CVanderbilt

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Inte konstigt alls Respiratorius AB 20-08-07 21:16
Löjligt låg värdering Respiratorius AB 20-07-28 09:49
Vad händer med hotellen som inte klarar sig? Scandic Hotels Group 20-07-22 15:14
Alla snackar aktiekurs Scandic Hotels Group 20-07-21 16:18
Flocken drar till Aegirbio 20-07-10 10:44
Samtal av en person Moderna 20-07-09 03:09
Bra omsättning givet Bv NeuroVive Pharmaceutical 20-06-24 01:13
Kursen/BV ett mysterium Clean Motion 20-06-22 21:09
Det kan väl knappast bli sämre ? Telia 20-06-22 10:13
Märklig uppgång och stor handel Respiratorius AB 20-06-22 10:05
Rådgivare Respiratorius AB 20-06-18 00:12
Borde Köpa upp choice Scandic Hotels Group 20-06-12 00:57
Orphan drug designation/särläkemdelsstatus Respiratorius AB 20-06-10 12:48
Val001 i jämförelse med diaprost Respiratorius AB 20-06-10 00:02
Ersättningar Respiratorius AB 20-06-09 09:45
1/19 »
Respiratorius AB / Inte konstigt alls / Inte konstigt alls
2020-08-07 21:16 IP: yqKUQT0+U
Att kursen klättrar, vi var långt över det här för 2 år sedan redan utan massor av trevligheter sedan dess. Vi borde ligga på 2,5-3 kr. Kan någon visa mig ett billigare Eller lika billig fas 3 redo bolag på börsen??
Respiratorius AB / Låg värdering ? / Löjligt låg värdering
2020-07-28 09:49 IP: DTmBU2GZS
Fas 3 redo bolag med Bv på 200 mille 😲
En tidsfråga innan någon analyshus sätter bevakning på respen med köprek på 2,5-3kr.
Hade 2 aktier som vaknade till liv gick från 6 kr till 20 spänn så fort mangold la köprek och den andra från 30-100 efter att en fond gick in.
Mainstream folket måste se en stark ledare göra ett move och sen kan de följa efter, de har inte förmåga att tänka själva. Men det är bara bra för oss andra.
Scandic Hotels Group / De som överlever / Vad händer med hotellen som inte klarar sig?
2020-07-22 15:14 IP: Chd++OUXY
Försvinner de från marknaden? Ingen annan operatör tar över eller tror du att scandic ska ta över dessa?
Du vet inte vad du pratar om . Dessutom så är många av hotellen inom Maribel fristående, så konkursen drabbar inte alla hotell.
Vem har bestämt att scandic ska klara sig? Varför får ett börsnoterat bolag statlig stöd dessutom?
Scandic Hotels Group / Vakna nu / Alla snackar aktiekurs
2020-07-21 16:18 IP: Chd++OUXY
Ingen pratar börsvärde, den är dyr på si så x kr, jag tycker x kr är bra ingång...... bla bla
Det säger inget om bv, du kan inte säga 31 kr är billigt och utgå från kursen scandic hade innan Corona, du jämför äpplen o päron. Det har skett en nyemission och aktieantalet är ändrat. Bv är inte ner lika mycket som som kursen är, som många tror .
Aegirbio / kommande rally / Flocken drar till
2020-07-10 10:44 IP: Chd++OUXY
Ablivia rusningen, lagom sen till uppgång. Dumpar billigt i andra aktier för att köpa dyra aktier och sen dumpa i den aktien och haka på en ny som rusar och så där fortsätter ekorrhjulet. Sen klagar dessa människor på att ” de aldrig har TUR i aktier” 🤦🏻‍♂️
Moderna / Samtal av en person / Samtal av en person
2020-07-09 03:09 IP: Chd++OUXY
Som påstod att han ringde från ett offshore investmentbolag och att han hade insiderinformation om moderna, han ville att jag skulle köpa x antal poster. Frågade honom om de ringde runt och försöker haussa upp kursen eller vad det handlade om? Han hörde att jag var oengagerad o bad om att ringa senare men gjorde inte det.
Någon som råkat ut för liknande?
Han sa att deras folk i new york hade hört att usa kommer att ge ett bidrag på 2,5 miljarder dollar till Moderna snart, och han menade att det skulle påverka kursen.
Telefonnumret inte reggad men svenskt, han vägrade maila.
2020-06-24 01:13 IP: Chd++OUXY
Ligger den dagliga omsättningen runt 20 miljoner?
Clean Motion / Kursen/BV ett mysterium / Kursen/BV ett mysterium
2020-06-22 21:09 IP: yqKUQT0+U
Hur kan det här bolaget ,vars produkt är helt perfekt tajmad , inte vara högre värderad än en sportsbar? Det är exakt det vi behöver , kina, Indien, ja hela Asien som marknad men ändå händer inget. Vad är felet? Jag tänkte teckna mig för aktier vid ipo men det blev aldrig av.
Telia / Bästa Allison Kirkby / Det kan väl knappast bli sämre ?
2020-06-22 10:13 IP: Chd++OUXY
Kursen är ett sömnpiller, kolla 3 år graf.
Respiratorius AB / Btu / Märklig uppgång och stor handel
2020-06-22 10:05 IP: Chd++OUXY
För att vara resp, jag gissar att någon läckt info.
2020-06-18 00:12 IP: Chd++OUXY
Hade gärna sett Resp byta rådgivare till vator, dom e jävligt duktiga på att resa pengar till små bolag. GW Persson brukar oftast vara med och investera i deras klienter.
Sedan vore det trevligt om Resp kunde byta lista. Vad skulle krävas för det? Det är små medel som skiljer bolag som lyckas få enorma värden genom att attrahera namnkunniga investerare Jämfört med var respen är idag, trotts allt de åstadkommit
Scandic Hotels Group / Borde Köpa upp choice / Borde Köpa upp choice
2020-06-12 00:57 IP: Chd++OUXY
Om inte jordgubbspojken klarar av att få finansiering, vilket blir svårt att betala tillbaka till bankerna, eller skaffa sig en partner så finns det bara ett alternativ kvar, det är att sälja ut delar av verksamheten. En del till fastighetsbolag där man äger fastigheterna och en del borde Scandic ta över . Bättre att NE pengarna går till förvärv än bara övervintring.
Skulle det behövas mer pengar framöver så gör riktad nyemission till stena och fonderna.
Respiratorius AB / En 3 stegs raket / Orphan drug designation/särläkemdelsstatus
2020-06-10 12:48 IP: Chd++OUXY
Har också ett värde, minskade kostnader för ansökan och gratis rådgivning från läkemedelsmyndigheten. Skattelättnader, patent och högre prissättning per behandling för läkemedlet innebär massor med extra marginal. Dessutom så ökar sannolikheten för ett godkännande för varje fas för särläkemedel. Fas3 godkända särläkemedel är 73% mot 61% för andra läkemedel.
Respiratorius AB / En 3 stegs raket / Val001 i jämförelse med diaprost
2020-06-10 00:02 IP: Chd++OUXY
Diaprost Ingick licensavtal i tidigare fas än val001 som är fas3 redo, innebär lägre risk för val001.
Marknaden för prostata cancer är större, 190 tusen fall i usa enbart årligen mot 60 tusen fall för DLBCL i usa och du. Å andra sidan finns det inga ”konkurrenter” till val001 men företag som har kandidater mot behandling av prostata Cancer verkar det finnas gott om. Dessutom har vi patent så marknadspenetrationen bör var hög.
Jag är ingen forskare och kan ha misstolkat allt, vet inte hur branschen fungerar utan försökt sätta ihop info som finns ute för att komma fram till en egen slutsats.
Jag tolkar det som att affären är större än tidigare affärer därav har de tagit in PI för att hjälpa Respiratorius till en bra deal. Jag blir frustrerad ibland på respen men när man gör lite research så ser man på caset med andra ögon.
2020-06-09 09:45 IP: Chd++OUXY
Diaprost som man ser på deras ÅR
2017 skrevs avtalet med top 10 pharma o då fick dom 3 musd
2018 10 musd
2019 hittar inte ÅR
2020 enligt artikel med drott så använde de optionsavtal o köpte loss hela projektet
Totalt ska hela affären inbringat ca 1 miljard sek

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -