På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

mindfulness

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Duktig igen!? Gilead Sciences 20-05-07 18:32
Förtydligande Gilead Sciences 20-05-04 13:28
Men vad... Gilead Sciences 20-05-04 13:03
Gillar Gilead Sciences 20-05-04 13:01
Vad fick du det ifrån? Gilead Sciences 20-05-04 12:40
Frågor som kanske lugnar Gilead Sciences 20-04-24 16:29
Vem försöker ni lura? Gilead Sciences 20-04-24 13:30
Bra Affärer Tobii 18-12-04 11:56
Hyfsad fundering... Tobii 18-12-04 11:47
Ja det är många... Tobii 18-12-04 11:37
Ni traders är som... Tobii 18-12-03 18:03
Men sluta då att trada!!! Tobii 18-12-03 17:16
Så har vi åkt spiraltrappan... Tobii 18-11-22 19:45
Jag har varit lite tjatig idag... Tobii 18-11-21 17:47
På köpsidan... Tobii 18-11-21 17:26
1/2 »
2020-05-07 18:32 IP: hDqhxkyr7
Har kollat bakåt lite på dina inlägg avseende andra bolag. Du är lika tvärsäker då också. Hur kan du vara så säker på din sak? Om du är så kunnig som du vill påskina. Kan du svara på varför kursen så sakteliga går neråt istället för uppåt, vilket vore mer logiskt och i linje med dina profetsior?
Gilead Sciences / Måndag / Förtydligande
2020-05-04 13:28 IP: hDqhxkyr7
För att det inte ska bli några missförstånd så vill jag bara förtydliga att det var inlägg från bipopulör jag gillade, inte det som Investhunter la ut nu senast.

Med tanke på nivån hos en del i forumet så kanske det är bäst att försöka vara så tydlig som möjligt.

Tur att länken "ignorera användare" finns ;-)

Bra att få tips och råd som hjälper flera i forumet som länkar till bra sidor, artiklar etc.

Här kommer en (som jag tycker) bra länk:

https://www.drugtargetreview.com/research_hub/covid-19/

2020-05-04 13:03 IP: hDqhxkyr7
...duktig du är :-)

2020-05-04 13:01 IP: hDqhxkyr7
Jag gillar en del av dina inlägg. Bra med lugna och sansade personer i forumet. Hoppas att du är lika osjälvisk som det verkar.

Även jag håller tummarna för en god effekt genom denna medicin och att det kommer fler liknande. Jag vet att det är många läkemedelsföretag som jobbar både på det och ett vaccin.

Gilead nådde sina mål, det är ett stabilt bolag. Det enda jag funderar över är varför riktkursen plötsligt har sänkts.

Har någon kunnig i forumet några tankar om det? Vore skönt om ni baissare och dåligt pålästa lät bli att svara på min fråga.

Ta alla hand om er själva och varandra därute!

2020-05-04 12:40 IP: hDqhxkyr7
Var hittar du uppgiften om 82 på premarket?
Gilead Sciences / Frågor som kanske lugnar / Frågor som kanske lugnar
2020-04-24 16:29 IP: hDqhxkyr7
Om du känner att du måste sälja NU för att inte ”förlora” pengar kanske dessa frågor kan hjälpa dig på vägen.

Hur stor omsättning och vinst har Gilead?
Hur stor utdelning lämnar bolaget?
Hur mycket pengar skänkte det nyligen till ideella organisationer och småföretag?
I vilket land gjordes studien som påstod att Remsdevir inte hjälper?
Vem tjänar på att uppgifter ”råkar” läcka ut?

Alla svar utom på den sista frågan finns i svart på vitt. Att hålla huvudet kallt och försöka tänka logiskt samt leta svar minskar risken för att reptilhjärnan får dig att trycka på sälj- eller köpknappen utan att tänka efter före. Detta oavsett om du köper eller säljer.

Till sist så måste det viktigaste väl just nu vara att vi alla hjälps åt i kampen mot Covid 19 oavsett vilka vi är och vad vi har.

Håll er friska och tänk på alla era medmänniskor.

Vi vet inte hur morgondagen ser ut med eller utan pengar.
Gilead Sciences / Vem försöker ni lura? / Vem försöker ni lura?
2020-04-24 13:30 IP: hDqhxkyr7
Spekulationer i detta forum just nu har bara ett syfte.
Att skrämma oerfarna småsparare till att sälja i panik.
Tänk själv innan du säljer eller köper.
Tobii / Tobiis Kassaflöde / Bra Affärer
2018-12-04 11:56 IP: O4Fb5u8tf
Det var ett sansat och ödmjukt svar som jag respekterar oavsett om du tradar eller inte, men ett gott råd är att vara försiktig med ordvalen om du inte har för avsikt att försöka påverka.

Ord är farligare vapen än vad många tror, och på detta forum (och andra) så är det så uppenbart vilka som "leker med andras pengar" och vilka som investerar i Tobii för att de tror på företaget.

Du kan säkert mer än många andra på detta forum :-)
Redigerades 2018-12-04
2018-12-04 11:47 IP: O4Fb5u8tf
...för att komma från dig :-) Ett PM som tydligt beskriver var Tech står idag är inte helt fel. Men nyhetstorkan är inte en anledning, bara en bidragande orsak. Varje gång det kommer en positiv nyhet i form av ett PM så går kursen (i bästa fall) upp för att ramla tillbaka igen. Det betyder att krafter styr för att hålla kursen nere. Vad anledningen till detta är en mycket viktig fråga.

MIn "teori" om varför kursen är i en ständigt neråtgående spiral har alla som läst mina inlägg på forumet säkerligen redan förstått, annars är det bara att gå tillbaka och läsa en gång till. Som sagt...

...vi får se hur mycket kursen ramar ner idag :-)
Tobii / Tobiis Kassaflöde / Ja det är många...
2018-12-04 11:37 IP: O4Fb5u8tf
...som gärna vill delge sina tankar på det här forumet som i alla andra forum. Vad är annars forum till för?

Ett av problemen är att alla traders mer eller mindre subtilt försöker skapa skapa "forumtriggers" till exempel genom liknelser mellan ett "riktigt" företag som Tobii och "leksaksföretaget" Starbreeze, eller uttycka rädslor i samband med Starbreezes störtdykning.

De som tror på Tobii och ibland sticker in näsan här påverkas tyvärr självklart. Men ingen som läser forumet regelbundet agerar väl på det som skrivs? Jo, det är precis vad som händer!

Undermedvetet påverkar vi alla varandra i beslut som borde vara underbyggda av skäl som bygger på ekonomisk fakta och tankar om hur bra en produkt eller tjänst ett företag tillhandahåller samt om marknaden är mogen för vad företaget erbjuder.

Du, Bra Affärer, ställer först en fråga och en del läser inte mer än frågan, skummar därefter igenom resten. Sedan ger du alla svar och tillägger att du inte är orolig.

Vad är då vitsen med att be om andras tankar och åsikter som du gör?! Tre meningar talar sitt tydliga språk om vad du vill med ditt inlägg.

"Kan just det stora negativa kassaflödet vara anledningen till att kursen slaktats så mkt sedan rapporten?"

"Vad händer exempelvis om tech inte lyfter under den period som man tänkt. Skalar man ner eller tar man in mer pengar?"

När Starbreeze A rusade i höjden mot +170% nu på förmiddagen så stod Tobiis kurs lika still som Sverige då Stenmark åkte slalom en gång i tiden. Ja, så "gammal" är jag. Tillräckligt gammal och kunnig som egen företagare under hela mitt liv för att veta att Tobii är ett fantastiskt företag.

När det gäller Tobii är det absolut viktigaste företagets framtidsvisioner. Hur deras ekonomi ser ut och hur de lyckas styra skutan kan var och en läsa sig till i deras finansiella rapporter.

Tänk om alla "börshajar" som kan slå sig för bröstet efter "det stora Starbreeze klippet" idag skulle köpa "vingar för pengarna" genom att öka på sitt innehav i Tobii, eller ska ni fortsätta krama ur så mycket som bara går tills alla seriösa investerare tröttnat och säljer av?

Någonstans så måste man ju fråga sig som trader om det inte finns bättre slaktoffer än Tobiiaktien.

Investera löpande i Tobii och leta efter andra möjligheter till trading. Tobii är fel aktie att trada med definitivt fel aktie att daytrada i, men tyvärr så åker vi väl ner ett antal procent idag igen eftersom ni framhärdar.

Det kommer dröja länge än innan kursen vänder...
Tobii / Tillfälle / Ni traders är som...
2018-12-03 18:03 IP: O4Fb5u8tf
...figurerna som kommer upp ur hålen på Grönan som man ska slå ner med en klubba. Man slår och slår, men ni poppar upp lika snabbt igen :-( Det är Ni som drar ner Tobii. Nej, Starbreeze har självklart ingen betydelse för eller påverkan på Tobii!
Redigerades 2018-12-03
Tobii / Vakna alla ägare... / Men sluta då att trada!!!
2018-12-03 17:16 IP: O4Fb5u8tf
Tänkte hålla mig borta från forumet och återkomma 2020, men kan inte låta bli att svara! Ingenting, jag upprepar INGENTING har blivit sämre i bolaget sedan aktien stod i 80kr.

Om ni tradare inte fattar att det är NI (med eller utan robotar) och inga andra som är orsaken till att aktien urholkas både vad beträffar värdet och intresset, men ändå fortsätter att trada OCH har mage att klaga samt skylla på ledningen. Antingen förstår ni inte bättre eller så är det ren slughet för att försöka påverka andra.

Om det inte var på det det sättet som jag säger så skulle aktien fortsätta upp sakta men säkert på de fåtal nyheter som kommit. Men aktien går upp till runt max 7% och faller sedan tillbaka i en nedåtgående spiral.

Om ni på fullaste allvar naivt undrar vad som påverkar värdet på Tobiiatien så bör ni ta er en titt i spegeln och fråga vem ni egentligen är och vad ni håller på med.

Tror ni på bolaget och ser en stor potential borde ni se till de långsiktiga vinsterna istället för de kortsiktiga.
Tobii / Så har vi åkt spiraltrappan... / Så har vi åkt spiraltrappan...
2018-11-22 19:45 IP: O4Fb5u8tf
Så har vi åkt i spiraltrappan neråt idag efter en hygglig dag igår. I stort sett hela uppgången utraderad utan några som helst kursdrivande fakta!

Jag vidhåller allt jag "tjatade" om igår oavsett om jag får kritik för att sakna substans i mina inlägg. Tobii har blivit en oförtjänt misshandlad aktie i ett intressant företag med stor potential på grund av kortsiktig spekulation som bara accelererat med tiden. Utförsäljning av Investor och blankning, i huvudsak av JPM, har lagt grunden till kortsiktig spekulation av traders och numera även daytraders.

Jag inser nu att det egentligen är totalt meningslöst att, som jag gjorde igår, uppmana alla i forumet att hålla i sina aktier så länge som kortsiktiga intressen fortsätter att krama seriös investeringsvilja ur Tobiiaktien. Inte heller speciellt klokt av mig att skriva i ett forum som till största delen består av just traders som ivrigt hejar på varandra, men där ingen kan vara riktigt säker på vem som är ärlig eller försöker manipulera andra.

Det är lika meningslöst att upprepa allt som talar för Tobii. Så länge företaget inte frekvent kommer med nyheter och förlusten i Tech minskar samt börjar gå mot vinst kan man prata om Tobii som ett lovande framtidsföretag, men kortsiktiga intressen kommer ändå att styra kursen.

Varför det inte kommer fler nyheter från Tobii är faktiskt en gåta för mig, men de som gapar om dålig ledning skulle förmodligen själva inte klara av en dag i samma kostym som deras Vd Henrik Eskilsson! Jag tycker att hela Tobiis ledning verkar göra ett bra jobb. Ansvariga för Tobii skulle heller inte satsa så mycket eget kapital i bolaget om de inte trodde på företaget. Det vi får försöka vänja oss fram till bättre tider för Tobii är alla traders med eller utan robotar som leker med aktien. Det är bara att åka med eller stiga av.

Jag ger författarna i Aktiespararna rätt i allt de säger om Tobii, men när kom något forum med aktie experter exakt rätt i tiden. Knappast troligt att aktien tvärvänder tack vare några rader i Aktiespararna, men det är lovvärt och kanske öppnar en del ögon som inte vet speciellt mycket om Tobii.

Till sist undantaget min uppfattning som jag i tidigare inlägg, hoppas jag tydligt, redovisat så tror jag man kan fråga sig vilka intressen som vinner på att hålla nere kursen i Tobii. Det skrivs en del om att Tobii kan vara en uppköpskandidat. Efter en så drastisk press av aktien så är det svårt att inte hålla med. Men jag tror ändå att det som orsakad det handlösa fallet efter senaste rapporten är orsakat av ett fåtal traders som handlar mycket och med sina "manipulationer" (med eller utan robotar) drar med sig "vanliga" småsparare som blir rädda och säljer i panik.

Om mot förmodan (min förmodan) ett bud skulle komma så skulle det förvåna mig om grundarna till bolaget skulle acceptera ett sådant när det kan finnas så otroligt mycket större vinster att hämta på sikt samt när de har glädjen att utveckla ett företag som kan ge så mycket mer än bara ökad spelglädje för gamers.

Jag tänker t.ex. på hur ögonstyrning kan hjälpa de människor som inte är lika lyckligt lottade i livet som det stora flertalet, men listan kan göras lång med tänkbara användningsområden utöver de som Tobii utvecklar tekniken för idag. Endast fantasin sätter gränsen. Därför är det roligt med lite humor som du Tobee står för oavsett vem du än verkligen är bakom din "pseudonym" :-)

Tack för mig, eftersom jag inser det meningslösa så det blir inte fler "substanslösa" inlägg från min sida i detta forum. "I have made my point...". och ingen som inte har "rent mjöl i påsen" i form av att ha investerat i ett bolag han eller hon tror på i långa loppet med avsikt att behålla aktierna i "byrålådan" kan låta bli att hålla med i det mesta jag har skrivit i detta forum.

Vi kanske hörs igen 2020, så får vi se hur det ser ut för oss alla på "aktiekartan" :-)
Redigerades 2018-11-22
Tobii / Jag har varit lite tjatig idag... / Jag har varit lite tjatig idag...
2018-11-21 17:47 IP: O4Fb5u8tf
...men i morgon så kommer inga inlägg från mig (skönt tänker en del).

Men det ska bli spännande att se om historien upprepar sig dvs några tusen aktier "dumpas" på morgonkvisten, flera blir oroliga och säljer av och så är en nedåtgående spiral påbörjad igen.

Det finns en stor risk för att det blir så, men jag hoppas inte efter en så här munter dag. Och vad var det egentligen som påverkade aktien idag? Vågar jag säga att det var någon form av "psykologisk" effekt, för några speciella kursdrivande nyheter har väl inte framkommit, eller hur?

Och mina "substanslösa" inlägg kan väl knappast ha påverkat några utom att en del traders känner sig lite trampade på tårna :-)

Avvslutningsvis upprepar jag med risk för att låta som en "robot". Håll i era aktier!

Trevlig kväll!
Tobii / På köpsidan... / På köpsidan...
2018-11-21 17:26 IP: O4Fb5u8tf
...återfinner man nu helt plötsligt XTX. Kan det betyda att en av robothandlarna vill driva upp kursen istället? Tåget går ju att köra åt bägge håll :-) Ännu större anledning att köpa på sig mer och fortsätta hålla i sina aktier!

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -