På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

0009

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Iron Glycorex 21-01-13 15:07
Slakten av Glycorex Glycorex 21-01-12 22:47
JFJ Glycorex 21-01-09 12:55
Re Glycorex 21-01-09 10:28
Tack Glycorex 21-01-09 10:11
Tweets på Twitter Glycorex 21-01-09 09:25
Re Glycorex 20-12-28 17:36
Re Glycorex 20-12-28 17:33
Re Glycorex 20-12-23 15:12
Omsättningen Glycorex 20-12-21 21:41
Glycorex framöver Glycorex 20-12-05 08:53
Tack JFJ! Glycorex 20-12-04 12:49
Coeli Glycorex 20-12-04 11:06
Re Glycorex 20-12-03 14:07
Ser ljust ut för Glycorex Glycorex 20-12-02 23:35
1/15 »
2021-01-13 15:07 IP: EzKxLrf9r
Kan det inte vara så som jag skrev i senaste inlägget?

Tror oxå att personer som var delaktiga i de 40miljonerna för 10kr köpte på sig en hel del före. Därav uppgången före emissionen. GAV ca 7kr kanske!?

Glycorex / Närmaste tiden / Slakten av Glycorex
2021-01-12 22:47 IP: GkQaN3/QD
Slakten av Glycorex fortsätter, kursen är nära kursnivån när börsen var som mörkast våren 2020. Få aktier på börsen som befinner sig där idag. Varför kan man fråga sig?

Först bara, min övertygelse Kvarstår. Dock trodde jag på avtal med Octapharma 2020.

Lätt att glömma alla positiva PM och att Glycorex som bolag aldrig har mått bättre. När det vänder blir alla positiva igen och kan se möjliga kurser mot 100kr. Det går fort! Därför är det viktigt att klara hålla fast vid sin övertygelse trots att kursen slaktas. För inget negativt kring bolaget har hänt snarare tvärtom.

Nu till kursfallet:

1.
Skrev detta i april:

”Glycorex / till sjöberg / Re
2020-04-25 11:51 IP: NCjYlXChT
Håller med om att allt med marknadsföring och ingångar med hjälp av covid19 är helt magiskt nästan för bra för att vara sant för Glycorex framtid.

Vad jag menar är att nya aktieägare kan tro att Glycorex bara har en produkt UBP som hjälper till vid plasmabehandling kring covid19. Då blir det lätt att luften går ur aktien om behandling med antikroppar inte fungerar.
Besvara(0)Visa diskussion
0009
Glycorex / Mediabilden / Glycorex så mycket mer!
2020-04-25 09:59 IP: NCjYlXChT
Tycker det är alldeles för mycket fokus på covid19 nu när det gäller Glycorex framtids potential. Läs på om Glycorex och deras framtida produkter så förstår ni att framtidens utsikter är mycket ljus. Även om UBP inte kommer finnas med i behandlingen mot covid19 framöver.”

- troligtvis många av köparna från i våras som har hoppat av. Bubblan sprack!
Dessa köpare hade inte kunskap kring UBP framtida potential och användningsområde.
Troligtvis har KP gett Glycorex reklam kring UBP som kommer hjälpa till nu vid marknadsföring. Men i det korta perspektivet tror jag att KP har varit en bidragande orsak till kurspressen.

2. Tror oxå att personer som var delaktiga i de 40miljonerna för 10kr köpte på sig en hel del före. Därav uppgången före emissionen. GAV ca 7kr kanske!? Dessa aktier tror jag har sålts under hela hösten. Hoppas dom är slut snart så vi kan komma dit då alla är positiva och kan se Glycorex otroliga potential.

Snart kommer avtal och försäljningssiffror kring UBP!
Redigerades 2021-01-12
2021-01-09 12:55 IP: GkQaN3/QD
Håller helt med. I min bok kommer jag ge honom minst hela 2021.

Hade dock i min analys för 2020 att ett avtal skulle ske mellan Octapharma och Glycorex kring stora UBP efter CE-märkningen. Vet att allt tar tid, men tycker det är märkligt att detta inte har skett. Man har ju under en längre tid tillsammans med Glycorex gjort tester.
Enligt mig borde Octapharma direkt efter CE-märkningen varit intresserade av att skriva avtal för att bli ensamma på marknaden med en unik produkt.
Avtal ser jag som en kvalitetsstämpel på produkterna. Förväntar mig avtal 2021.
2021-01-09 10:28 IP: GkQaN3/QD
”Juryn är ute efter kring om VD är rätt person” Tolkar jag som att de som la in 40miljoner är lite osäkra. Men, men jag ville bara beskriva en förklaring till varför den forsatta utförsäljning av aktier fortsätter trots positiva PM. Man kan ju konstatera att dom inte är så nöjda med sin investering.

Jag själv är en långliggare(ca20år) och tror fortfarande mycket på Glycorex. Men jag saknar avtal kring UBP!!!!
Glycorex / Dagens PM / Tack
2021-01-09 10:11 IP: GkQaN3/QD
Tack för era inlägg. Tycker oxå att ett avtal med Octapharma borde skett eller bör skrivas i närtid. Det skulle ge mig en kvalitetsstämpel på UBP och Glycorex.
Glycorex / Dagens PM / Tweets på Twitter
2021-01-09 09:25 IP: GkQaN3/QD
Tweets om Glycorex på twitter, beskriver att de som tog den riktade på 40miljoner inte är så nöjda med att Glycorex inte har gasat. Besvikelse över att man inte ha använt en endaste krona. Ingen ny hemsida för reklam och försäljning. Osäkra på om nya VDN håller måttet. Beskriver dock att Glycorex har fantastiska produkter men historien talar sitt tydliga språk, har oförmågan att sälja.

Håller helt med om detta, men vi får ge Pontus lite tid.
Kanske är det så att några av de som tog den riktade har tröttnat och säljer av, därav kurspressen.

Det jag har svårt att förstå är att Inte RK och Octapharma beställer eller skriver avtal kring UBP. Eftersom man varit med kring framtagningen av produkten borde detta vara prioriterat. Är produkten inte tillräckligt intressant??? Kan någon på forumet hjälpa mig här.

Min övertygelse är fortfarande att Glycorex kommer bli världsledande med sin unika kompetens och teknik.
Redigerades 2021-01-09
2020-12-28 17:36 IP: 3y6gnaCeo
Bra att dom läser dina Mail Sjöberg👌🏻.
Jag har fått flera bra svar på mina Mail till Pontus.
2020-12-28 17:33 IP: 3y6gnaCeo
Glycorex Transplantation AB (GTAB B): Glycosorb® ABO har använts intraoperativt för blodgruppsinkompatibel levertransplantation i Indien
MÅN, DEC 28, 2020 17:30 CET
En artikel(1) har nyligen publicerats där Glycosorb® ABO framgångsrikt har använts i samband med en blodgruppsinkompatibel levertransplantation från en levande givare i Indien. I samband med denna transplantation användes Glycosorb® ABO intraoperativt, dvs under pågående operation. Glycosorb® ABO används sedan tidigare för blodgruppsinkompatibla levertransplantationer från levande givare, där mottagaren behandlas med Glycosorb® ABO före själva transplantationen.

”Denna artikel påvisar bredden i vår teknologi inom transplantationsområdet och det är förmodligen första gången som Glycosorb® ABO används intraoperativt för en blodgruppsinkompatibel levertransplantation från levande givare” säger Pontus Nobréus, VD på Glycorex Transplantation AB.

”Det är mycket lovande med det positiva utfallet av det intraoperativa användandet av Glycosorb® ABO i artikeln från Indien. Detta möjliggör ytterligare användning av Glycosorb® ABO inom detta område. Dessutom, kan det bana väg för att använda Glycosorb® ABO intraoperativt även för blodgruppsinkompatibla transplantationer från avlidna givare” fortsätter Pontus Nobréus. Årligen utförs drygt 90,000 njure- och levertransplantationer globalt från avlidna givare. Det är mer än dubbelt så många transplantationer som från levande givare. ”Om protokoll även implementeras med Glycosorb® ABO för transplantationer från avlidna givare, innebär det en ytterligare signifikant marknadspotential för Glycorex Transplantation AB” avslutar Pontus Nobréus.

(1) Agarwal N, Pandey P, Chaudhary A, Kumar P. Intraoperative immunoadsorption in ABO-incompatible liver transplant patient. Asian J Transfus Sci [serial online] 2020 [cited 2020 Dec 28];14:206-7. Available from: https://www.ajts.org/text.asp?2020/14/2/206/304034

Denna information lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 december 2020 kl. 17:30.
2020-12-23 15:12 IP: 8rH+Oh3qZ
Hon kanske vill köpa ett bubbelbad så här i Coronatider🏊‍♂️.
Min övertygelse kvarstår.
God Jul🎅🏽
Glycorex / Artikel / Omsättningen
2020-12-21 21:41 IP: 8rH+Oh3qZ
Glycorex har och har haft ca 40% av marknaden i EU en längre tid med Glycosorb. Kan troligtvis öka till över 50% på sikt(men lite mättad). Så inte konstigt att det inte händer så mycket. Övriga % är säkert i länder inom EU som man anser inte är lönt att investera i.

Samtidigt som färre kolonner behövdes och man sänkte priset började Indien att använda Glycosorb. Här har Glycorex en stor potentiell tillväxtmarknad För samtliga produkter framöver. Man har nu startat upp med ett fåtal transplantationer i Mexiko (stor marknad på sikt) och väntar på att starta upp i Turkiet(2021). Glycorex siktar oxå mot USA!
Dessa är de största marknaderna i världen.

Så nu när marknader utanför EU börjar använda Glycosorb och förhoppningsvis når en 40% del av ländernas marknadspotential. Kommer omsättningen att öka.

Den marknad Glycorex kan erövra med Glycosorb medför synergier med Glycorex framtida produkter.

Klistrar in mitt förra inlägg, detta är min conviction:

Glycorex har gjort ett bra arbete med Glycosorb i EU. Ligger på ca 40% av potentialen(80miljoner). Inte många bolag som klarar 40% av marknaden. Att Glycorex har möjligheten till detta medför en mycket spännande utveckling i närtid. Lätt att glömma detta!

Framtiden för Glycorex redan idag godkända produkter(Glycosorb, UBP)bör generera högre aktiekurs:

-Glycosorb i EU, målet är att öka försäljningen över 40% av marknadspotentialen. (Vinst minst 10M)

-Glycosorb i Indien, Mexiko och Turkiet. Produkten säljs Idag i Indien,Mexiko och väntar på godkännande i Turkiet Q1 2021. (40% ger ca 50M- vinst ca 40M)

- Glycosorb. Stamcellstransplantationer (tar marknaden mycket fort) potential i EU 100M.
(40%ger 40M vinst 30M)

Glycosorb möjlighet att växa från idag med ny VD:
Vinst -Glycosorb EU 10M, Glycosorb Indien, Mexiko och Turkiet 40M, Glycosorb stamcellstransplantationer i EU 30M.
Ger 80M i vinst- kurs 25-30kr

Nya produkten UBP som är CE-märkt och godkänd för försäljning i EU.
Mycket större potential än Glycosorb och kommer att ha flera ben att stå på framöver.( UBP-helblod , UBP-trombocyt och UBP- plasmabyte för autoimmuna sjukdomar m.m)

Om Glycorex lyckas med samma bedrift att ta 40% av marknadspotentialen 1miljard i EU. (Vinst minst 250M kurs 60-80kr)

Bonus framöver:

-Glycosorb till USA,troligtvis startar studier 2021.(blev uppskjutet för covid-19).

-Glycosorb globalt inom stamcellstransplantationer.

-UBP till USA. Flera blodbanker visar stort intresse.

-UBP till Indien, Mexiko och Turkiet där man redan finns.

-Framtidens närmaste produkt RA som ska testas på människor. Studien startar 2021.
Här finns inga bra behandlingar att tillgå idag. Enorm potential, bara i EU mellan 5-50 miljarder. Inom RA projektet samarbetar Glycorex med en hemlig partner.

Glycorex har även flera produkter i pipeline, som idag ligger på is.

Jag har svårt att förstå att folk säljer aktier på denna nivå!

(Jag äger aktier i bolaget, alla tar sina egna beslut)
2020-12-05 08:53 IP: 3KZNbNQFl
Glycorex har gjort ett bra arbete med Glycosorb i EU. Ligger på ca 40% av potentialen(80miljoner). Inte många bolag som klarar 40% av marknaden. Att Glycorex har möjligheten till detta medför en mycket spännande utveckling i närtid. Lätt att glömma detta!

Framtiden för Glycorex redan idag godkända produkter(Glycosorb, UBP)bör generera högre aktiekurs:

-Glycosorb i EU, målet är att öka försäljningen över 40% av marknadspotentialen. (Vinst minst 10M)

-Glycosorb i Indien, Mexiko och Turkiet. Produkten säljs Idag i Indien,Mexiko och väntar på godkännande i Turkiet Q1 2021. (40% ger ca 50M- vinst ca 40M)

- Glycosorb. Stamcellstransplantationer (tar marknaden mycket fort) potential i EU 100M.
(40%ger 40M vinst 30M)

Glycosorb möjlighet att växa från idag med ny VD:
Vinst -Glycosorb EU 10M, Glycosorb Indien, Mexiko och Turkiet 40M, Glycosorb stamcellstransplantationer i EU 30M.
Ger 80M i vinst- kurs 25-30kr

Nya produkten UBP som är CE-märkt och godkänd för försäljning i EU.
Mycket större potential än Glycosorb och kommer att ha flera ben att stå på framöver.( UBP-helblod , UBP-trombocyt och UBP- plasmabyte för autoimmuna sjukdomar m.m)

Om Glycorex lyckas med samma bedrift att ta 40% av marknadspotentialen 1miljard i EU. (Vinst minst 250M kurs 60-80kr)

Bonus framöver:

-Glycosorb till USA,troligtvis startar studier 2021.(blev uppskjutet för covid-19).

-Glycosorb globalt inom stamcellstransplantationer.

-UBP till USA. Flera blodbanker visar stort intresse.

-UBP till Indien, Mexiko och Turkiet där man redan finns.

-Framtidens närmaste produkt RA som ska testas på människor. Studien startar 2021.
Här finns inga bra behandlingar att tillgå idag. Enorm potential, bara i EU mellan 5-50 miljarder. Inom RA projektet samarbetar Glycorex med en hemlig partner.

Glycorex har även flera produkter i pipeline, som idag ligger på is.

Jag har svårt att förstå att folk säljer aktier på denna nivå!

(Jag äger aktier i bolaget, alla tar sina egna beslut)
Redigerades 2020-12-05
2020-12-04 12:49 IP: 3KZNbNQFl
Menar givetvis Q4.
2020-12-04 11:06 IP: 3KZNbNQFl
Är det någon som får Coelis nyhetsbrev?
Är det Coeli som säljer nu under kvartal 3?
2020-12-03 14:07 IP: 875uUL+GD
Tror oxå på RK, eftersom det inte förs några diskussioner kring avtal med BP. Blir stort och mycket positivt om vi får ett PM om beställning från RK.

Pontus sa oxå att man var i startblocken i USA innan covid-19, som nu blivit försenat. Lär starta upp igen 2021.
Glycorex / Koppling RA-projektet / Ser ljust ut för Glycorex
2020-12-02 23:35 IP: 875uUL+GD
Skickade in följande frågor:
Frågor till:

Pontus Nobréus, VD, Glycorex Transplantation AB.

1. För ni avtalsdiskussioner med Big Pharma företag kring produkten:
-UBP?
Om, hur nära är ni ett avtal och gäller det både EU och USA?

2. När får vi reda på det ledande europeiska forsk- ningsinstitutet kring reumatoid artrit (RA)?

3. Förs diskussioner kring avtal gällande RA, innan de kliniska studierna ska starta nästa år.
Eller är tanken att Glycorex och
det ledande europeiska forsk- ningsinstitutet ska driva studierna tillsammans?

4. Behöver man en ny CE-MÄRKNING för nytt användningsområde kring UBP-produkten, med tanke på de nya produkterna:
-UBP-trombocyter?
-UBP-helblod?

Togs upp 3av4
CE-MÄRKNING hade han dock ingen koll på.

Personligen tycker jag att det är mycket positivt med en VD som vågar beskriva produkternas potential, ser fram mot nästa beskrivning kring UBPs potential.
Känslan är oxå att hans kontakter i USA väntar på ett listbyte för att kunna investera i Glycorex.

Stamcellstransplantationer känns mycket intressant, Glycosorb finns redan på marknaden och potentialen i EU ca 100miljoner och Glycorex ensamma på marknaden. Kan gå mycket fort att ta stora delar av marknaden, redan två användare i Österrike under året och stort intresse. Bara detta användningsområde för Glycosorb borde ge ett värde på minst 15kr/aktie.

Härlig avslutning med sikte mot högre omsättning för Glycosorb, UBP på marknaden och USA 2021!

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -