Techmech

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Insiderköp Net Insight 19-10-18 11:35
Gunilla Fransson oduglig Net Insight 19-10-17 11:32
Nja Net Insight 19-10-17 10:23
Handlar inte bara om rätt timing Net Insight 19-10-17 09:32
När VD lämnar Net Insight 19-10-16 21:39
Mjölktåg Net Insight 19-10-16 16:01
Något har gått snett igen Net Insight 19-10-16 15:22
Disney äger 80% av ESPN Net Insight 19-10-11 20:22
Galet bra jobb av Kambi Kambi Group 19-10-11 09:52
Är lugnt Kambi Group 19-10-03 17:29
Långsiktigt luftslott? ASPIRE 19-10-01 17:27
MSE Net Insight 19-10-01 11:35
Ok ASPIRE 19-10-01 10:12
Grå marknader framtiden? ASPIRE 19-10-01 10:04
Så är det ASPIRE 19-10-01 09:51
1/22 »
Net Insight / Insiderköp / Insiderköp
2019-10-18 11:35 IP: Y7ttbfsAs
Det enda som betyder något nu förutom rapporten är insiderköp efter rapporten. Det går inte att lita ett ögonblick på vad Gunilla och ledningen säger. Deras förtroende är sedan länge förbrukat. De är desperata och försöker bara köpa sig tid gång på gång.

Blir det stora riktiga insiderköp och då pratar jag inte för en miljon kr och nedåt. Sådana småköp betyder ingenting. Då kan det finnas hopp för bolaget. Blir det inte det efter rapporten då vet vi att det håller på att gå åt helvete.

Christer bör ha pengar och köpa aktier för minst 5 miljoner kr utan rabatt. Annars är han bara där för att rädda det som går av det sjunkande skeppet och inte för att bolaget går mot en ljus framtid.

Net Insight / En teori kring Sund är... / Gunilla Fransson oduglig
2019-10-17 11:32 IP: Y7ttbfsAs
Exakt. Då Gunilla Fransson visat sig vara en av de mest odugliga och värdelösa människorna som gått i ett par skor så ska vi nog ta allt hon säger med en stor nypa salt.

-85% på tre år med Gunilla vid rodret talar sitt tydliga språk. Inget mer behöver sägas även om goranowski säger det väldigt bra. Den människan och hennes svar på mail mm är inte att lita på överhuvudtaget.
2019-10-17 10:23 IP: Y7ttbfsAs
Verkligheten är nog inte så väldigt enkel som du/Gunilla beskriver den FarFan. Då hade man nog kommunicerat det.

Men bara min gissning/åsikt.
Net Insight / Håller med helt klart. / Handlar inte bara om rätt timing
2019-10-17 09:32 IP: Y7ttbfsAs
Ursäkta om jag är rak men jag tror tyvärr flera här är lite naiva vad gäller Netis streamingprodukt.

Bara för att live feed in sync etc är framtiden så innebär det inte att Neti kommer lyckas. De är inte ensamma i världen om att försöka utveckla det här och än så länge har varje stort samarbete misslyckats.

Det är inte bara en tidsfråga. Det är även en produkt/teknikfråga. Det är inte säkert att Netis produkt är bra nog.

om den är det är däremot en tidsfråga :) och något som framtiden får utvisa.

Personligen tycker jag det är en dålig ide att fortsätta bränna pengar i Sye-projektet. Bättre att fokusera på det man är bra på och kan.
Net Insight / Sund / När VD lämnar
2019-10-16 21:39 IP: Y7ttbfsAs
Normalt brukar det fungera ungefär så här...

VD vill spendera mer tid med familjen = får sparken "vanligt".
Vi önskar honom bättring mm = sjukdom
Tystnad = VD har gjort något brottsligt, trolöshet mot huvudman, ngt oetiskt mot bolaget eller liknande.

Men det kan såklart vara så att Neti bara är odugliga på kommunikation. Det ovan är bara spekulation.
Net Insight / Mjölktåg / Mjölktåg
2019-10-16 16:01 IP: Y7ttbfsAs
En VD från ett gammalt statligt tågbolag känns fräscht för ett teknikbolag som påstår sig ligga i framkant vad gäller streaming mm.

Ungefär lika galet som om någon skulle komma på den sjuka iden att låta en gammal misslyckad svetsare styra ett land...
Net Insight / Tröttsamt scenario / Något har gått snett igen
2019-10-16 15:22 IP: Y7ttbfsAs
Problemet med Neti är att oduglingarna i ledningen mm jagar den hopplösa drömmen om Sye. Och aktieägarna betalar kalaset.

Utan Sye skulle bolagets värde vara mycket högre men nu hänger ännu ett misslyckande hela tiden över Neti. Och något har uppenbarligen gått fel igen efter som VD fick sparken.

Lägg ner Sye. Det har inte fungerat någonstans av värde trots att man har försökt i flera år och det kommer inte fungera. Det är skräp. Bättre att göra det nu innan det sänker hela bolaget med kostnaderna för detta. Lägg ner Sye och fokusera på det ni kan och klarar av, remote och Nimbra, och kursen är snart uppe i 4 kr igen.
Net Insight / Funderat på F500 kunden.. / Disney äger 80% av ESPN
2019-10-11 20:22 IP: Y7ttbfsAs
Disney äger ESPN som är ett av de största sportnätverken i USA och världen. De äger rättigheterna till många av de störa ligorna. Så jag förstår tanken där.

Men tror man hade kommunicerat något annat än FT500 om det varit Disney. Är nog en mindre FT500-kund. Men bara min gissning.
2019-10-11 09:52 IP: Y7ttbfsAs
Ser galet bra ut i USA och även i övrigt. Nu jagar man även Brasilien som vissa tror kommer bli lika stort som USA.

Den här aktien kommer dubblas inom ett år då tvivlarna äntligen kommer få sina siffror svart på vitt. Först en del i Q3-rapporten och sedan fullt ut efter Q4. Och det här är bara början...

Sportsbetting öppnar upp överallt i hela världen.
2019-10-03 17:29 IP: Y7ttbfsAs
Är helt lugnt. Inget har hänt i Kambi utan det är Bodenholm som har problem. Bodenholm måste sälja då det är Q4 och snart årsbokslut med bonusar, kundrapportering mm. En rent "teknisk" affär då man ligger kraftigt back i Catena Media och har gjort vinst i Kambi. Man bettar på att rädda ansiktet kortsiktigt.

Är inte svårare än så och handlar om att frisera siffror internt där. Bodenholm är desperata och därför behövde man göra en snabb affär även om dålig.

Tråkigt om någon måste sälja Kambi kortsiktigt men annars är det snart Q3-rapport med början av fotbolls- och NFL-säsongen. Det är nu det börjar.
Redigerades 2019-10-03
ASPIRE / 1% / Långsiktigt luftslott?
2019-10-01 17:27 IP: 9XMfJrjK4
Aspire är ett medelmåttigt bolag utan usp. I alla hårt reglerade marknader tar man stryk eller kan inte konkurrera. Det är därför man är så desperata efter att jaga "udda" marknader. Även om man försöker spinna den här svagheten till något positivt.

I de mest attraktiva marknaderna är man iskalla. Man klarar bara av att verka i gråzoner. Även om man försöker låtsas att man är motsatsen och pratar reglering mm. Ett uppsnackat bolag som kommer trängas undan sakta men säkert i en allt tuffare spelvärld. Tyvärr.

25 kr kommer vara en drömkurs om några månader.

Redigerades 2019-10-01
2019-10-01 11:35 IP: 9XMfJrjK4
Om det initiala ryktet stämmer. Inget tyder på motsatsen hittills. Så har MSE minst 8-9 miljoner aktier kvar att sälja...
ASPIRE / Techmech / Ok
2019-10-01 10:12 IP: 9XMfJrjK4
Ok ok ni har rätt jag har fel. Långsiktigt förtroende betyder ingenting på börsen. Det är därför aktien går som den gör trots att ni här påstår hur bra det går för bolaget.

Jag skulle inte ta i det här bolaget med tång men önskar er andra lycka till med investeringen. Genuint. Försökte bara ge min syn på varför kursen är där den är trots att det går så otroligt bra enligt vissa.
ASPIRE / Techmech / Grå marknader framtiden?
2019-10-01 10:04 IP: 9XMfJrjK4
Dr.Bluff: Lycka till med att investerarna ska stå i kö och investera i bolag som satsar på grå marknader i dagens spelvärld med all diskussion om hållbarhet mm. Jag tror det inte men har haft fel förr. I så fall får man nog lämna börsen.

Självklart är minus 8% en överreaktion i reda siffror. Problemet är att det inte finns något långsiktigt förtroende för bolaget och ledningen bland de som har pengarna och är insatta.Och sådant här spär på det. AG levererar aldrig i reglerade marknader och kommer med den ena ursäkten efter den andra varför inte värt att satsa här och där. Sanningen är att AG inte klarar av att leverera i reglerade marknader. Tyvärr.

Därför lämnar investerarna.Oavsett hur fina kvartalsrapporterna är kortsiktigt.
Redigerades 2019-10-01
2019-10-01 09:51 IP: 9XMfJrjK4
Exakt Thorminator. Det är det jag försökt förklara här flera ggr men bespottats och överösts med kvartalssiffror.

Det finns ingen förtroende för bolaget och ledningen att de har den kompetens som krävs. De pratar mkt men levererar inte. När dessa grå marknader blir färre och färre och regleringen hårdare. Vart tar detta bolag vägen då? Kvartalssiffrorna får vara hur fina de vill just nu men tyvärr tror inte många på att det har bolaget har kompetensen att leverera långsiktigt i en mycket tuffare gamblingvärld. Regulatoriskt mm.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -