Larry85

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Re mig själv. Oncology Venture 19-01-09 12:49
Nyheter gällande OV från Dansk Biotech Media Oncology Venture 19-01-09 11:10
Re xyz Oncology Venture 18-12-18 21:30
Re OlaK Oncology Venture 18-12-18 11:59
Re Aces High Oncology Venture 18-12-10 16:55
Re laken Oncology Venture 18-12-07 17:14
Re laken Oncology Venture 18-12-07 17:02
Re OlaK Oncology Venture 18-12-07 14:14
Re laken och risecake Oncology Venture 18-12-04 17:36
Artikel i medwatch och danska berlingske Oncology Venture 18-12-04 13:37
Re laken Oncology Venture 18-12-03 17:31
Re Prez Oncology Venture 18-12-03 16:15
Re prez Oncology Venture 18-12-01 01:48
Re abgar Oncology Venture 18-11-30 20:47
Re OlaK Oncology Venture 18-11-30 14:56
1/6 »
2019-01-09 12:49 IP: Jbvm0IRcD
Det är mer en analys än nyheter.
Oncology Venture / Nyheter gällande OV från Dansk Biotech Media / Nyheter gällande OV från Dansk Biotech Media
2019-01-09 11:10 IP: SLJX1fOMf
Jag länkar vad Grodanboll på discord länkade. Det är dansk biotech media (økonomisk ugebrev biotech ) som gav ut nyhetsbrev gällande OV strax innan jul.
Gå vi länken på twitter.

https://mobile.twitter.com/OncologyVenture/status/1082633593518804992?s=20
2018-12-18 21:30 IP: Jbvm0IRcD
Hahahaha så sant som sagt....happy days!
2018-12-10 16:55 IP: Jbvm0IRcD
Den hade inte jag sett. Märkligt men intressant. Det som är bra dock är att de fortsatt värderar OV högre än resten av marknaden och att de inte sänker sin bedömning utan istället höjer.
Redigerades 2018-12-10
Oncology Venture / Ok / Re laken
2018-12-07 17:14 IP: /hH3C0D6Q
Samtidigt så vet vi inte när intervjun är gjord väl utan endast när den är publicerad.
Sedan håller jag med laken. Spelat ingen roll hur mkt pengar man har, man vill aldrig gå back. PBJ och Claus gör nog inga ogenomtänkta aktieköp!
Oncology Venture / Ok / Re laken
2018-12-07 17:02 IP: Jbvm0IRcD
Det är tvåtydligt märker jag när jag läser om citatet; "Til formålet har selskabet for nyligt afsendt en anmodning om at få foretræde hos FDA, der om alt går vel skal finde sted en gang her i december.

För detta ändamål har sällskapet nyligen sänt en förfrågan om att få möte hos FDA och om allt går vägen så ska det ske i december.

”I den nære fremtid ser vi frem til at få svar fra FDA på vores ansøgning om at gennemføre Liplacis-studier i USA. Baseret på svaret vil vi planlægge at drøfte en mulig breakthrough therapy designation for Liplacis. Det ser jeg personligt meget frem til,” siger Peter Buhl Jensen.

I den nära framtiden ser vi fram emot att få svar från FDA på vår ansökande om att genomföra studier i USA. Baserat på svaret så ska vi planlägga för en breakthrough.

Först tolkade jag det som att de är klara med mötet men nu känner jag att det kan vara både och. Jag vet inte hur jag ska tolka infon.
2018-12-07 14:14 IP: xWeYRCsJf
Skönt att se att de redan haft dragning för FDA och nu väntar man på slutgiltigt svar! Bara att hålla tummarna! ✊✊

Sedan gillar jag sista stycket med ”Derudover har vi lige landet en god finansieringsaftale, som åbner muligheden for, hvis data holder stik, at vi kan tage Liplacis hele vejen gennem en godkendelse ved egen kraft. Men mon ikke vi får en god Liplacis partner-aftale inden,” siger Peter Buhl Jensen.

Det är ingen garanti men det finns en god tro från PBJ att slutföra det själva mha senaste finansieringen om man nu inte säljer innan det är klart! Men "It's not over until the fat lady sings" som de brukar säga

Nu hoppas jag att svenska analyser ramlar ner med så vi får lite uppmärksamhet och inte bara bara via medwatch. 😃

Happy days and a happy weekend säger jag bara!
2018-12-04 17:36 IP: iynpZUryv
Jadu laken nu fick du dina insiderköp och inte ens snåla PBJ köper eller någon annan, eller vad klagade du på Risecake?! Frustration har förpestat ner forumet under en tid och nu hoppas jag att alla lugnar ner sig så att de som hittar hit inte blir bortskrämda inom 5 inlägg från toppen. Ni får gärna vara trötta på bolaget och deras team men man behöver inte ventilera allt öppet för de som vill ha något trevligt att läsa om på dagar/kvällar. Detta forum hade en fantastisk ton och var lite av en community när jag anlände för två år sedan men folks frustration och deras behov att få klaga har tagit över. Så otroligt tråkigt på ett initialt bra forum. Min önskan nu är att folk iaf är trevliga och inte spyr en massa galla över allt och alla. Nu blickar ci alla framåt och hoppas på en fortsatt trevliga vecka med fler nyheter och kanske fler insideraffärer. OV fortsätter leverera bra saker och kursen sjunker, sanslöst men verklighet.

Nu däremot får man hoppas att köper ledande personer på sig 11k respektive 21k aktier "inför" FDA-möte så är de positiva inför beslutet (kanske redan avklarat men ej kommunicerat).

Trevlig kväll alla OV:are!!!!! 😃
Redigerades 2018-12-04
Oncology Venture / Artikel i medwatch och danska berlingske / Artikel i medwatch och danska berlingske
2018-12-04 13:37 IP: iynpZUryv
Här kommer artikeln gällande senaste nyheten om lånet och PBJs reflektioner kring åren som kommer.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/dansk-ivaerksaetter-skaffer-150-millioner-kroner-til-satsning-paa

"Med adgangen til de mange millioner kroner er selskabets forhandlingsposition blevet styrket markant, når Peter Buhl Jensen sætter jagten ind på mulige partnere, der tror på selskabets fremtidsudsigter."

"»Vores vej til at få en godkendelse koster formentlig 200 millioner svenske kroner. Det vil sige, at vi kan nå hele vejen med den her aftale,« siger Peter Buhl Jensen."

»Det er rigtig rart, at vi nu har sikret os en finansiel buffer på to år, når vi skal i forhandlinger med potentielle partnere. De kigger på aktien og markedskursen - og verden er hård derude. Vi får også tæsk i dag, selvom jeg synes, at det er en god historie. Vi trænger til ro rent finansielt. Det synes jeg, at den her aftale giver,« siger Peter Buhl Jensen.
Oncology Venture / Nu / Re laken
2018-12-03 17:31 IP: Jbvm0IRcD
Du får tänka på deras regler som begränsar insiderköp till en viss del. "Oncology Venture has also adopted in-house rules, which stipulate that insiders cannot purchase and sell shares in the Company during a period of 30 days before the Company’s publication of interim financial statements. ".
2018-12-03 16:15 IP: xWeYRCsJf
Jag tror som dig. OV måste bli bättre på att nå ut till den svenska marknaden och dess aktieägare samt intressenter med sin PM och nyheter. Detta gäller bland annat artiklar från medwatch, lite mer på redeye, analyser mm. Ta bara artikeln från medwatch som exempel med all fin information som delges där och tankar av PBJ. Jag har tidigare varit i kontakt med deras danska nyhetsobservatör men de hänvisar bara till OV gällande bristen på information som går ut.

Har vi tur att det kommer ett positivt PM (vilket jag hoppas det blir) och inte bara en notis på hemsidan som gäller om FDA gillar OVs case så tror jag att det kan bli lite skjuts uppåt. Då är det "bara" goda reslutat och avtal som gäller för att det ska sticka iväg ordentligt. Sedan hoppas jag innerligt att det inte dröjer 2 år.
2018-12-01 01:48 IP: Jbvm0IRcD
Jo jag vet det och just därför spekulerar jag i att det blir förr snarare än senare 😃 jag är säker med på att PBJ levererar en bra presentation för FDA och med sina resultat i nuläget så borde det inte vara några problem. Bara att hålla tummarna!
2018-11-30 20:47 IP: I73uP0HES
Jag tror som dig att för att få godkänt att starta upp en studie så vill FDA veta att studien kan finansieras och slutföras och det är här jag tänker spekulera lite.

Personligen så tror jag att info om FDA kan komma redan inom en vecka. Ser man tillbaka så tycker jag ändå att OV ofta haft ett system vad gäller nyheter, dvs tidpunkter på dagen och även vissa dagar. Jag tror att PBJ med team redan är i USA och har haft möte idag alt har ett möte i början på nästa vecka. Anledningen till detta är att OV publicerar en nyhet kl.00.45 som många missar då den är under natten och många kollar inte bakåt om man inte får deras nyhetsbrev. Dvs väldigt dålig taktik om det inte av naturliga skäl är dagtid där man själv befinner sig vid publicerandet. Detta kommer bli en så otroligt spännande tid fram till jul av flera skäl, man blir som barn på nytt!

Ha en fin helg allesammans!
2018-11-30 14:56 IP: I73uP0HES
Du ska få alltid vara värst du, glänsa med dina länkar 😉

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -