 08:48
Omsättningen iApotek Int 20-05-19 17:49
1/23 »
Cereno Scientific / AVA / Avanza stor säljare.
2020-11-26 16:25
Förstår din frustration men det är Avanza som jag ser oftast är stor säljare..
Stenocare / Cannabis rusar. / USA har stor inflytande
2020-11-09 09:40
Om du inte vet det så har USA stor inflytande i Europas politik och vi får extremt mycket information därifrån (tyvärr)

Så tror själv att det hjälper mer och mer att Biden är för en avkriminalisering av Cannabis. Vilket gör att folk kanske öppnar ögonen mer. Tror inte det är sista gången vi hör angående detta precis.

Så att det går upp pga av det ser inte ja något skumt med. Ingen 50% rusning på en dag. Men detta är nog inte den sista goda nyheten från USA angående cannabis.
Stenocare / Cannabis rusar. / Cannabis rusar.
2020-11-09 09:18
Omsändning: skickades första gången på fredagskvällen)
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Aktier i den nordamerikanska cannabismarknaden rusade på fredag, efter att fler delstater har legaliserat användningen av det, skriver CNBC.
I tisdags legaliserade fem stater användningen av cannabis, däribland var Arizona, New Jersey och Mississippi, enligt NBC News.
En annan påtaglig anledningen kan vara att investerare satsar på att Joe Biden vinner presidentvalet, skriver CNBC. Joe Biden har tidigare sagt, enligt CNBC, att han stöttar avkriminalisering, men inte en fullt ut legalisering.
Bland de nordamerikanska aktierna inom branschen rusade Aurora Cannabis 50 procent, medan Tilray och Canopy Growth var upp 27 respektive 10 procent.
Svenska aktörer inom branschen är; Odi Pharma och Lipidor, som är aktiv i branschen genom ett samarbete med israeliska Cannasure Therapeutics.
Det finns även Heliospectra, som levererar ljuslösningar till bland annat växthus.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt

Tror säkerligen att Biden kommer hjälpa Cannabis sektorn i Europa också då vi får så mycket nyheter och följer dom glatt.
Kanske går snabbare och få till försäljning. Nu får gärna 2.0 komma igång! Olidligt spännande.

Vad tror ni?
ObsteCare / Nej nu räcker det / Börs värdet
2020-08-24 10:32
Börs värdet är väl inte super lågt jämfört sist ändå. Vi har väl haft lägre nivåer där. Vi har haft emissioner som gjort tillökning på aktier också.. så de pressar väl mycket av dom.
ObsteCare / Bara negativa här / 2.5 år på börsen
2020-08-21 11:44
Ja det har ej funnits så länge på börsen. Men företaget har funnits längre.
Ja jag tror alla vi inser att de tar lång tid med detta och att produkten är fantastisk. Men idag. Då känns de ej så ljust ut.

Jag gillar produkten. Jag kommer säkert köpa aktier igen. Men just nu har jag lite tvivel. Dom kanske får nå avtal snart och säljer som smör sen..
ObsteCare / Bara negativa här / Avtal finns. Men försäljning icke.
2020-08-21 09:08
distributionsavtal har tecknats med Holländska BMA Professionals, för länderna Belgien, Holland och Luxemburg.

Sedan finns de för Israel och Vietnam.

Det finns avtal. Men det säljs nästan till nada. Produkten är intressant och bra..
2020-08-19 13:45
Känner exakt som dig. Blir att hålla utkik i aktien. Så men vet inte riktigt vad som ska få den att sticka iväg nu om man ska kika kursen i dagsläget.

Produkten känner jag är klockren. Men tycker försäljningen och marknadsföringen för denna produkt går åt helsike.
2020-08-19 09:05
Det är extremt tråkigt att se skjuter upp USA men de är förståeligt. Samtidigt som jag förstår varför man säljer ut sig. Jag gjorde även det. Produkten de säljer är KANON men tycker ledningen ej har visat någonting på länge nu.
Trodde USA var de som skulle få bolaget att börja få omsättningen.. jag håller utkik men jag tror på rejäla röda dagar.

Tror också att inom några år så är kursen helt annorlunda.
ObsteCare / Nåt på g? / Flest nya ägare senaste månaden
2020-06-01 09:45
Obstecare BTU 41900%

Någon som vet anledning varför det står så hög procent eller är det något fel hos Avanza. Är det tack vare emissionen?
Redigerades 2020-06-01
Redwood Pharma / Analys / Forthemoney
2020-05-22 14:10
Så må det vara att man ska acceptera. Men du ska även acceptera att du får mot hugg när du skriver "bryta 12 kronor sedan 10 kronor"? Utan att någon förklaring varför?

Varför vi tycker det ska värderas uppåt är för att vi har analyser som även tycker det. Ett fas 2 bolag med riktigt bra resultat så värderas vi extremt LÅGT! VD:ns plan är uppköp efter fas 2 och han säger planerna går som planerat. Han har ej gjort oss besviken förut.
2020-05-22 09:31
Resultaten är visst färskvara. Den förlorar värde för varje minut? Hmm måste vara de sämsta jag har läst på länge här inne.

Jag skrev nyss att företaget med citat från VD:N att redwood går som planerat och resultaten är en succé. Bara för du är ivrig och ej kan vänta så behöver man inte försöka skrämma.

Jag skriver endast det som Martin vår VD har skrivit ut. Men försöka lura folk att det kommer bli fas 3 som vi kommer betala? Då hade väl Martin i så fall sagt annat på årsstämman än att det går som planerat. ;)
ObsteCare / Helt ok / Vi är trogna ägare
2020-05-20 13:58
Än så länge så är det få aktieägare som har äger denna aktie. Vi brukar ej sälja ut oss. Detta kommer gå så extremt snabbt upp när bolaget får FDA approved och USA börjar rulla igång. Då kommer folk flockas här också å det kommer bli sån är hausse av aktien.
Redwood Pharma / Formue Nord / Resultaten är en succé. Dom dumpar nog ej...
2020-05-20 12:21
Bolaget har som mål att utveckla RP101 fram till slutet av kliniska Fas II-prövningar (Proof of Concept), varefter bolaget ska hitta en kommersiell partner för att maximera värdet av RP101.

Med relativt liten exponering för aktuella makroekonomiska risker kan Redwood Pharmas ledning, styrelse och rådgivare nu fokusera på fortsatt värdebyggande.

Vilket dom gjorde och planerna går som det ska! Man är verkligen lugn efter man har hört från VDn på årsstämman får jag personligen säga.
QuickBit / Jag tycker / Kommentaren
2020-05-20 08:48
De var väl att pengarna från inlösen avtalet kom försent så det blev ej inräknad i detta Kvartal... Hade det kommit någon dag tidigare så hade det varit med.

Så det är väl en kommentar. Sedan att sporten har princip lagts ner under corona som har påverkat också verkar de som.
Det är två kommentarer. Vad mer vill vi ha??
2020-05-19 17:49
Omsättningen är fortfarande extremt hög. Jag har varit med länge och vi låg på 20-80k förut om dagarna. 3 miljoner är mycket för denna aktie fortfarande. Många som tar hem vinster och det är förståeligt. Gått upp snabbt med all ära. Alltid varit lågt värderat när den låg på cirka 1,8-2.2

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -