Merrin

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
15% av omsättning G5 Entertainment 20-02-12 15:02
Sålt bort sig Sintercast 20-01-10 12:36
The Hidden treasures G5 Entertainment 19-12-30 11:17
Ägande Sintercast 19-12-22 00:11
Knyta an till HC G5 Entertainment 19-12-10 17:50
Slopad utdelning G5 Entertainment 19-11-06 14:01
Deras brev angående avslutandet av studien Carbiotix 19-10-20 15:31
Smartson Carbiotix 19-10-20 15:28
Men vem köpte? Kambi Group 19-10-03 17:16
SMA 50 Sintercast 19-09-18 10:06
Långsiktig målkurs G5 Entertainment 19-09-17 09:33
Teknisk analys G5 Entertainment 19-09-16 21:31
2,0 liters diesel Sintercast 19-09-10 10:58
Ta hem liten vinst G5 Entertainment 19-08-22 10:41
Uppdateringen av JR G5 Entertainment 19-08-16 08:49
1/5 »
G5 Entertainment / Jewels of Rome / 15% av omsättning
2020-02-12 15:02 IP: lRj2S632F
Tycker JoR stått och stampat på samma nivåer de senaste månaderna.
Om ändå andelen av totala omsättningen ökar tycker jag det är troligare att intäkterna för HC gått ned.
Det blir ju samma effekt på procenten. Men det är ju iofs inte lika positivt.
Sintercast / Värdering / Sålt bort sig
2020-01-10 12:36 IP: V+ywKeYLJ
Säkert någon som sålt för tidigt som vill ha rekyl ned för att kunna köpa tillbaka
G5 Entertainment / The Hidden treasures / The Hidden treasures
2019-12-30 11:17 IP: +P/eCTz08
Ni som testat spelet. Är det ett nytt spel eller är det den omtalade moderniseringen av ett gammalt spel?

Är det bra?

Sintercast / Ägande / Ägande
2019-12-22 00:11 IP: +P/eCTz08
Vad skulle egentligen hända om om t.ex. Tupy skulle köpa upp Sintercast?
Man skulle alltså äga den bästa teknologin att tillverka CGI. Den direkta vinsten skulle vara att slippa betala royalty. Men det är väl inte direkt en betungande utgift som troligen ändå betalad av slutkunden.

frågan är vad som händer med övriga kunder. T.ex. Scania. Det ligger väl knappast i Tupys intresse att andra företag kan göra bra CGI och därmed konkurrera med Tupy.

Att ta bort konkurrensen borde höja priset.

Är detta ett reelt hot eller skulle Sintercast som annat bolags dotterbolag fortsatta utvecklas.

Om detta skulle vara ett hot mot ett företag kanske de är intresserade att ta en kontrollpost i SinterCast

Jaja. Bara lite svammel. Några tankar?
2019-12-10 17:50 IP: ZJZdUwr+f
Får vi hoppas att de undviker. De som gjorde Secret Society tröttnade när de ansåg att G5 kopierade deras spel.
Tycker att JoR har kopierat mycket från HC. Men att göra ett hidden-spel liknande HC lär inte vara populärt.
G5 Entertainment / Utdelning / Slopad utdelning
2019-11-06 14:01 IP: 00IhHVXvm
Jag hoppas verkligen att de slopar utdelningen. Klart bättre att lägga pengarna på bolaget istället.

Bibehållen utdelning är åderlåtning av bolaget. Sänkt utdelning ändå tråkig. Det enda som talar för utdelning är väl om ägarna har desperat behov av pengar.

Tidigare år har de passar på att höja UA i q4 då det varit bäst.
Måste vara bäst att satsa kommande kvartalets vinst på UA och sedan rida på det i q1/2.

Angående spelen...
Det är kvalité som gäller. Att utveckla bra spel som folk gillar och vill spel.
Det fungerar inte med annat då konkurrensen är stenhård.

JoR var ett fantastiskt fall framåt på ett snyggt och fungerande spel. Väldigt enkel spelidé förvisso. Men ett antal lika bra spel skulle vara trevligt.

Carbiotix / Smartson / Deras brev angående avslutandet av studien
2019-10-20 15:31 IP: uQwlWmT1G
We have decided to end the gut health study after 12 weeks and not 16 weeks as first planned. The reason for this is the drop-off of samples received in the last month and thus continuing with the study is not warranted. Please note that WE have cancelled all subscriptions connected to the study and participants are NOT required to do this.

Although the study has now ended, we are happy with the initial results as they appear to support our earlier observations from 2018. The results show that most people (around 75%) are not able to fully utilize soluble fiber in the first 3 months of intervention, and thus unable to experience better gut health and the potential benefits of increased metabolite production. This further reinforces our development activities in the microbiome therapeutics area and the potential of novel metabolic modulators to help people directly unlock the benefits of consuming soluble fiber.

For those of you who saw improvements in your FLB index or generally felt better, congratulations! If you would like to continue consuming soluble fiber and/or tracking your gut health at a cost, please contact us directly as we need to convert your account from a Study to Service account. You will then need to add your payment details on-line. This also applies to persons who were not invited to consume soluble fiber during the study.

For those of you who still have fiber and sample kits, please continue with consuming your fiber until it is used up and send in your last sample(s,) as they will be included in our final data set. We will also report to Smartson all persons who completed the study and sent in their samples. This group will be invited to share their experiences with participating in this study on the Smartson platform.

In summary, the entire Carbiotix team would like to extend a big thanks to all persons who participated in this study, especially those who completed the entire study. Your participation will contribute to the development of more effective gut health solutions. Please note that we will also be contacting select participants on an individual basis with follow up questions and sampling opportunities linked to our therapeutics development program.

If you have any questions regarding this study or email, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,
Carbiotix Team
Carbiotix / Smartson / Smartson
2019-10-20 15:28 IP: uQwlWmT1G
Jag var med i den gratisstudie på fyra månader som Carbiotix hade med smartson tidigare i år
Lättlösliga fibrer och bajsprov :)

Tycker att idéen är bra att förbättra tarmhälsan. Var positiv till att fortsätta prenumerera på fibrerna, men bajsprovet var bara tråkigt.

Nu avbröts studien efter tre månader då många hoppade av och företaget konstaterat att resultatet överensstämde med en tidigare studie från 2018. Att för 75% av deltagarna syntes ingen effekt av intag av fibrerna.
Mitt testreultat gick tom ned under perioden

Var även med i ett ytterligare test med ett prov, men vet inget om det resultatet

Företget hanterade iaf testet professionellt. Även om vad jag förstår att produkten lättlösliga fibrer som dricks ännu inte fungerar

Redigerades 2019-10-20
Kambi Group / Men vem köpte? / Men vem köpte?
2019-10-03 17:16 IP: uQwlWmT1G
Annars....

"Det finns inga negativa grejer i Kambi, men nu sålde vi de här illikvida aktierna och ökade i Catena (Media)", säger Per Johansson till tidningen.

Enligt investeringschefen är tålamodet slut och nu är det dags att leverera aktieägarvärde, därför ska Bodenholm nu ta en mer aktiv ägarroll i Catena Media.

Antar att tålamodet som var slut gällde Catena och att de bara behövde pengar, annars hade de inte sålt
Sintercast / SMA 50 / SMA 50
2019-09-18 10:06 IP: nY/AAiBQw
Köpsignal då kanske. 140 vad jag kan se.

Är väl inte många som säljer på dessa nivåer ändå
G5 Entertainment / 370% / Långsiktig målkurs
2019-09-17 09:33 IP: nY/AAiBQw
Jag tror inte på 300 idag utan om några år.
G5 är hopplös att handla med då den alltid går åt fel håll. Bättre att ligga lång och vid 300 är jag nöjd.

Just nu är det tillväxt och nya bra spel som behövs
G5 Entertainment / 370% / Teknisk analys
2019-09-16 21:31 IP: nFOoM9LVM
Ingen analys av företaget vad jag vet. Annars vore det intressant att läsa denna aktieanalys.

Med teknisk analys menas alltså att om bara aktien stiger över en viss gräns ska den fortsätta tills ett motstånd som tydligen skulle vara 370% upp.

Det låter ju bra. Men hur är det med fundamentan i aktien?

Anledningen till att aktien gick ner (för långt) var att tillväxten försvann. Det fanns ingen ersättare för HC.
Spelen hade stabiliserats långt innan uppgången och JR gick onekligen bra.
Men vad hände egentligen?
Investtech har betalande medlemmar som får reda på aktietips innan oss vanliga dödliga.
Aktien går upp för att någon köper. Sedan släpps nyheten om uppsidan och kursen exploderar.
Många tjänar mycket pengar.

Vad händer i bolaget då?
HC har stabiliserat sig, men sjunker sakta. Ingen överraskning där.
JR är i soft launch, men G5 tycker att spelet får såpass bra mottagande att de redan gått in med pengar.
JR är fantastiskt snyggt. Det har väl balanserade banor och framförallt är det stabilt och fungerade redan från första början. Ingen uppdatering första månaden talar ett tydligt språk.

Däremot är spelidén bakom JR inte bra nog. Det finns liksom inget att göra. Det är en oändlig jakt på eviga samlingar som inte betyder något. Fasta byggnader som ständigt uppgraderas till större byggnader. Är på level 30+ och min åsikt sedan länge är att spelet aldrig kommer att ersätta HC.

Detta innebär inte att JR inte är bra. Tvärtom ett fall framåt från tidigare spel. Men det håller inte HC-klass.

Spelet jag hoppas på i närtid är MTM. Men det är tydligt att G5 har haft problem med det spelet.

Var aktiekursen ska ligga just nu vet jag inte. Jag har själv satt en målkurs på 300. Men ärligt talat finns inte fundamenta för den kursen idag.
G5 Entertainment / Jewels of Rome ath / Ta hem liten vinst
2019-08-22 10:41 IP: nFOoM9LVM
Det känns i alla fall inte aktuellt att ta hem den lilla vinst man har just nu. Det kan gå snabbt uppåt.

Trigger?
Topp-100 på JR i USA?
MTM har börjat röra på sig igen. Både på free och grossing. Funkar spelet nu?
Teknisk köpsignal?
Många som brännt sig tidigare som väntat med att gå in?

G5 Entertainment / JoR-uppdatering / Uppdateringen av JR
2019-08-16 08:49 IP: nFOoM9LVM
Uppdateringen var ett rejält skämt och återigen kom den totala girigheten från G5 fram.
Det var försämring på alla plan. Energistatyn gick från c:a 80 energienheter var fjärde timme till 40/dygn. Belöningen av energi om man klarade en bana mer än halverades.
Detta då banorna redan är såpass svåra att det behövs flera försök att klara dem (utan booster) och att det kostar såpass mycket energi att start att man bara fick tre försök/dygn.

Noterar idag att de backat. Tur det. Det finns liksom gränser på hur dumma människor är.
Att de t.ex inbillar sig att någon betalar 250 kronor för några få påhittade verktyg tyder tyvärr på storhetsvansinne. Så löjligt rika är vi inte här i gamla Svedala

Förhoppningsvis var androiduppdateringen ett test innan de sabbade med ios.

Återigen. Är spelet bra så kommer folk till slut att betala för att de tycker det är värt det. Sedan får G5 försöka maximera intäkterna på sitt sätt.
Men åtminstone jag tycker det är väldigt onödigt att se samma erbjudande att köpa verktyg till ett löjeväckande högt pris efter varje bana man spelar.
Då är jag ändå aktieägare och har en högre smärttröskel

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -