På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Triple

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Köper nya poster varje månad Nischer Properties 21-09-13 11:25
Nästa kvartals rapport? Nischer Properties 21-06-08 13:00
presentation den 23 Mars Respiratorius AB 21-03-23 09:35
Presentation 23 Mars? Respiratorius AB 21-03-23 09:18
Kurs o framtida kurs Gapwaves 21-03-11 16:33
Kurs o framtida kurs Gapwaves 21-03-11 11:14
Om både delar dvs om VAL001 och RESP9000 Respiratorius AB 21-03-09 11:34
Bra presentation Johan Drott, mycket klart och tydliggörande Respiratorius AB 21-03-09 10:27
Intervju med Gapwaves VD Lars inge Sjöqvist Gapwaves 21-02-22 10:00
Robothandel Gapwaves 21-02-19 10:31
De vinner både i uppgång o nedgång Gapwaves 21-02-19 10:14
Nu sätter jag iaf punkt för vidare spekulationer kring NE direkt efter bra rapport Gapwaves 21-02-18 12:22
Renton-Trams-Läs Redeyeys analyser Respiratorius AB 21-02-10 15:56
Istället för att lyssna på trams. Allt går enligt plan och dessutom de två senaste suveränna anställningarna. Respiratorius AB 21-02-10 13:12
Bäret, Mot 3 kr enligt Redeye Respiratorius AB 21-02-08 16:03
1/3 »
Nischer Properties / Köper nya poster varje månad / Köper nya poster varje månad
2021-09-13 11:25
Vid denna låga värdering är det bara till att köpa fler, själv köper jag ett par tusen varje månad. Så jag delar tidigare skribenters åsikt att Nischer är löjligt lågt värderad. Nu vill vi få lite information om det framtida listbytet i år och några nya byggprojekt.
Nischer Properties / Nästa kvartals rapport? / Nästa kvartals rapport?
2021-06-08 13:00
Hej.

Är det någon som vet när Nischer delger sin nästa kvartalsrapport. För dessa löjligt låga nivåer kommer förmodligen vara ett minne blott vid nästa kvartalsrapport. Dessutom var senaste analysen extremt försiktig. För att citera Omnipotent, analysen hade både hängslen, livrem o mage. Tror att vi alla som är insatta, tänker nog samma sak, att riktkursen kommer att höjas rejält efter nästa rapport. Så man har god tid på sig att öka sina innehav, det är vad jag kommer att göra.

Är det någon som vet hur och när de påbörjade byggprojekten redovisas. Redovisas de först när de är färdigbyggda för inflytt, eller "värdet" ökar successivt i takt med byggandet.

Tacksam för svar.

Triple

Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Nischer Properties 6,9 -2,82% 8,1 -14,81%
Respiratorius AB / Presentation 23 Mars? / presentation den 23 Mars
2021-03-23 09:35
Hej.

Ni kan forfarande gå in o anmäla Er till presentationen, där är 10-15 minuter kvar för att anmäla.

Tack eZken för länken :).
Respiratorius AB / Presentation 23 Mars? / Presentation 23 Mars?
2021-03-23 09:18
Var ska Drott hålla sin presetation 23 Mars. Någon som kan länka?
Gapwaves / Kurs och framtida kurs / Kurs o framtida kurs
2021-03-11 16:33
Efter mitt senaste inlägg om Gapwaves kl 11.14 idag, så har det kommit två riktigt bra nyheter.

1. Ett Insider köp av deras finanschef Lars Westlund har köpt sina första aktier i bolaget. Köpet omfattade 14.000 B-aktier för ett totalt transaktionsbelopp om närmare 0,8 miljoner kronor. Hela 14000 aktier på ett bräde :). En mycket tydlig signal som borde ge aktien en uppgradering.

2. Att Gaowaves beviljas finansiering av Vinnova för ett forskningsprojekt inom Satcom på 1.9 miljoner över 1.5 år. Projektets fokus är att använda Gapwaves innovativa antennteknologi för att identifiera nya tekniska lösningar för satellitkommunikations terminaler. Ännu en ny vertikal.

Trots de två senaste nyheterna och informationen i mitt tidigare inlägg kl 11.14 idag, står aktien fortfarande och stampar på dessa kurser. Det ska bli spännande och se vad Redeye skriver i sin nästa analys om Gapwaves. Jag skulle inte bli förvånad om vi får ytterligare en uppgradering av Gapwaves.

Gapwaves / Kurs och framtida kurs / Kurs o framtida kurs
2021-03-11 11:14
Hej.

Det är dags för en liten kommentar. Jag tycker dagens kurs är lite väl nedtryckt. Detta bygger jag framförallt 4 saker.

1. Det viktigaste är VDns Lars-Inge Sjöqvist (LIS) egna ord på frågan "vad ser du mest framemotår
2021"? I den senaste intervjun från Redeye, se nedan, speciellt vid 06.25.

https://www.redeye.se/research/805296/gapwaves-intervju-med-vd-lars-inge-sjoqvist-video-5

LIS svar "det här året ska vi definitvit kunna offentliggöra även kunder som köper och som
vi kommer att leverera till som är inom högvolymsproduktion, men även då på lägre volymer på
mer avancerade radar antenner, vi kommer att ha båda dem i mål år. Det är jag helt övertygad
om. Samtidigt är det svårt att veta exakt när det sker och vissa vill även om vi är överens ändå
hålla det hemligt, vilket vi får respektera för det är oxå väldigt stor konkurrans mellan de här
kunderna vi möter. Han ser fram emot ett tillväxtår"

2. Gapwaves har inga direkta konkurreter, det finns en annan spelare i Schweiz inom automotive
och antenner, men Gapwaves är bäst på det dem gör enligt LIS

3. Redeyes senaste analys där deras sista slutord finns nedan. (Här vill jag tillägga att det inte
är några förväntningar längre, utan det är redan klargjort av LIS, att de kommer att få högvolyms
orders, dvs mer än en order. Det känns ju även som att någon av dessa det ligger betydligt
närmre än de 2 år som du skriver Zuochan, eller?

"Although we raise our fair value range, the share closed at SEK 61 yesterday (trading up 10%),
which is higher than our base case. However, we believe that the new range manages to reflect
the true upside potential (implied in bull) – which the previous range failed to. On a final note,
we believe that the market continues to have high expectations of Gapwaves’ ability to gain
large commercial agreements".

Denna analysen av redeye gjordes den 2 februari, medans intervjun gjordes den 22 februari. Redeye höjde den 2 februari sina estimat till "Our new fair value range spans from 15-84, with base case at 56 (previously 12-55, base at 33).

4. Efter Redeyes analys den 2 februari gjorde LIS sin intervju med Redeye den 22 februari. Sedan
dess har Gapwaves presenterat 3 nya orders och fler kommer att komma. Samtidigt som vi i år
väntar på tillkännagivande av kunder som kommer att gör högvolymsorders.

Trots dett har kursen gått ned från den 2 februari från runt 64 kr ned till 56 kr. Kursen har alltså gått ned 15 % och här är folk på detta forumet som pratar om att Gapwaves är rätt värderad. Vi har dessutom folk som börjar prata om nyemissioner så fort kursen börjar visa lite blått och går uppåt. Men nästan alla vill in billgare, värt att tänka på när man läser på forumet. Själv vill jag att Gapwaves ska gå upp och värderas efter sina förutsättningar och i nuläget är det högre än Redeyes nuvarande bas värde på 56 kr. Ni ska även beakta att kursen var uppe på 76 kr i slutet av oktober 2020 och då med basvärdet 33 kr, Man ska inte jämföra med tidigare kurser, men det har hänt så mycket positivt sedan oktober 2020 och det är rätt signifikant att nu när alla frågetecken kring högvolymsorder är borta så tycker folk att den nuvarande kurs är rätt värdering för Gapwves!!?? Själv tycker jag i nuläget att kursen borde vara en bra bit över 60 kr (minst). Innan ni kommenterar, läs gärna hela inlägget och titta på länkarna.

Deras framtida kurs låter desto roligare Zuochan.

Mvh Det ser ljust ut och Gapwaves har nu framtiden i sina händer.
Redigerades 2021-03-11
2021-03-09 11:34
Hej Svenzzoni.

Hans presentation kring VAL001, är tydligt och bra. Enligt mig så inger det stora förhoppningar (min åsikt)
Respiratorius AB / Bra presentation Johan Drott, mycket klart och tydliggörande / Bra presentation Johan Drott, mycket klart och tydliggörande
2021-03-09 10:27
Väl värt att lyssna på. Mycket bra framförande av Respiratorius VD Johan Drott.

https://www.youtube.com/watch?v=E7xmsJ89S0w

Respiratorius är först ut, så se allra första början av Bio Stocks webintervju.
Redigerades 2021-03-09
Gapwaves / Redeye intervjuar VD / Intervju med Gapwaves VD Lars inge Sjöqvist
2021-02-22 10:00
https://www.redeye.se/research/805296/gapwaves-intervju-med-vd-lars-inge-sjoqvist-video-5?searchResult=cc1ca104-3471-3a20-97be-55f3afc8855a&query=gapwaves&fromPage=QUICK

Vill tillägga Tobee

"det kommer att komma fler batcher av detta under detta året (från Unhder, min kommentar), jag vill inte nämna exakt när men det kommer att komma under detta året, men vi står redo att dra på för att göra högre volymer. Men vi har fler kunder som står inför det intresset nu, dvs att helt enklet bestycka sina sina radiomoduler med en vågledarantenn".

Genom hela intervjuvn sitter Lars Inge med ett stort leende och verkar väldans nöjd

Så Gapwaves har mycket i pipeline, så Tobee vi har mycket nyheter att invänta under 2021.
Gapwaves / Vad vinner / De vinner både i uppgång o nedgång
2021-02-19 10:14
Hej Tobee.

Jag har funderat på detta med, om man följer du deras mönster i handeln, så ser man vissa mönster. Jag tror att de tjänar pengar på vårt sätt att handla aktier och hur människans "psykologiskt" fungerar. De läser av våra köp o sälj mönster i aktiehandeln, t ex att vi "vanliga" aktiehandlare inte bryr oss psykologiskt om vi betalar eller säljer aktier för hundra kronor mer eller mindre (pga av framtida vinster eller förluster). Lägg till att vi är psykologiska flockdjur som gör som alla andra. Ser vi att aktien är i en nedåt eller i en uppåtgående trend så säljer vi lite billigare till, eller köper lite dyrare av robotorna. Där är alltid några av oss som säljer eller köper för "lågt eller högt". Det är verkligeheten och svår att vinna över. Men jag är novish på robothandel och tar gärna information för någon mer insatt.
Redigerades 2021-02-19
Gapwaves / Bokslut / Nu sätter jag iaf punkt för vidare spekulationer kring NE direkt efter bra rapport
2021-02-18 12:22
Uffe82b. Innan öppning av börsen (09.00) väljer du att ge en mer balanserad o positiv syn på Gapwaves i dina inlägg, För att sen mellan 0915-09.54 skriva 3 inlägg om spekulationer kring NE, när Gapwaves har en stor kassa. Men du, vidare diskussioner kring Impact tycker jag borde ske på deras eget forum än här på Gapwaves. Jag tänker inte börja misskreditera dig eller andra någorlunda vettiga skribenter på avanzas forum. Att mitt försök till framtida förutspåelse om maskinförsäljning till Hyandai låg ett kvartal för sent i tiden är ju inte alls så illa, sen blev det tyvärr bara en maskin.
Respiratorius AB / FutureCapital / Renton-Trams-Läs Redeyeys analyser
2021-02-10 15:56
Renton, Läs Redeyes analys istället för att tramsa dig.

Som svar på din fråga, JA Renton, detta kan definitivt vara en snabba cash raket. Här är en del anledningar:

# Nyheter om Exit process i Val 001
# Nyheter kring FAS 3 studien i Val 001
# Nyheter kring patent i Val 001
# Nyheter kring "Alla" RESP projekten och nya påbörjade studier i RESP.

Vid nyheter kring ovan så kommer denna aktie att stiga väldigt mycket. Det vet du med, jag bjuder in dig kring dessa fakta.
Respiratorius AB / Istället för att lyssna på trams. Allt går enligt plan och dessutom de två senaste suveränna anställningarna. / Istället för att lyssna på trams. Allt går enligt plan och dessutom de två senaste suveränna anställningarna.
2021-02-10 13:12
Lyssna inte på trams som baissarna kommer med, om pumpar och annat. En rekyl nedåt och vinsthemtagningar det kan man förvänta sig, dessa blir dock mycket större vid kursmanipulation i callen (som att t ex köpa o sälja "till sig själv" och på så viss trycka ner kursen ännu mer i en negativ trend).

(Jag har observerat flera stora säljposter som läggs enbart för att skrämmas och för att trycka ner kursen. Dessa plockas bort eller höjs om risken att hela posten skulle riskeras att säljas, de poppar upp lite då och då. Så var vaksamma och medvetna. Vi ser det förmodligen även nu i dagens uppgång.

Jag säger, lyssna på intevjuerna med Johan Drott och läs redeyes senaste analys.

https://www.redeye.se/research/803635/respiratorius-q4-a-broader-organization

Vilket innebär att vi når 3 kr är sannolikt mycket större än att vi går ner mot 1 kr. Allt annat är trams.

Jag äger själv aktier i bolaget och har köpt de senaste dagarna och ämnar att köpa fler.
Respiratorius AB / Mot 2kr... / Bäret, Mot 3 kr enligt Redeye
2021-02-08 16:03
Det är absolut ingen torka i bolaget, Bäret. Sälj du så köper jag. Jag har mycket större förtroende för Redeye än många av er som skriver här, du är en av dem. Ha en trevlig dag..

"Our Base case amounts to SEK 3, while our Bull and Bear case amounts to SEK 5,7 and SEK 0,5, respectively."

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -