På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Triple

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Istället för att lyssna på trams. Allt går enligt plan och dessutom de två senaste suveränna anställningarna. Respiratorius AB 21-02-10 13:12
Bäret, Mot 3 kr enligt Redeye Respiratorius AB 21-02-08 16:03
Bäret, Mot 3 kr enligt Redeye Respiratorius AB 21-02-08 15:27
Respiratorius-tänk själv Respiratorius AB 21-02-08 14:50
Har ökat igen. Impact Coatings 20-01-28 10:29
De säljer också och 72 000 är inte "otroligt mycket" det är ca 12 procent.. Impact Coatings 20-01-20 14:07
Jag säljer efter uppgång och innan rapport! Impact Coatings 20-01-20 12:57
Re Buggis Impact Coatings 19-10-31 16:48
Jag är genomtänkt. Impact Coatings 19-10-31 16:36
Jag är genomtänkt Impact Coatings 19-10-31 16:29
Konstigt Impact Coatings 19-10-31 14:17
Trash talk av Impact när de äntligen har fått sitt genombrott Impact Coatings 19-10-31 14:10
Masspsykos Impact Coatings 19-09-06 18:04
Masspsykos Impact Coatings 19-09-06 18:04
Masspsykos Impact Coatings 19-09-06 18:00
« 2/3 »
Respiratorius AB / Istället för att lyssna på trams. Allt går enligt plan och dessutom de två senaste suveränna anställningarna. / Istället för att lyssna på trams. Allt går enligt plan och dessutom de två senaste suveränna anställningarna.
2021-02-10 13:12
Lyssna inte på trams som baissarna kommer med, om pumpar och annat. En rekyl nedåt och vinsthemtagningar det kan man förvänta sig, dessa blir dock mycket större vid kursmanipulation i callen (som att t ex köpa o sälja "till sig själv" och på så viss trycka ner kursen ännu mer i en negativ trend).

(Jag har observerat flera stora säljposter som läggs enbart för att skrämmas och för att trycka ner kursen. Dessa plockas bort eller höjs om risken att hela posten skulle riskeras att säljas, de poppar upp lite då och då. Så var vaksamma och medvetna. Vi ser det förmodligen även nu i dagens uppgång.

Jag säger, lyssna på intevjuerna med Johan Drott och läs redeyes senaste analys.

https://www.redeye.se/research/803635/respiratorius-q4-a-broader-organization

Vilket innebär att vi når 3 kr är sannolikt mycket större än att vi går ner mot 1 kr. Allt annat är trams.

Jag äger själv aktier i bolaget och har köpt de senaste dagarna och ämnar att köpa fler.
Respiratorius AB / Mot 2kr... / Bäret, Mot 3 kr enligt Redeye
2021-02-08 16:03
Det är absolut ingen torka i bolaget, Bäret. Sälj du så köper jag. Jag har mycket större förtroende för Redeye än många av er som skriver här, du är en av dem. Ha en trevlig dag..

"Our Base case amounts to SEK 3, while our Bull and Bear case amounts to SEK 5,7 and SEK 0,5, respectively."

Respiratorius AB / Mot 2kr... / Bäret, Mot 3 kr enligt Redeye
2021-02-08 15:27
Redeyes senaste analys säger något annat bäret.

"Our Base case amounts to SEK 3, while our Bull and Bear case amounts to SEK 5,7 and SEK 0,5, respectively."

Jag köper på dessa nivåer, men alla behöver inte ta till sig det Respiratorius själva kommunicerar eller de analyser Redeye ger.
Respiratorius AB / Respiratorius-tänk själv / Respiratorius-tänk själv
2021-02-08 14:50
Jag har varit akieägare i Respiratorius i några år, har även köpt på mig lite fler efter jag lyssnat och analyserat deras senaste intervju och tagit del av Redeyes senaste uppdatering. Gör Er egen bedömning. Finns många oseriösa skribenter här.

Lyssna återigen på deras senaste intervju:

https://www.biostock.se/2021/02/biostock-studio-respiratorius-uppdaterar-kring-utvecklingsprojekten/

Läs och ta även del redeyes senaste uppdatering. Läs även deras andra analyser om Respiratorius.

https://www.redeye.se/research/803635/respiratorius-q4-a-broader-organization

Jag förväntar mig nyheter inom snar framtid, de har mycket i pipelinen. Allt från patent, till uppstart av FAS 3 studier i Val 001, till nyheter i deras av nya projekt, framförallt RESP 9000 och kring deras Exit process i Val 001.

Bilda Er en egen uppfattning,
Impact Coatings / Har ökat igen. / Har ökat igen.
2020-01-28 10:29

Har nu åter ökat i Impact Coating efter att tidigare minimerat riskerna i mitt innehav. Jag tycker den åter är köpvärd, dels för att nedgången redan varit så pass stor och dels för att fler nyheter förmodligen står för dörren. Är det inte nya maskinförsäljningar, så är det information om det nya kontoret i Korea, eller att hela vätgassektorn uppgraderas och större aktörer tar nya positioner i aktier som Impact Coating. Riskerna för en större nedgång är nu små, medans möjligheterna för en uppgradering av aktien är större. I det långa och medellånga perspektivet är jag inte orolig, medans i det korta perspektivet har riskernas minskat avsevärt, aktien har ju justerats ner och detta på en orolig börs. Går aktien upp så tjänar jag mer pengar, men jag är framförallt långsiktig i denna aktie och vågar/vill inte stå utanför. Så detta inlägget skriver jag dels i egenintresse, men framförallt i informationssyfte till Er som har mindre innehav i aktien. Ett tips, då jag i många år har handlat regelbundet i denna aktie och i andra aktier (har ett stort innehav), så lite viktigt information. Att många större poster som ligger på sälj, är poster som successivt plockas bort om det finns risk att "de facto" ska bli sålda. Ha det i åtanke, tack för mig, vi ses vid rapport.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Impact Coatings 13,14 -1,05% 14 -6,14%
Impact Coatings / Jag säljer efter uppgång och innan rapport! / De säljer också och 72 000 är inte "otroligt mycket" det är ca 12 procent..
2020-01-20 14:07
Jag har en kommentar till alla på detta forumet, läs alltid vad alla skribenter på detta forum skrivit tidigare. Även vad Omnipotent har skrivit tidigare. Alla har en agenda och Omnipotent har sin. Jag riskminimerar det är det jag försöker säga. Dessutom så vet vi flesta som varit med länge, att nu kommer det förmodligen inga fler nyheter på ett tag och då brukar aktier backa och impact är en aktie som alla andra och den alltid följt samma mönster. Eller vad säger Omnipotent om att aktien alltid backar på sina rapporter? Ingen vet vad som händer i framtiden, men jag har ingen dold agenda. Jag är hellre en vinnare och ser gärna att aktien går upp, men jag vill inte heller sitta, med en stor "förlust" för att jag inte har lärt mig av tidigare erfarenheter och misstag. Låt Er inte påverkas av någon, inte av mig heller.
Impact Coatings 13,14 -1,05% 17 -22,71%
Impact Coatings / Jag säljer efter uppgång och innan rapport! / Jag säljer efter uppgång och innan rapport!
2020-01-20 12:57
Jag har varit ägare i impact 10 år och har sålt av 50 procent av mitt innehav. Jag ser att det är många småsparare som köper in sig. Detta är uppgång precis efter en nyhet så det finns stor risk att aktien kommer att backa och falla tillbaka till mer normala nivåer. Vid rapporten kommer aktien förmodligen att backa lite mer. Jag råder absolut ingen att sälja, bara att tänka efter och jag tror inte att det blir "snabba cash" i denna aktie, det är för lätt att köpa på för höga nivåer. Särskilt om man läser för mycket på detta forumet. Det finns lika många glada toner vid uppgång som det finns baissare vid nedgång. Ingen mår bra av att aktien går jojo. Går den upp blir min vinst 50 procent mindre, går den ner blir min förlust 50 procent mindre, det är så jag resonerar. Så tänkt till och låt Er inte påverkas av diverse skribenter (inte av mig heller). Där är många tyckare på denna sida (även jag) och det finns bättre forum för denna aktie. Vi hörs efter rapporten, för då finns kanske nya fakta och fundament att diskutera. Jag hoppas även att en del av de gamla sköna skribenterna kommer tillbaka vid rapporten, så vi får läsa lite vettiga inlägg.
Impact Coatings 13,14 -1,05% 17,1 -23,16%
2019-10-31 16:48
Positivt kassaflöde och att de kommer förklara o utveckla hur sammarbetet med Hyundai ser ut. De kommer även att ge en prognos på ungefär när de ska börja sälja maskiner till Hyuandi.
Impact Coatings / Hyundai - Impact / Jag är genomtänkt.
2019-10-31 16:36
"Detta PM som kom igår natt var det mest glädjande som kanske har hänt sedan bolaget kom in på börsen. Visst hoppade man högt när 20-kunden presenterades men av det bidde det bara två system.

Detta är för det första, den största och bästa nyhet, dessutom med stor marginal som hänt impact (det måste du hålla med om). Att du sedan nämner 20 kunden i meningen direkt efter ger en konstig antydan (denna symbios med Hyundai kan och ger förmodligen minst en försäljning på 100 tals bränslesystem innan 2030 och detta är bara om vi räknar försäljning av bränsle system. Lägg där till försäljning av deras andra maskinsystem).

Du skriver att det nu tar flera år innan det riktiga kurslyftet. Med tanke på ovan beskrivna och att VDn Torbjörn Sandberg själv inte tror det tar några år innan "kvantifiering" av avtalet med Hyuandi syns i resultaträkningen, "Nja, inte några år bort. Jag tror att vi kommer att se det tidigare än så.". Så tycker jag inte du beskriver Impact rättvist. Utan mer som att det var ett giftermål du inte var nöjd med av olika anledningar eller du var tvungen att sälja. Anledningen till att jag bemöter dig 3000 gt, är att jag alltid hyst stor respekt för dig o dina inlägg, för du är lite av en icon bland "imparna", så för mig var detta inget positivt och definitivt ett inlägg som skrevs i något annat än ett "positivt" syfte. Du som är så insatt hade kunnat om du velat skriva ett bättre "skijlmässo tal".

Men som sagt, jag kanske varit lite otydlig i mitt anförande. Men att det du skrev behövde kritiseras, var för mig en självklarhet.
Impact Coatings / Hyundai - Impact / Jag är genomtänkt
2019-10-31 16:29
"Detta PM som kom igår natt var det mest glädjande som kanske har hänt sedan bolaget kom in på börsen. Visst hoppade man högt när 20-kunden presenterades men av det bidde det bara två system.

Detta är för det första, den största och bästa nyhet, dessutom med stor marginal som hänt impact (det måste du hålla med om). Att du sedan nämner 20 kunden i meningen direkt efter ger en konstig antydan (denna symbios med Hyundai kan och ger förmodligen minst en försäljning på 100 tals bränslesystem innan 2030 och detta är bara om vi räknar försäljning av bränsle system. Lägg där till försäljning av deras andra maskinsystem).

Du skriver att det nu tar flera år innan det riktiga kurslyftet. Med tanke på ovan beskrivna och att VDn Torbjörn Sandberg själv inte tror det tar några år innan "kvantifiering" av avtalet med Hyuandi syns i resultaträkningen, "Nja, inte några år bort. Jag tror att vi kommer att se det tidigare än så.". Så tycker jag inte du beskriver Impact rättvist. Utan mer som att det var ett giftermål du inte var nöjd med av olika anledningar eller du var tvungen att sälja. Anledningen till att jag bemöter dig 3000 gt, är att jag alltid hyst stor respekt för dig o dina inlägg, för du är lite av en icon bland "imparna", så för mig var detta inget positivt och definitivt ett inlägg som skrevs i något annat än ett "positivt" syfte. Du som är så insatt hade kunnat om du velat skriva ett bättre "skijlmässo tal".

Men som sagt, jag kanske varit lite otydlig i mitt anförande. Men att det du skrev behövde kritiseras, var för mig en självklarhet.
2019-10-31 14:17
Snyggt trading försök, som lyckas. Känns konstigt att du går in och beskriver så öppet om dina förehavanden och även på detta sätt. Detta är första gången du skriver ner Impact och detta när de fått sitt genombrott!!!
Impact Coatings / Trash talk av Impact när de äntligen har fått sitt genombrott / Trash talk av Impact när de äntligen har fått sitt genombrott
2019-10-31 14:10
. Lägg märke till vilka personer som hela tiden är inne och kommenterar Impact och vilka kommentarer de ger. Samma signaturer varje månad in o ut.

2. Till fundamenta och detta kan ingen säga emot. Hyundai ska till 2022 ha en kapacitet att tillverka runt 40000 bilar. Det innebär att de kommer att köpa bräncellsmaskiner av impact i närtid. Det rör sig förmodligen runt ca 12 system, till det kommer stora aftersales. Så ni som är lite nya impact, det innebär ca 140 miljoner i försäljning av bränslecellsystem på 2 år och förmodligen runt 80 miljoner i aftersales. Detta är bara en fakta bland många andra ni kan ta del av om ni lämnar detta forum och söker själva.

2. Impact har samarbetat och har haft återkommande kontakt på ledningsnivå med Hyundai under många år. Dvs Hyundai använder redan idag Impacts lösningar i sina nya bräncellsbillar. Hyundai och billtillverkare har långa processor och tester på 5-10 år innan de godkänner och använder en nya produkt i sina bilar. De har nu VALT IMPACT. Vilket innebär att impact är "certifierade" av Hyundai och den bästa produkten på marknaden.

3. Hyundai kommer aťt använda Impact i flera av sina framtida produkter.

4. Jag spår en order av maskiner innsn året är slut, det är vad jag tror. Men jag kan nästan garantera att flera ordrar på bräncellsmaskiner av Hyundai kommer att ske senast i kvartal ett. Det är därför Hyundai går in i Impact nu.

Så skippa detta forum och gör en sansad bedömning av ert innehav. Impact har nu nått i land och framtiden ser mycket ljus ut.

Glöm inte att rapporten kommer imorgon och då får ni lite mer svart på vitt hur
den ljusa framtiden kommer att se ut.
Impact Coatings / Masspsykos / Masspsykos
2019-09-06 18:04
Grattis Buggis till de 34 :)
2019-09-06 18:04
Grattis Buggis till de 34 :)
2019-09-06 18:00
Vesper, du höjde själv denna aktie för ett år sedan och nu gör du gör raka motsatsen. Bolaget är idag värderat till ca 230 miljoner, jag tycker detta det är en väldigt låg värdering. Du gör förmodligen en annan bedömning. Om du är besviken så säger iaf jag att det finns mer att hämta i detta bolag. Jag är själv besviken över aktiekursen, men att det finns stora möjligheter som kan realiseras i närtid det är jag helt övertygad om. Idag har går ju Impact Coatings steg efter steg från att vara ett "förhoppningsbolag" till ett kommersiellt genombrott. Om du tittar ett år tillbaka så har det hänt mycket. Accendo ska inte lastas för Henrik o Torstens historia. Nya ägare, nya målbilder, nytt tänk och nya försäljningar.
Redigerades 2019-09-06

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -