blofeld

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Vad har Holmligan betalat för sina aktier Nexam Chemical Holding AB 19-12-09 09:59
Klent intresse av insynspersoner Nexam Chemical Holding AB 19-12-09 08:46
Mycket snack som vanligt för en liten skvätt till kina Nexam Chemical Holding AB 19-11-20 08:37
Håll er borta från Holm bolag! Axolot Solutions 19-11-12 14:05
Nära vän sedan Perstorp tiden Nexam Chemical Holding AB 19-11-11 15:53
Trollbundna aktieägare Nexam Chemical Holding AB 19-10-09 13:50
Så enkelt Nexam Chemical Holding AB 19-09-26 17:30
Uppenbarligen Nexam Chemical Holding AB 19-09-26 16:01
Patentintrång Nexam Chemical Holding AB 19-09-26 15:35
Insynsköp Nexam Chemical Holding AB 19-09-15 21:41
aktier Nexam Chemical Holding AB 19-09-15 19:43
Motvikt Nexam Chemical Holding AB 19-09-15 13:13
Betalar gärna 25% mer när insynspersoner visar tro på bolaget Nexam Chemical Holding AB 19-09-15 11:05
Kaffepengar Nexam Chemical Holding AB 19-09-13 17:31
Insynspersoner i nexam Nexam Chemical Holding AB 19-09-12 12:39
1/9 »
Nexam Chemical Holding AB / Saknar handel av större poster....... / Vad har Holmligan betalat för sina aktier
2019-12-09 09:59 IP: BIzwBJS19
Hur mycket tror ni grundarna har betalat för sina aktier innan de satte bolaget på börsen?
Min gissning är Max en krona/aktien.
2019-12-09 08:46 IP: BIzwBJS19
Dina funderingar kring insynsköp är det säkerligen många som har.
Sålänge vi inte ser större köp av insider ,kommer inget av större betydelse hända med aktien.
Jag hävdar fortfarande att emission kommer att komma.
Jag ligger för tillfället utanför,men är beredd att gå in när jag ser att personer i Nexam börjar visa större intresse för att äga aktier
Nexam Chemical Holding AB / Mycket snack som vanligt för en liten skvätt till kina / Mycket snack som vanligt för en liten skvätt till kina
2019-11-20 08:37 IP: dXCNpTY6a
Som ni alla vid det här laget vet,så kan framtidsmöjligheter vara många år in i framtiden.Så många sådana utryck man hört från spetz :)

”Vi ser Kina som en allt viktigare marknad för oss. Under lång tid var landet ett område där vi köpte råvaror, men under de senaste 2 åren har detta ändrat sig i rask takt. Kina är nu en expansiv marknad för oss, där vi ser stora framtidsmöjligheter inom flera av våra segment” säger Lars Öhrn försäljningsansvarig för Nexam Chemical, nyss hemkommen från Shanghai.
Axolot Solutions / Håll er borta från Holm bolag! / Håll er borta från Holm bolag!
2019-11-12 14:05 IP: frRSOskTb
Varna er här i forumet 3 september.
Kolla historik i Holm bolag så förstår ni
Nexam Chemical Holding AB / Nära vän sedan Perstorp tiden / Nära vän sedan Perstorp tiden
2019-11-11 15:53 IP: frRSOskTb
Säkert inget fel på Mats,men varför ska det alltid vara nära vänner som ska in i alla bolag han är aktiv i.
2019-10-09 13:50 IP: frRSOskTb

Lite olustigt hur fartblinda vi är för tillfället.
Vi har ingen susning om vad vi får betalt för vår masterbatch eller hur många gram det går in i ett vindkraftverk.
Vi gissar och spekulerar dag ut och dag in.
Att Arvidsson skriker att vindkraft ökar väldigt mycket är helt ointressant,så länge han vägrar berätta vad vi får betalt och vilken mängd som ska blandas in.
Jaja,den riktade emissionen till hemliga investerare kommer snart
2019-09-26 17:30 IP: frRSOskTb
1,hade varit så enkelt för spetz/Arvidsson att ge mig svar på om patentintrång har skett.
2,håller med dig att det hade varit lättare att köpa nexam än att processa i rätten.
2019-09-26 16:01 IP: frRSOskTb
Uppenbarligen är du väldigt lättskrämd.
Har ställt frågan om patentintrång till både spetz och Arvidsson och ingen har svarat mig.
Det hör inte till ovanligheterna att det sker.
2019-09-26 15:35 IP: 5mItB342j
Patentintrång kan bli en väldigt jobbig process för nexam,om det kommer från en stor spelare.
Hoppas inte det händer:(
2019-09-15 21:41 IP: frRSOskTb
I regel är förstagångsköp av VD inget att bli exalterad över,då styrelse oftast kräver detta med förmånligt utlånade pengar.
Kommer upprepade köp av större volymer,ska man vara vaksam.
Självklart finns undantag
2019-09-15 19:43 IP: frRSOskTb
Hur skulle det se ut om en VD inte äger aktier?
VD måste äga aktier i skutan han styr.
Tror inte jag kommer på något företag där VD inte äger aktier.

Cuffen:
Hur vet du att Anders inte sålt sina aktier ?
2019-09-15 13:13 IP: frRSOskTb
Jag har varit med länge och gjorde mina köp då pga att spetz och Holm trollband mig fullständig med deras prognoser och presentationer.
Klart jag vill att kursen ska upp,men tänker inte köra samma stil som spetz och Holm och lura andra aktieägare.
Som motvikt till alla ni som skriker halleluja,tänker jag prata om riskerna med nexam.
Vi kan säkert få vänta 1-2 år till och emission lär komma(det kostar väldigt mycket att växa)
Nexam Chemical Holding AB / Betalar gärna 25% mer när insynspersoner visar tro på bolaget / Betalar gärna 25% mer när insynspersoner visar tro på bolaget
2019-09-15 11:05 IP: frRSOskTb
En strategi som tar många år att lära sig är att invänta större insynsköp.
Man tror sig helt enkelt att man har större kunskap om bolaget än de som har insyn.
Många liksom jag inväntar insynsköp från flera personer för då betydligt större belopp än ”kaffepengar”,och då betalar jag hellre 25%mer aktien.
En strategi som många inte vill ta till sig och förstå.

Sen har vi dem som försvarar uteblivna insynsköp med att ”det är många som inte är intresserade av aktier och nöjer sig med sin lön”
2019-09-13 17:31 IP: frRSOskTb
Att det är kaffepengar för mats som är väldigt förmögen.
Det lurar säkert någon stackare
2019-09-12 12:39 IP: 5mItB342j
Insynspersoner i nexam är INTE belagda med handelsförbud.
Ta det till er...

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -